بیریو

بیریو (؟ – ؟) دومین پسر جومونگ و سوسونو و برادر بزرگتر اونجو (موسس شناخته شده ی سنتی بکجه، یکی از سه پادشاهی کره) بود. در یک افسانه ی دیگر ، خود بیریو به عنوان موسس سلسله بکجه توصیف شده است.

منبع پیدایش بکجه:

جمع اوری تاریخ کره که به نام سامگوک ساگی معروف است، دو افسانه ی پیدایش در مورد بکجه ذکر کرده است. یکی از آنها این عمل را به اونجو و دیگری به بیریو نسبت داده است. سامگوک ساگی بر نوادگان اونجو و نه بیریو به عنوان سلسله سلطنتی بکجه تاکید کرده است.اما گمان می رود به دلیل باقی ماندن این افسانه، نوادگان بیریو تاثیر کافی بر بکجه داشته اند.

بر اساس مدخل اصلی که در سامگوک ساگی ذکر شده است،او در میچوهول که اینچئون کنونی می باشد ساکن شده بود.اونجو در ابتدا در شمال رودخانه هان ساکن شد ولی بعدها پایتختش را به هانام ( به معنی جنوب رودخانه) یا همان ویریه سونگ در نزدیکی سئول امروزی منتقل نمود.زمانی که اثبات شد زمین میچوهول مهمان نواز نیست، بیریو و مردمش به نزد اونجو رفتند و ادعا کردند که او باید پادشاه بکجه شود. بعد از اینکه اونجو این موضوع را رد کرد، بیریو اعلام جنگ نمود و به هانام یورش برد ولی در تصرف آن شکست خورد و خودکشی نمود. بعدها دو گروه با یکدیگر ترکیب شدند و بکجه به وجود آمد.

از وی همچنین در کتاب هه دونگ گوسونگ جون نام برده شده است.نام یک رودخانه و منطقه که توسط گوگوریو تصرف شده بودند، از عنوان بیریو گرفته شده بود.همچنین ظاهرا نام پادشاه یازدهم بکجه یعنی “بیریو”  و پادشاه بیستم یعنی بی یو از بکجه از نام بیریو گرفته شده بود.

عضویت
اطلاع از
guest

10 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
محمد حسین
امتیاز :
     

بسیار عالی خیلی ممنونم از این مطلب

محسن

سلام مگه بیریو و اونجو از اته نیستن ؟ تو سریال که اینجوری بود!

ناشناس

والا تاریخ خودمون رو اینقد بلد نیستیم که چسبیدیم به کره
جومونگ همزمان با امپراطوری هخامنشی بوده

محمد

جومونگ همزمان به ۲۷۴مین سال حکومت بزرگ اشکانی بوده بزرگوار

درسا

سلام..میشه نقل هایی رو که درمورد اینکه بیریو و اونجو پسر های جومونگ و سوسانو هستن یا مشاور ووته و سوسانو شرح بدید؟

نیما

خوب این به ما چه چرا از کشور با شکوه ایران نمیگیره حکومت های هخامنشی و ساسانی اسم سایتتون تاریخ ما هستش اما درباره همه هست به جز خودمون

Mir

میشه بگید سریال امپراطور افسانه ها به کدوم دوره و دقیقا چه اشخاصی مربوطه؟از بیریو اسم بردن ولی با توجه به مطالب سایتتون داستان با واقعیت جور در نیومده