موزه خودورهای تاریخی ایران

از کالسکه ناصرالدین شاه تا رولزرویس احمد شاه

از کالسکه ناصرالدین شاه تا رولزرویس احمد شاه

 

موزه خودورهای تاریخی ایران با نمایش لیموزین آب‌طلاکاری شده، رولزرویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، فانتوم ۴ ضدگلوله، کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار و نمونه‌های نادر دیگر در صنعت خودروسازی در جاده مخصوص کرج افتتاح شد.

ساختمان جدید این موزه که بیشتر شبیه پارکینگ خودروهای لوکس تاریخی، منحصر به فرد و آنتیک است، امروزبا حضوررییس بنیاد مستضعفان و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح و از لوح موزه رونمایی کردند.

در موزه خودروهای تاریخی، نمونه‌های نادر صنعت خودروسازی جهان نگهداری می‌شود؛ از جمله، پیرس آرو لیموزین آب‌طلاکاری‌شده که تنها نمونه پنتر لیزر تولیدشده در جهان و تنها اتومبیلی است که حاصل کار مشترک کمپانی‌های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است، و همچنین مجموعه‌ای غنی از مدل‌های رولزرویس از جمله رولزرویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، مدل افسانه‌ای فانتوم ۴ ضدگلوله که زمان تولید آن از ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۶ میلادی بود و فقط ۱۸ دستگاه در کل دنیا وجود داشت و یک دستگاه آن ضدگلوله بود که برای خانواده سلطنتی ساخته شد، فانتوم ۳ و مجموعه مرسدس بنزها شامل مدل استثنائی ۵۰۰ کا، ۶۰۰ لیموزین و ۱۹۰ SL.

از کالسکه ناصرالدین شاه تا رولزرویس احمد شاه

دراین نمایشگاه ،کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار که قدیمی‌ترین کالسکه موجود در ایران معرفی شده و کالسکه مخصوص تاجگذاری که هر دو ساخت کارخانه معروف واگن فابریک در کشور اتریش هستند، به نمایش گذاشته شده‌اند.

موزه خودروهای تاریخی با نمایش ۶۱ وسیله نقلیه از خودرو تا موتورسیکلت و کالسکه از روز دوشنبه، سوم آبان‌ماه به روی بازدیدکنندگان باز خواهد شد.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها