کیم آم

کیم آم  منجم، ستاره شناس، فرمانده نظامی، استاد فلسفه یین و یانگ و یک شمن در اواخر قرن هشتم در پادشاهی کره ای شیلا بود.

زندگی نامه:

او نواده ای (نوه) از ژنرال کیم یو شین بود.

کیم آم فلسفه یین و یانگ را در چین و در منطقه چانگ آن فرا گرفت. او اثری تائویی و اصول تبدیل مواد را نوشت و همچنین کتب فرم اسطوره ای هنرهای رزمی یا ساقه هایی برای اجتناب را ترجمه نمود. کتاب طالع بینی زمین که یکی از آثار وی می باشد، اولین منبع ثبت شده در مورد زمین شناسی در علوم کره می باشد. بر اساس یک افسانه در سال ۷۶۹، دعای وی باعث وقوع طوفانی شد که ملخ هایی را که تهدیدی برای حادث شدن یک قحطی بودند کشت. این موضوع نشان می دهد که وی به مانند بعضی دیگر از اعضای خانواده اش یک شمن بوده است. همچنین گفته می شود که او در فلسفه یین و یانگ استاد بود.

در پادشاهی شیلا به وی یک یا چند مقام رسمی داده شده بود که عنوان آن به طور گسترده ای به صورت ” دانشمند پدیده های آسمانی” ، “محقق نائل در نجوم و علم” یا “پروفسور بزرگ نجوم” ترجمه می شود. با توجه به مورد آخر و با در نظر گرفتن این موضوع که در آن برهه از تاریخ کره نیز اساتیدی در نجوم وجود داشتند، او تنها کسی بود که سربرگ کبیر به عنوانش اضافه شده بود.

در سال ۷۹۷ وی به سمت فرستاده شیلا در دربار حکومت ژاپنی نارا منصوب شد و اینگونه بود که او یکی از مردان محبوب امپراطور ژاپن کونین شد. او ممکن است همان کیم آم باشد که کتابی در مورد سفرش به ژاپن در همان برهه زمانی منتشر کرده بود.

همچنین وی یک رهبر نظامی و نظریه پردازی بود که پادگان په گانگ را فرماندهی می کرد، جایی که گفته می شود او سربازانش را به صورت “آرایش نبردی شش ستونه” آموزش می داد. او شش استراتژی دفاعی را به عمومیت رساند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها