پادشاه اونجو

پادشاه اونجو (؟-۲۸ ، حکومت : ۱۸ قبل از میلاد – ۲۸ بعد از میلاد) موسس سلسله بکجه ، یکی از سه پادشاهی کره ای بود. بر اساس سامگوک ساگی، او نیای همه ی پادشاهان بکجه بود.

 

مقدمه:

او سومین پسر پادشاه دونگ میونگ ( جومونگ) ، موسس سلسله شمالی یعنی گوگوریو، بود.او برادر ناتنی جوان تر یوری بود که بعدها دومین پادشاه گوگوریو شد.وی برادر جوان تر بیریو که بعدها یک منطقه ی کوچک در میچوهول ساخت نیز بود.

پیدایش و توسعه بکجه:

دونگ میونگ سه پسر داشت: یوری ، بیریو و اونجو. زمانی که یوری که از همسر قبلی دونگ میونگ در بویو شرقی بدنیا آمده بود به گوگوریو آمده و وارث سلطنت لقب گرفت، بیریو واونجو به سمت جنوب حرکت کردند تا پادشاهی های خود را تشکیل دهند. بر اساس سامگوک یوسا، بیریو پادشاهی خود را در میچوهول برپا کرد ولی این اقدام وی زیاد پابرجا نماند. مردمان بیریو بعد از مرگ وی به سیپجه ( منطقه ای که اونجو تاسیس کرده بود) ملحق شدند و  اونجو نام آن را به بکجه تغییر داد. بعد از آن پایتخت بکجه از هابوک ویریه سونگ به سمت جنوب حرکت داده شد زیرا قبایل مالگال در شمال و قبایل نانگ نانگ در شرق قرار داشتند و تهدید محسوب می شدند. هر دو پایتخت معادل با سرزمین هایی می شدند که در سئول امروزی قرار دارند. در سال های سه و هشت قبل از میلاد، قبایل مالگال از شمال یورش بردند و هر دو بار اونجو مستقیما ارتش خود را هدایت کرده و در برابر مهاجمان پیروزی هایی به دست آورد. در سال پنجم قبل از میلاد، اونجو پایتخت را به محلی قابل دفاع تر در جنوب رودخانه هان منتقل کرده، نام آن را به هانام ویریه سونگ تغییر داد و فرستاده ای به نزد پادشاه اتحادیه ماهان فرستاد و وقایع اخیر را به وی توضیح داد.

در آن زمان، اونجو برنامه هایی برای تصرف ماهان و جینهان نیز داشت. از سال هفتم بعد از میلاد، او در حال آماده سازی ارتش هایش برای جنگ بود و سرانجام در خلال سال هشتم بعد از میلاد تهاجم خود را شروع نمود.در سال هشتم بعد از میلاد، او مخفیانه نیروهایش را از مرز عبور داد و این گونه وانمود کرد که او قصد دارد به منظور شکار به جنگل برود. مدتی بعد تمامی دژهای ماهان به جز دو مورد تصرف شدند. ساکنین دو قلعه ی باقی ماده ماهان تسلیم اونجو شدند و مورد لطف و ترحم قرار گرفتند. اما پادشاه ماهان خودکشی نمود و یک نامه برای اونجو بر جای گذاشته و در ان از وی خواسته بود تا مردمان ماهان را با مهربانی و لطف بپذیرد. اونجو به آخرین درخواست پادشاه ماهان جامه عمل پوشاند و مردمانش را به آغوش باز پذیرفت.

بکجه به سرعت توسعه یافت و هر سال چندین دژ ساخته شدند. صلح به مدت هشت سال تا سال هشتم بعد از میلاد و  زمانی که یک ژنرال سابق ماهان باعث یک شورش شد، ادامه یافت.اونجو شخصی ارتشی شامل ۵۰۰۰ نفر را هدایت کرد و با موفقیت شورشیان را نابود کرد. مدتی کوتاهی بعد از آن ، قبایل مالگال مجددا در خلال سال ۲۲ بعد از میلاد حمله ور شدند اما مجددا توسط اونجو و ارتش وی شکست خوردند.

مرگ و جایگزینی:

اونجو بنا به علل طبیعی در سال ۲۸ بعد از میلاد و در خلال چهل و هشتمین سال سلطنتش فوت نمود.فرزند ارشد وی یعنی دارو جایگزین وی شد.اونجو پایه های یک سلسله ی قدرتمند را پایه گذاری کرد که توانست به مدت ۶۷۸ سال دوام آورده و ۳۱ پادشاه را به خود ببیند.

عضویت
اطلاع از
guest

5 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
Amirmohamad
امتیاز :
     

به نظرمن اونجو پسرجومونگه نه ووتاعه یعنی دراصل جومونگ دوامپراطوری درست کرد
زنده بادجومونگ
میشه عکس هایی درباره مقبره جومونگ واونجو بزارید
باسپاس

معصومه

سلام. چرا تو فیلم اونجو بچه اوته باشه؟ چرا جدیدا میکن اونجو پسر جومونگه؟ من اصلا خوشم نیومد

ماهان

سلام یه سوال چرا تاج امپراطوری شیلا روی سر اولین پادشاه بکجه هست چون خیلی شبیهشه