شین سایمدانگ

شین سایمدانگ

شین سیمدانگ متولد سال ۱۵۰۴؛هنرمند؛نویسنده؛ خطاط؛گلدوز؛شاعر مشهور و مادر استاد کنفسیوسی مشهور کره ای یعنی یولگوک بود.
لقب وی “مادر عاقل” بوده و نام اصلی وی اینسون می باشد.شین در خانه ی والدین مادرش به دنیا آمده و رشد کرد.پدر وی یک مقام دولتی بود ولی درامور سیاسی فعال نبود.او چهار خواهر کوچکتر از خود داشت.به دلیل اینکه وی برادری نداشت؛ او آموزه هایی از پدر و پدر بزرگش دریافت کرد که تنها در آن زمان مختص پسرها بود.او نواده ای از خاندان شین بود.بنیان گذار خاندان شین؛شین سانگ گیوم بود که پادشاه تجو از گوریو به علت مهارتش در شکار به وی تعدادی زمین اعطا کرده بود و نام خاندان به دلیل وفاداری و شجاعتش در نبرد “شین”نامگذاری شده بود.به دلیل اینکه او در خانواده ای فاقد پسر رشد کرده بود؛ حتی بعد از ازدواجش با فرمانده ” یی وون سو” در سن ۱۹ سالگی؛ بیشتر اوقات را با اجازه همسرش در منزل والدینش سپری کرد.همسرش از نوادگان دریاسالار معروف «یی سون شین» بود.بعدها او همسرش را که پستی رسمی در یک منطقه روستایی در سئول دریافت کرده بود همراهی کرد و هنگام جدا شدن از مادرش شعر زیر را در فراق وی سرود.

– مادر پیرم را در کانگ نانگ ترک میکنم

– با احساسی که مرا زجر می دهد؛در مسیر سئول تنها هستم

– به پشت سرم و به خانه نگاه میکنم و برای دقایقی امید می گیرم

– ابرهای سفید از زیر پوشش کوهستان سرسبز پرواز می کنند

سیمدانگ توانست استعدادهای خود را به دلیل داشتن یک خانواده نامتعارف و یک همسر فهمیده در یک جامعه انعطاف ناپذیر کنفسیوسی شکوفا سازد.کارهای هنری سیمدانگ با ظرافت و زیبایی؛حشرات؛گل ها؛پروانه ها؛ارکیده ها؛انگورها؛ ماهی ها و مناظری که این اجزا به آنها زیبایی خاصی بخشده است؛ مشخص می شود.سیمدانگ با نقاشی های رنگارنگ و سبک واقع گرایانه نقاشی که به او منتصب است؛ شناخته می شود.شاید او این نوع نقاشی تقلیدی و مطالعه مناظر طبیعی را از باغ شخصی اش الهام گرفته باشد.تقریبا ۴۰ نقاشی با مرکب و نقاشی های رنگارنگ از وی باقی مانده است هرچند گمان می رود نقاشی های بسیار دیگری متعلق به وی باشد.متاسفانه تعداد زیادی اثر خطاطی از وی باقی نمانده است اما روش خطاطی وی تحسین بسیاری را در زمان خودش در پی داشت جایی که مقامات مرتبه بالا و افراد خبره به تمجید از اثار وی پرداختند.مدت ها بعد فرماندار منطقه “گانگ نئونگ” بعد از دیدن اثر سیمدانگ اظهار کرد :” خطاطی سیمدانگ با اندیشه نوشته شده است؛با اصالت و ظرافت؛با طمانینه و خلوص و با فضیلت های زنانه پر شده است.”

گلدوزی؛ هنری محبوب در سلسه چوسان بود.تمامی پوشش ها از جمله رو میزی ها گلدوزی می شدند.”پوجاگی” که پوششی بود که برای حمل وسایل توسط زنان اشراف و روستایی استفاده می شد نیز گلدوزی می شد.اعتقاد بر این است که سطح گلدوزی شده ای که در موزه دانشگاه پوسان قرار دارد متعلق به شین سیمدانگ می باشد.او مادر شش فرزند بود.دختر اولش(مچانگ) به خاطر مهارتش در نقاشی درخت بامبو و نقاشی درخت آلو با مرکب مشهور است.جوان ترین پسرش( اوکسان یی وو)یک موسیقی دان،شاعر؛ خطاط و نقاش بود که در نقاشی چهار نماد بودایی(بامبو؛ آلو؛ارکیده؛گل داوودی) و نقاشی انگور با جوهر متخصص بود.

سیمدانگ در سن چهل و هشت سالگی بعد از نقل مکان به منطقه پیونگ آن به طور ناگهانی فوت کرد.

عضویت
اطلاع از
guest

77 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
محمد علی قمیان
امتیاز :
     

سلام. من سریال سیمدانگ رو دنبال می کنم. توضیح مختصری خدمت علاقمندان عرض می کنم: اولا: قدمت تولید اینگونه آثار سریالی و تلویزیونی در کره جنوبی به بیش از ۱۰ سال پیش بر می گردد. زمانی که دولت کره جنوبی اقدام به احداث شهرک تاریخی ، سینمایی کره کرد که علاوه بر ارزش فرهنگی ، برای آنها بهره گردشگری فراهم آورد و قطعا این اقدام با اهداف بلند مدت و اثرگذاری بر افکار عمومی شبه جزیره کره همراه بوده است.اقدامی که چندسالی هست در کشور ما به شدت به آن اهتمام ورزیده شد و تولید سریالهای متنوع تاریخی در این… مطالعه بیشتر »

مهران علیخانی

بسیار متشکرم به خاطر توضیحات جامعی که در اختیارمون گذاشتید.چرا معتقد هستید که فیلم های جهان عرب،با معجونی از تخیلات و توهمات و دروغ آمیخته شده؟ممنون میشم اگر لطف کنید و دراین باره هم توضیح بدید.

مهدی

سلام کدام فیلمی بعنوان تاریخی ساخته شده که بدون ملاحظات بوده باشد بسیاری از مردان و زنان تاریخی ایران مهجور مانده اند و کسی جرات ساخت فیلمی مستتدی در موزد انها را ندارد یوسف پیامبر کجای تاریخ ماست یا حضرت سلیمان یا مختار و… بی توجهی به تاریخ کهن ایران باعث شده ایرانیان بی اصالت بنظر بیایند و بدون پشتوانه تاریخی و از این مردم هیچ توقعی برای وطن دوستی و وطن پرستی نمیتوان داشت و امیدی هم به امران امر در امور تاریخی چون دیدگاهی ایرانی ندارند

هلنا

میشه کمی واضح تر توضیح بدین

افسانه

ایا شاهزاده یوسیانگ‌نبوده در زندگیش؟

انی کاظمی
امتیاز :
     

مطالبی که مینویسی، در تاریخ ما خواهد موند؛ شاید سالها بعد این مطلب رو بخونی و به خودت بگی که: اون موقع ها چه قدر وقت و انرژی میزاشتم؛ حتی شاید بگی که هدر میدادم؛ اما وقتی بدونی که فعالیت های تو، هزاران ادم رو روشن میکرده، سوالهاشون رو جواب میداده و به فکر فرو میبرده؛ و چه بسی بخشی ازین آدم ها مسیر زندگی شون با همین مطالب تاریخ کره عوض شده، بنابرین میخوام بهت تبریک بگم بابت مطالب خوبت.

Ava

خب این خیلی بده که داستان رو دستکاری میکنن و همراه با تخیل میسازن

daeya
امتیاز :
     

زیبا بود? چقدر زود فوت کرد??

هلنا

سایمدانگ برای ۵۷۳ سال پیشه کسی چهره واقعیشو به یاد نداره اما داستان سایمدانگ واقعیه ولی نه به شکلی که تلویزیون ازش درست کرد

فاطمه

من سریال سایمدانگ رو میبینم بعد اینکه دیدم خیلی به این شخصیت وابسته شدم
من خودم هم هنر دوستم ولی کاش شخصیت لی گیوم وجود داشت اینطوری جذاب تر میشد

Sahel

سلام
اطلاعات بیشتری درمورد این شخصیت نیست؟؟؟؟

Melika.d
امتیاز :
     

یعنی کاغذ سازی رانگ ریو جیسو هم که توی فیلم برای سایمدانگ بود الکیه؟
شاهزاده یوسیانگ هم وجود نداشته؟
اگه اطلاعات بیشتری دراین زمینه داشتید ممنون میشم بزارید?

ناشناس

اگر شاهزاده یوسیانگ وجود خارجی نداشت پس چه کسی سایمدانگ را کشید؟؟؟؟
و اگه حرف شما درسته می شود لطفا زندگی نامه کامل سایمدانگ را برایمان بزارید(ثانیه به ثانیه)؟🙏

Chang gu
امتیاز :
     

چرا یهوی مرد؟

فاطمه

آها

فاطمه

سوال‌منم‌همینه‌دوست‌دارم‌دلیل‌مرگش‌رو‌بدونم

هلنا

من در همه ی سایت ها سر زدم ولی درباره مرگ سایمدانگ چیزی پیدا نکردم فقط فهمیدم بعد از رفتن به منطقه(پیونگ ان) به طور ناگهانی مرد فک کنم منظورش این بود که سکته کرد

نرگس

بعد از دیدن سریال سایمدانگ خیلی به این شخصیت علاقمند شدم ، ولی ظاهرا جریان عشقش به لی گیوم فقط برای جذابیت داستان بوده چون من فردی به این نام پیدا نکردم

سارا

چرا پس بچه هاشو هم تو فیلم جا به جا معرفی کردن؟
یعنی کلا فیلم بر اساس تاریخ نیست؟

بیننده

با این حساب که شخصیت لی گیوم ساختگی هست اما چرا نویسنده سریال نقاش yi am رو نقاشی هاش رو درواقع جای لی گیوم گذاته و تا حدی اونو همون لی گیوم میدونه؟؟؟

بیننده

درسته ممکنه اینطور باشه ولی مشخصات تاریخی yi amهم حتی به لی گیوم میخوره درکل ممکنه تنها شخصی بوده باشه میتونستن همچین داستانی برای اونو سایمدانگ خلق کنن توی فیلم

رضا صانعی
امتیاز :
     

عرض ادب و احترام
بخاطر توضیحات کاملتون در این خصوص و مطالب مشابه در مورد تاریخ کره
خیلی خیلی ممنونم

آریا
امتیاز :
     

سلام.خسته نباشید.شما در متن نوشته اید که همسر سایمدانگ یعنی یی وونسو از نسل دریاسالار یی سون شین بود؛با توجه به اینکه یی وونسو قاعدتاً همزمان با همسرش در نیمه ی نخست قرن شانزدهم میلادی زندگی میکرد،آیا می تواند از نسل یی سون شین(متولد ۱۵۴۵ و درگذشته به سال ۱۵۹۸ میلادی) باشد؟؟ممنون می شوم توضیح دهید.

آریا

خواهش میکنم برادر.تلاش شما برای معرفی حوزه ی تمدنی و فرهنگی کره به علاقه مندان بسیار ارزشمند است.در ضمن میخواستم به این هم اشاره کنم که به نظر بنده استفاده از تعبیر ((حوزه ی تمدنی کره)) بر شبه جزیره ی کره ارجحیّت دارد،زیرا تمام گُستره ی تاریخی فرهنگ و تمدن کره را دربرمیگیرد.اما تعبیر شبه جزیره فقط بخشی از این پهنه ی تاریخی باستانی را شامل می شود.

آریا

پاینده باشید.

رضا
امتیاز :
     

سلام، ممنون که وقت می‌گذارید و مطالب من را مطالعه می‌کنید: چند مشکل وجود دارد. ۱. شاهزاده یوسیانگ، چگونه با یک قایق کوچک به ایتالیا رفت، در صورتی که چین، هند، قطب جنوب و حتی ایران به کره نزدیک‌تر هستند. ۲. شاهزاده یوسیانگ به جهانگردی علاقه‌مند بود و هرگز یک جا سکونت نمی‌کرد، پس چگونه تا آخر عمر در ایتالیا در یک موزه به آثار هنری می‌پرداخت. ۳. چرا شاهزاده یوسیانگ به کشورهای همسایه نرفت تا زندگی پنهانی و مخفی داشته باشد. ۴.دل شاهزاده یوسیانگ هرگز در ایتالیا تاب نخواهد آورد و بلاخره پس از افتادن آب از آسیاب باز… مطالعه بیشتر »

آرام

توی فیلم ، شین سایمدانگ بهش میگه با این قایق برو جلوتر قایق بزرگتر هست با قایق کوچیکتر نرفته ایتالیا البته مستقیم با کشتی نرفت ایتالیا جاهای مختلف نشون داد تا برسه اونجا و لی گیوم به خاطر علاقش به شین سایمدانگ یه جای فیلم گفت چندین سال یه جا ساکن بوده و حالش خوبه نبوده و بعد چندسال به حال عادی برمیگرده پس به خاطر ندیدن دیگه سایمدانگ دوباره به این حال افتاده لی گیوم خیالی این فقط فیلم بود سایمدانگ واقعیه

Sahel
امتیاز :
     

داخل زندگینامه ی انگلیسیش گفته که با شوهرش رابطه خوبی نداشته و شوهرش زن دیگه ای رو دوست داشته

Zahra

میشه اسم کتابش رو بگید؟ پیداش نمیکنم

فاطمه

سلام
مرسی از مطلب زیباتون
من خیلی گشتم تا لی گیوم یا یوسیانگ رو پیدا کنم
به این اسم پیدا نکردم
ولی یک نقاش رو پیدا کردم به نام Yi Am که میتونید سرچ کنید و ببینید که نقاشی هایی که به اسم ایشون ثبت شدن داخل فیلم اومدن ولی اسم ایشون در فیلم چیز دیگری ذکر شده
سریال زیباییه از دستش ندید

بیننده

ممنون بابت پاسختون یه سوال دیگه داشتم اینکه اصلا چیزی به اسم نقاشی کوهستان گیوم گانگ وجود داره؟؟؟

Dor

وقت بخیر اطلاعاتی که داده شده با ویکی پدیا انگلیسی و مطالبی که در سایت های کره ای هست تا حدی هم خوانی نداشت میشه منبع مطلبتون رو ذکر کنید.
ممنون

Niloofar
امتیاز :
     

سلام ممنون بابت توضیحاتتون
ببخشید شاهزاده یوسیانگ هم آیا وجود داشته؟
منظورم تو زندگی سایمدانگ نیست
کلا همچین ادمی وجود داشته؟
و اگه بوده میدونید اسم واقعیش چی بوده؟

آریا

درود دوباره.می خواستم بپرسم درباره ی فرزندان این بانو به خصوص درباره ی استاد یولگوک و استاد اوکسان که به آنها اشاره کرده اید در این جا مطلبی هست؟؟با تشکر از همه ی زحماتتان.

آریا

خدا قوّت.به امید موفقیت های مستمر برای شما و همه ی دوستداران گُستره ی تاریخی و تمدنی کُره.

زهرا
امتیاز :
     

سلام من زهرا هستم ۱۵سالمه و به فیلم های کره ای تاریخی علاقه زیادی دارم وفیلم سایمدانگ را نیز میبینم و کلا به تاریخ علاقه دارم و داستان های تاریخی نیز دوست دارم میخواستم بدونم اطلاعات بیشتری درباره سایمدانگ وجود داره . و آیا کتاب ای هست که زندگی نامه شخصیت های کره ای مثل سایمدانگ دونگی یانگم و شخصیت های مشهور کره ای بپردازه و اینکه ممنون از مطالب من خیلی سایندانگ را دوست دارم چون مثل خودم به شعر و شاعری و نقاشی اهمیت میده منم نقاشی های بی نظیری میکشم و شعر و رمان های فوق العاده… مطالعه بیشتر »

ناصر رحیمی
امتیاز :
     

فیلمها با بیشترین تحقیق و شواهد ساخته میشن احتمالا تمام داستان فیلم نزدیک به واقعیت هست تاریخ در دست قدرتها نوشته میشه و بیشتر آن چیزی که در دست رس عموم هست احتمال دستکاری شدن داره

سینا
امتیاز :
     

سلام خسته نباشید.امپراطور فیلم سایمدانگ همون امپراطور فیلم یانگومه ولی تو فیلم سایمدانگ کاملا یه شخص مستبده اما تو یانگوم اینطور نیست.داستان چیه

فاطمه
امتیاز :
     

میشه بپرسم محل دفن سایمدانگ و شاهزاده یوسیانگ کجاست

زیبا
امتیاز :
     

سلام ببخشید من خیلی به تاریخ کره و سریال های کره ای اهمیت میدم و نگاه میکنم من در هر سایتی که دیدم اسمی از لی گیوم نیاورده بود اما من درباره سریال سایمدانگ خیلی تحقیق کردم و متوجه شدم که کارگردان این سریال با آگاهی بسیار این سریال رو ساخته بخاطر همین دستمزد بالایی به خانم لی یونگ آئه دادند تا این نقش بزرگ رو بازی کنند من دقیقا نمیدونم که شخصیت لی گیوم واقیعه یا تخیلی ولی میدونم یک آقای هنرمند کره ای که یکی از اعضای خانواده سلطنتی بوده به خاطر یکسری مسائل سیاسی به ایتالیا مهاجرت… مطالعه بیشتر »

mitra

سلام
سایم دانگ به چه علت انقدر شخصیت بالاییه توکره که حتی عکسش روی پول های کره هم چاپ شده؟جز شعر ونقاشی دستاوردهای دیگه ای داشته؟

جواد صادقی

سلام. جناب امیر سیروس پور میتونم ازتون سوال بپرسم استاد؟
سایمدانگ سرش هوو اومد واقعا؟
مقبره سایمدانگ کجاست؟ تو کره شمالیه؟ این پیونگ ان همون پیونگ یانگه؟
دختر سایمدانگ تونست امتحان سلطنتی بده و نقاش قصر شه؟
ببخشید فضولی نباشه استاد. راستی شما تو طرفداری هم هستید؟ پست هاتون رو دیدم. ولی دیگه اونجا نیستید. مسدود تون کردند یا خودتون خودمسدودی دادید و نخواستید دیگه اونجا باشید؟

رضا اکبری

سلام. مطلبت عالی بود. پیشاپیش عید غدیر رو تبریک میگم بهت. اشکالی نداره اگه بهت یک پیشنهاد در مورد تاریخ کره بدم؟ چون دیدم تاریخ کره رو خیلی دوست داری و در نوشتن مطالب تاریخی خیلی مهارت داری، گفتم از تو کمک بخوام. چون این موضوع هم مربوط به تاریخ کره هست. البته این موضوع مربوط هست به تاریخ معاصر کره و بعد از تقسیم کره به دو کشور کره شمالی و کره جنوبی. این واقعه تاریخی در کره جنوبی رخ داده. تو اینترنت پیداش کردم. خودم هم یک سری تحقیقات در موردش کردم و در چندین سایت در موردش… مطالعه بیشتر »

....
امتیاز :
     

سلام
ببخشید میشه بگید که نام سبک نقاشی رنگی سایمدانگ که کره ای ها این نقاشی ها رو میکشن چیه؟؟
و وسایلش چیه و کلا درباره سبک نقاشی های تاریخ کره بگی
مثلا اون سبک نقاشی ای که توش عکس خود سایمدانگ رو کشیده یا اون گل ها
خیلی ممنونم

آخرین ویراییش 3 سال قبل توسط ....
....

ممنونم💗

....

ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم
اونم اینه که میشه اسم کاغذ ها و رنگ هایی که سایمدانگ باهاش نقاشی میکرده رو بگید
مثلا روی چه نوع کاغذی نقاشی میکرده یا اسم رنگ هاش چی بوده یعنی رنگ روغن بوده و اسم و نوع قلم هاش چی بوده

لباک

جوری سوال پرسیدید گویا ایشون نویسنده فیلم هستند😁😁😁😁😁

Moon

واقعا روی مطالبت کار کن از انشای یه کلاس اولی کوتاه تره و اصلا کامل نیست