اقدامات وحشتناک آغا محمدخان قاجار برای ارضا جنسی خود در حرمسرای قاجار

با سقوط صفویان و از هم‌گسیختگی ایران، سنت حرمسراداری برای مدت نسبتا طولانی از میان رفت.
س از آنکه افاغنه (پشتون‌ها) بر اصفهان مسلط شدند، چون خود قائل به چنین اسباب و تشریفاتی نبودند حرمسرای بزرگان صفوی را ویران و از میان بُردند که در راس آن حرمسرای افسانه‌ای شاه سلطان حسین با بیش از هزار زنِ صیغه‌ای و کنیز و خدمتکار بود که به دستور محمود افغان منحل گردید.
پس از نادر و در عصر زندیه نیز حرمسرایی به وجود نیامد و کریم خان زند که با لقب وکیل‌الرعایا حکم می‌راند به جز همسر قانونی و تعدادی خدمتکار و محبوبه، سودای دیگری در سر نداشت.
اما با طلوع دولت قاجارها توسط آغامحمدخان حرمسراها دوباره تشکیل شد و از شاه گرفته تا درباریان هرآن‌که دستی به دهان می‌رساند برای خود مجمعی از زیبارویان فراهم ساخت.
آغامحمدخان که در نوجوانی از مردی ساقط، خواجه و مقطوع‌النسل شده بود، در این عرصه تشنه‌تر از سایرین بود و در زمان خود گوی سبقت را از همگان ربود.
آغامحمدخان که حتی توانایی مجامعت با مرغی هم نداشت برای خود حرمسرایی بزرگ از زنان زیبا و ماهرو ترتیب داده بود.
او چون قادر به کامگیری از زنان نبود با روش‌هایی که به اعمال سادیستی شباهت داشت این بیچارگان را عذاب و شکنجه می‌نمود.
آغامحمدخان با مضروب و خونی ساختن باسن زنان بوسیله شلاق، گاز گرفتن و زخمی نمودن پستان زنان، ضربه زدن و فرو کردن اشیا مختلف به اندام‌های جنسی زنان و دیگر اعمال خشونت‌آمیز اقدام به ارضای تمایلات بیمارگونه‌ی خود می‌نمود. پیداست که زندگی در چنین حرمسرایی بی‌شباهت به دوزخ نبوده و زنان بخت‌برگشته در حرمسرای وی متحمل چه درد و رنج و عذابی شده‌اند.
عضویت
اطلاع از
guest

77 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
مرتضی

این چه ادبیاتیست؟ یاسوادنداری یا نزدیکی کردن با مرغ را امری عادی میدانی، نوشته ای : آغامحمدخان که حتی توانایی مجامعت با مرغی هم نداشت ….. مگر انسان بامرغ مجامعت میکند؟ خجالت بکش وازاین افکار بیشرمانه توبه کن

مهدی

کثافت بزرگی بوده پس

شهرام

تاریخ را نمی شناسی و نخواندی . تمام این اراجیف از کتابهای ذبیح الله منصوری میاد.اول در مورد ذبیح الله منصوری تحقیق کن ببین ارزش سند بودن حرفش هست یا نه

شهرام

مهدی جان تو برای این سرزمین چکار کردی ؟ از کدام خطرات نجاتش دادی؟

حسن غفاری

خاک توسر این خواجه عقده ای

شهرام

احساسی بی مطالعه زود باور هستی

هادی

بی ادب بوده .

ناشناس

شهرام #
میشه حرف مفت نزنی پانترک؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! احیا کرد ؟!بله فتوحات کرد اما انقدر جنایت کرد در ایران که نگو بعدهم ایران در زمان کریم خان هم یکپارچه بود

شهرام

ترکان بد نیستند زمانی در دوران ساسانی بود که فقط زرتشتی بود و ترک و بلوچ و عرب . اون زمان نه فارس بود و نه لر و نه کرد .دلیلش در کتابها پیدا کردید به من هم بگید .ترکان بیش از هزار سال حداقل شمشیر بران این سرزمین بودند برای این سرزمین خون دادند و ادعایی هم ندارند . البته بهشان جک بستند و خزعبلات گفتند تا اینکه عده ای جواب یکسری را دادند و شدند پانترک . مثلاً موقعیکه می گویند ترک ها لهجه مسخره ای در فارسی دارند تبریزی در تبریز می گوید چرا به لهجه ای… مطالعه بیشتر »

Shayan

به نظرم واقعی و درسته چون کلا محمد علی خان قادر به تولید مثل نبوده
حتی اون وقتی مردم کرمان به لطف علی خان زند کمک کردن اون حدقه چشمای همه مردمو در اورد و ازش یه کوه درست کرد ایت نشون میده چه ادم روان پریشی بوده

شهرام

از کجا میدانید کور کرده ؟ بین نوشته های سر جان ملکم و سر پرسی سایکی ۶۳۰۰۰ نفر اختلاف هست .

شهرام

یعنی هفتاد هزار نفر را یا سپاه پنج تا ده هزار نفری مشایعت کردند تا کوه دختران آیا این شدنیه ؟

امير

ترکان قزلباش بزرگترین دشمن ایران و ایرانی بوده اند

اکبر

آقا اینطور نگید برید مطالعه کنید

بی اعصاب

تو اصلا می دونی ترک قزلباش چیه و کیه که واسه من چرت و پرت میگی

شهرام

قزلباشان بزرگترین مدافعان این سرزمین بودند . به نظر من اول باید وضو بگیرید بعد اسم این بزرگان را بگید . امیر برای این سرزمین نه تنها کاری نکردی حتی خوبی‌هایش را هم نمی توانی بگی . بابات خیلی برای این کشور کار کرده چون باهات نسبت خونی داره . پایان همینقدر بی منطق است . فکر می کنم سوادت در حد پنجم است پر از احساس و فاقد عقل و منطق

آرزو

آشغال چه کارا که با مردم بخت برگشته کرده بوده

شهرام

آرزو خانم اگر آقا محمد خان نبود اسمت یا پوشکین بود یا ساشا و آخر فامیلا آف داشت . دو رگه ایران و روس بودی.

پیمان رضازاده

این مطلب رو می تونید در کتابهای زیادی ببینید از جمله انقراض صفویه نوشته لارنس لاکهارت و تاریخ عضدی نوشته شاهزاده احمدمیرزا عضدالدوله و …

آرزو

چقه بیشرف بوده

حدیثه

واقعا جای بسی تامل و تاسف داره ..یه کسی مثل کوروش هخامنشی و خاندانش انقدر مایه ی مباهات ایرانی و یه کسی مثل این خواجه ایرانی رغبت نمیکنه اسمشو بیاره
باید گفت انسان اگر در زندگی زجر کشیده ای اگر مقطوع النسلت کردن اگر بهت ظلم شد حالا که تاج سر شدی سزاوارتر نبود انسانیت رو در حد اعلا نشون بدی؟نشون بدی لایق بهترینهایی.نشون بدی مردی و جوانمردی فقط به …داشتن نیست؟

شهرام

خشایار شاه قتل و عام را انداخت . البته ایرانی‌های الان هیچ نسبتی با زرتشتیها ندارند اگر اعراب مصر با فراعنه نسبتی داشته باشند شما هم دارید .
ضمنا شما باید زرتشتی به دنیا بیایید . زرتشتی و فارسی دو زبان کاملا متفاوت هستند که صادق هدایت برای یادگیری آن به هند رفت .
کل جمعیت زرتشتیهای جهان یک صد و پنجاه هزار نفرند . از جمله این زرتشتیها فردی مر کوری هستش.

فاطمه
امتیاز :
     

اوه اوه خدابیامرز خشن دوست داشت😂😂

بی اعصاب

الان کجاش خنده داره؟!

بارسا

خب اینجوری دوس داشته، مگه ایرادی داره

آخرین ویراییش 4 ماه قبل توسط بارسا
حجازی

متاسفافم برای متنی که نوشتی !یکبار خودت بخون ببین از که کلماتی استفاده کردی خجالت بکش

آرزو

تو برو تاریخ بخون تا بفهمی

ناشناس

🤣🤣🤣🤣 خرافاتی بدبخ امثال توین که باعث میشن اینجور آدما بتونن حکم رانی کنن

شهرام

چقدر عاقلانه

شهرام

سلام مطالب نوشته شده در کتاب خواجه تاجدار به قلم ذبیح الله منصوری کاملا غیر مستند است . می توانید در اینترنت اول راجب ذبیح الله منصوری تحقیق کنید بعداً نوشته هایش را سند قرار دهید. اگر راجب این شخص تحقیق کنید نوشته هایش مفت نمی ارزد. آقا محمد خان شخصیتی مثل نادر شاه داشت هرگز استراحت نمی کرد . ویژگی لشکرکشی ایشان روی سرعت عمل بود . آدمی بود با جثه کوچک اما بسیار جسور که هرگز فرار نکرد . گرجستان را گرفت . ایران را یکپارچه کرد . ضمنا ایران در زمان کریم خان یک سوم ایران دوران… مطالعه بیشتر »

میررضا میرفندرسکی
امتیاز :
     

باا عرض سلام به دوستان گرامی و عوامل محترم سایت . والله نمی توان در این مسائل اظهار نظر صد در صدی و قطعی نمود . چون در زمان های دور اتفاق افتاده است و برخی مدارک تاریخی ممکن است دچار غلو و یا اشتباه باشد . به نظر حقیر که در این یکی دو روز اخیر مطالب زبادی در مورد آقامحمدخان قاجارخواندم ٬به مراتب بیشتر از آن که در این سایت موجوداست . بنیان گذار حکومت قاجار بعضی اقدامات ظاهرا مفید برای ایران داشته است مانند متحد نمودن کشور و انتخاب شهر تهران به عنوان مرکز کشور و مقابله… مطالعه بیشتر »

رضا

اخه اینهارو ازکجات دراوردی نکنه توهم جزوزنهای حرمسراش بودیو شاهد کاراش اخه از توی حرمسرای شاه کی حضورداشته که ایکارهای اغامحمدخانودیده باشه تابتونه ثبتشون کنه

شهرام

سلام شهرام هستم . مشکل بسیاری از افراد این است که شما داستانهای ذبیح الله را به خاطر متن ساده واقعی می پندارید . در صورتیکه تاریخ را از صدها سند مختلف و کنار هم گذاشتن نوشته های قومیت های معارض باید دید . من دکترای تاریخ دارم و استاد دانشگاه بودم کوتاه سخن می گویم آقای زرگری نژاد دشمن بزرگ آقامحمد خان بود و امسال در مقابل همه عذرخواهی کرد که یک عمر اشتباه کرده است . در تاریخ بعد از اسلام این سرزمین چهار ابر مرد آمدند . شاه اسماعیل صفوی و شاه عباس اول و نادر شاه… مطالعه بیشتر »

شهرام

با سلام شهرام هستم رییس دانشکده تاریخ دانشگاه تهران اعلام کرد که از آقا محمد خان قاجار عذرخواهی می‌کند جناب دکتر غلامحسین زرگری نژاد . شما اما تاریخ را از روی کتابهای این فرد می خوانید . دکتر هست اما اعلام کرده نمی دانستم . اعتراف میکنم منم نمی دانستم تا ده سال قبل که به روسیه از طرف دانشگاه رفتم و اسناد تزارها را دیدم و تازه فهمیدم چه نابغه ای بوده هم آقا محمد خان و هم فتحعلی شاه هر دو نابغه بودند.

Eli

دوستان بد نیست اگه دوست داشتید کتاب سانسور نشده خواجه تاجدار نوشته ژان گِور با ترجمه ذبیح‌الله منصوری رو که هر دو جلد در یک کتاب هست رو هم مطالعه کنید. البته اگه الان موجود باشه چون من کتاب قدیمیش رو مطالعه کردم. بعضی از صحبتها و نظرات دوستان درست و بعضی هاشون نادرسته.

شهرام

در مورد ذبیح الله منصوری تحقیق کن تا ببینی با چه آدمی طرفی

سینا
امتیاز :
     

سلام میشود لطفا منبع یا مدرکی که نشون میده واقعا آغا محمد خان قاجار همچین کارهایی را میکرده را در آخر همین مقاله بگذارید؟

شهرام

سلام زندگی این ابر مرد را نگاه کنید فقط کتاب می خواند انگار می‌دانست آینده ایران به دست اوست . اگر کریم خان برای این شخص ارزش قایل بود این مرد بزرگ بدهکار بقال سر کوچه نبود . منبع کتاب سر جان ملکم . این مرد هرگز حرمسرا نداشت زمانیکه بعد از مرگ کریم خان تاریخ زندگیش را می نویسی همه اش در لشکر کشی است . تا زمان مرگش در شوشا . در شوشا فرمان ارسال سپاه از کلیه نقاط را داده بود چون در آنجا شنید کاترین کبیر مرده و می خواست به روسیه لشکر کشی کند اما… مطالعه بیشتر »

شهرام

هرگز در تاریخ ایران بی لیاقت تر از زند ها نبوده اند . افتضاح ترین دودمان در ایران . ای کاش همون مدت هم سر کار نبودند .

حسین

این مطلب را با کدوم سندیت قبول کنیم؟
حداقل ام یه منبعی رو (هرچند غیر واقعی) مینوشتین تا بشه باور کرد!

النا<:

این مطلب رو می تونید در کتابهای زیادی ببینید از جمله انقراض صفویه نوشته لارنس لاکهارت و تاریخ عضدی نوشته شاهزاده احمدمیرزا

والو

دقیقا مرسی ازت که گفتی این موضوع رو…

حمید خان جان

اخته بودن احتمالا بدین معنی نیست که نمی تواند رابطه جنسی برقرار کند و یا از لذت جنسی محروم است بلکه شاید به معنی این است که منی او قادر به بارورکردن نیست و یا به عبارتی منی او دارای اسپرم نیست زیرا جهت اخته کردن بیضه های شخص را می کشیدند و یا به آن آسیب وارد می کردند تا مقطوع النسل گردد. بنابر این این که گفته اید که توانائی مجامعت با مرغی را نداشت حالا سوال این است که چه دردی از او دوا می شود که خلایقی از زنان زیبا را دور خود جمع کند و… مطالعه بیشتر »

ناشناس

فرد شجاع نبوده بلکه جانشینای کریم خانم بی دستو پا بودن ک این موفق شد حکومتو بگیره اگه ادم خوبی بود کوهی از چشم و گوش مردم کرمان درست نمیکرد مردم عادی چه گناهی داشتن اونموقع

بانو

تازه اینم به اطلاعاتت اضافه کن اول از همه ک دلیل شکست لطفعلی خان کلانتر بود که زندیه رو به آغا محمد خان فروخت ینی از پشت خنجر زد …و بعد اینکه لطفعلی خان به اسارت دراومد اغا محمد خان دستور داد تا ترکمنانی ک در استبل مشغول به کار بودن سه شبانه روز بهش تجاوز کنند و بعد از سه شبانه روز چشماشو کور کرد و دست پاشو قطع کرد….بعدم لطفعلی خان زند ک براش سنگین بود این کار یه عده میگن خودکشی کرد یه عده هم میگن دق کرد و مرد…همسر لطفعلی خان هم توسط سربازان انقد مورد… مطالعه بیشتر »

شهرام

سلام بانو
لطفعلی خان هم کرمان را قتل و عام کرد . به دختران شیخعلی تجاوز کرد و قصاص شد .

بی اعصاب

کریم خان ۳ پسر داشت …از طرفی هریک از افراد حکومت طرفدار یکی از پسرا بودن تفرقه و مشکلات داخلی ایجاد شده تا اغا محد خان تونست که این حملات و انجام بده…وگرنه لطفعلی خان هم فرد بزرگ و خوبی بودن

بی اعصاب

الان ببخشید اگه درست فهمیده باشم از اون نکبت اومدی طرفداری کردی؟!…اصلا بخوایم متن این سایت و در نظر نگیریم ممی دونی چه غلطی کردهههههه

یونس

لطفا پشت سر مرده حرف نزنید

بی اعصاب

ببخشید شرمنده ایم به خدا اصلا نمی دونم چطوراون دنیا تو چشمای آغا محمد خان نگاه کنم وای چطور اصلا می تونم شرمنده نشم…چی میگی تو …پشت مرده…این نکبت آدم نبوده از صد تا حیوونم کمتر بوده اصلا یکی از خواسته هایی که دارم اینه که اون دنیا ببینمشون زبونم چشماشو بکشم بیرون به ۱۰۰۰۰ تیکه تقسیم کنم

شهرام

با این همه احساسات و عدم تعقل دوباره یک ۵۷ دیگه راه بنداز بی اعصاب

هادی

در مورد فتوحات و یکپارچگی ایران و میراث این مرد بزرگ هم بگویید.

I LIYA

خخخخ فتوحات مرد بزرگ فتوحات بخوره تو سرش مردک نا لایق اخته

شهرام

بیش از همه شما سرباز دشمن کشته.

کابوس مغول تبارها

شکی نیست که خودت از نسل قاجاری وگرن به یک حیوان بی ارزش و دودمان خونخوار و بی سواد و شرفش نمیگفتی مرد بزرگ و به در آوردن هزاران چشم و شکنجه ایرانیان نمیگفتی یکپارچگی و به حمله انتقام جویانه و از روی حماقتی که باعث دشمنی روسیه و ضربه در آینده و جدا شدن و باج دادن قسمت اعظمی از خاک مملکت به روس بود نمیگفتی فتوحات. و به حکومتی که با خیانت شروع شد برات افتخاری نداشت.

محمد

اغا محمد خان فردی شجاع بود و از مرگ هراسی نداشت اقداماتش باعث شد ایرانی که حتی در دوران اوج قدرت کریمخان بسیاری از قلمروش رو از دست بده دوباره یکپارچه بشه قلمرو دوران زند حتی از قلمرو ایران کنونی کوچکتر بوده و ایران انسجام امروزیش رو مدیون اغا محمد خان هستش حالا من به پادشاهای بعد قاجار کاری ندارم در مورد خصوصیات اخلاقی و جنایاتش باید بدونید که در طول تاریخ اغراق توسط مورخان و چیز هایی که از اطرافیان شنیده میشده فراوون بوده و حتی اگه واقعی هم باشند چیزی طبیعی در تاریخ ماقبل مدرنیته بوده و اکثر… مطالعه بیشتر »

شهرام

سلام شهرام هستم اولا از بچه های فتحعلی شاه را ذکر کنم خلبان جهانبانی و خانواده فیروز که بانی قرارداد رامسر هستند و بنان و قمرالملوک وزیری و … .
دوم رضا شاه کل ایران تا تهران را بدون جنگ به روسیه داد اما قاجارها یازده سال در سری اول و سه سال و اندی در سری دوم جنگیدند و یک قسمت یعنی تا ارس را دادند یعنی بدون جنگ ندادند .
سوم زمان شما سی و هفت درصد از دریای خزر را دادند چرا حتی اعتراض نکردید اگر اون زمان هم بودی و جنگ بود بابات می فرستادند خارج

شهرام

پاسخ به کابوس مغول تبارها زمانی که آخرهای ساسانی بود و کتابهایی مثل تاریخ طبری یا تاریخ یعقوبی یا فتوح البلدان اباذری نوشته می شد قومیتهای بودند مثل ترکان اعراب زرتشتیها و بلوچ ها . خبری از فارس و کرد و لر نبود . الان هم یکصدوپنجاه هزار زرتشتی در دنیا نمونده . طبق تاریخ طبری آنهایی که در کرمان و بم هستند و فارسی صحبت می کنند بچه های اعراب مهاجم هستند . حالا شمایی که با الفاظ زشت دیگران را شماتت می کنید و بهشان مغول می گویید کجای این قبایل قرار دارید؟ قجرها در دوران صفوی در… مطالعه بیشتر »

Zand

کدام مرد این جانور حتی زن هم نبوده

Darya

درست صحبت کنید! ما الان تو قرن ۲۰۲۱ هستیم اما ذر عجبم این همه حماقت از کجا میاد..
چه چیزی باعث شدی تویی که از زن زاده شدی
زن بودن و مایه تحقیر بدونی و همچین حرف جنسیت زده ای بزنی؟
الان تو با این سادیسمی فرقی داری برادر؟

هادی

واقعا انسان خیلی شجاعی بود همیشه از زل زدن دیگران به او عصبانی میشد بخاطر همین بود که چشم مردمو درمیاورد خدا رحمتش کنه انشالله

شهرام

این شخص سادیسم نداشت . آنهایی را که بهش توهین کرده بودند بخشید مثل بقال شیراز که ریس بقالان کرد . دستور تجاوز به لطفعلی خان بابت تجاوز لطفعلی خان به دختران حاج علی کرمانی بود . کرمانی‌ها را کور نکرد فقط سران سپاه لطفعلی خان را کور کرد اما نکشت.

شهرام

اشکال ظاهری نشان‌دهنده انسان بودن یا نبودنش نیست

شهرام

سلام آقای هادی شهرام هستم . علی مراد خان و جعفر قلی خان زند در پیمانی بنام پیمان خوی تا رودخانه ارس و گیلان و مازندران را هم روی آن بدون جنگ به کاترین کبیر دادند .منبع ایرانیکا . عمان جدا شده بود که بدون جنگ و با یک نامه به ایران پیوست و مالیات معوقه را داد .
گیلان و مازندران و تمام قفقاز را از روسیه به ایران برگرداند . خراسان را گرفت اما حیف کشته شد.

شهرام

سلام یکی از بزرگترین خدایان این سرزمین بوده و سه خدای دیگر این سرزمین شاه اسماعیل ایران را یکپارچه کرد شاه عباس و نادر شاه هم فوق العاده بودند. زمانیکه ایران از هم پاشیده بود آقا محمد خان ایران را احیا کرد و قدرت داد پهلوی ها باهاش بد بودند و الان هم با پهلوی ها بد است هر حکومتی در ایران با قبلش مشکل داشته . زمان رضا شاه ارتشش در برابر متفقین گلوله هم شلیک نکرد چرا را شما بگید

بی اعصاب

مسخره کردی یا چیزی زدی….راستشو بگو …از کجا میگیری…ساقیت جنسش خوب نبوده ها…آخه…قاجار بدتریننننن دوره بوده..تو اصلا چیزی از تاریخ می دونی

امیر

تو زیادی حرف نزن داری فشار میخوری

شهرام

سلام شهرام هستم . در نوشته های شما ندیدم ایرادی از نوشته های من گرفته باشید اگر ایرادی گرفتید بنویسید جواب حتما میدهم .

شهرام

اون زمان پدر بزرگ کار میکرد در حجره و یک طایفه می خوردند الان پنج نفر کار میکند و یکی نمی خورد اون دوره بد بود یا الان

شهرام

سلام شهرام هستم استاد دانشگاه . رییس دانشکده تاریخ دانشگاه تهران جناب آقای غلامحسین زرگری نژاد اعلام کرد که من قاجار ها را تخریب کردم و تازه فهمیدم اشتباه کرده ام لذا از آقا محمد خان قاجار عذر خواهی کرد .می توانید در اینتر نت سرچ کنی . این آدم پرفسور تاریخ است . شما چه سوادی داری ؟ من خوشم از این نمی یاد که لنگها را انداختی روی هم نه سرما می شناسی و نه گرما . دشمنی هم که به طرفت نمیاد میگی بذار یک چیزی بنویسم . عزیزم اول تعقل و بعد نوشتن و نه اینکه… مطالعه بیشتر »

هادی

فکر کنم کریم خان وکیل الخود راءیان در این چیزهایی که شما میگویید نقش محوری را داشته چونکه وی را با مقطوع النسل نمودن به چنین وضعیتی دچار نموده است.

پیمان رضازاده

سلام دوست عزیز. هادی خان برادرم برخلاف نوشته معدودی کتب تاریخی، مقطوع النسل کردن آغا محمدخان بوسیله عادلشاه افشار جانشین و در واقع غاصب سلطنت نادرشاه انجام گرفت.بعداز مرگ نادر محمدحسن خان قاجار پدر اغامحمدخان که در زمان پادشاهی تهماسب قلی خان فراری بود قصد تصرف استراباد را کرد. کوتاه سخن اینکه عادلشاه بسمت گرگان لشگرکشی میکنه ولی در جنگ نمیتونه محمدحسن خان رو بکشه یا حتی به اسارت بگیره اما اغامحمدخان ۶ ساله رو اسیر میکنه و چون پسر زیبایی بوده از قتلش صرفنظر میکنه. و بدلایلی که جای گفتن اون اینجا نیست بعدها اونو مقطوع النسل میکنه. برای… مطالعه بیشتر »

شهرام

با سلام جناب پیمان رضا زاده عزیز در اون دوره آقا محمد خان می دانست کی اینکار را کرده چرا به قبر عادل‌شاه دست درازی نکرد و لی کریم خان را زیر پایش دفن کرد؟ هر کسی طرف خودش را می شناسه . منتها کریم خان عوام فریب ترین پادشاه کل تاریخ ایران بود.

کارن

اقای شهرام شما جوری دارید قضاوت میکنید که سلسله ی قاجاریه رو خوب نشون دادید و امثالی فقط مانند شما حرف هایتان را باور میکنند دوست دارم جواب این سوال را بدید احتمالا با مطالعاتی که کردید میدونید که اقا محمد خان در دربار کریم خان زند زندگی کرده و کریم خان احترام خیلی زیادی به او گذاشت محمد خان قاجار هم بعد از جدا شدنش از دربار رفت قبایل خودش رو جمع اوری و به سلسله ای که سر سفره ی او نشسته بود حمله کرد و پس از پیروزی دستور داد چشمان کریم خان را از حدقه دراورند… مطالعه بیشتر »

Reza zandi

وقتی نمی‌دانی داری ازکی یا چی صبحت میشه لزومی نداره بی سوادیتوهمه بدونن

بانو

کار کریم خان نبوده عادل شاه افشار اختش کرده بود…بعد اگه مطالعه داشته باشین متوجه میشین ک کسانی که اخته میشند دچار خلق و خوی تنگ چهره ای بشدت زشت و پر چین میشند……دلیل دشمنیش با کریم خان این بوده که کریم خان برا اینکه پدرش محمد حسین خان شورش نکنه اونو گروگان گرفته بود این در حالی بود که کریم خان از اغا محمد خان توی خیلی مسائل کمک میگرفت و مشورت میخواست و احترامشو داشت اما اون فرار کرد و با جمع کردن قوم و قبیلش قدرتو بدست گرفت و جانشینان کریم خان رو هدف قرار داد…بعد از… مطالعه بیشتر »

شهرام

خود آقا محمد خان می‌دانست چه کسی اینکار را کرده . و با اخلاق و اجدادش هم تسویه حساب کرده .
حدس و گمان هم نداشته شما پیداش کنید