راز مجسمه های باستانی سن آگوستین!

سن آگوستین هویلا در کلمبیای جنوبی، یکی از میراث جهانی یونسکو و یک مکان مرموز برای باستان شناسان می باشد. اطلاعات زیادی از کسانی که بناهای تاریخی، مقبره ها و مجسمه های این مکان را ساختند، در دسترس نیست. شهر کوچک سن آگوستین با آب و هوای دلپذیر، خیابان های سنگفرش شده زیبا، رستورانهای محلی، با سایر شهرهای کلمبیایی متفاوت است. در واقع این مکان دارای فرهنگی باستانی و مرموز می باشد که از قرن ۱ تا ۸ ق.م شکوفا شد. با تاریخ ما همراه شوید تا راز مجسمه های باستانی سن آگوستین! را بدانید.

 

مکان های باستانی این منطقه در منطقه ای به مساحت  ۲۵۰ کیلومتر مربع پرکنده شده است و گردشگران میتوانند هفته ها در پی آثار تاریخی بگردند.تقریبا حدود ۶۰۰ مجسمه معروف و ۴۰ مقبره در منطقه آلتو مگدالنا وجود دارد که حدود یک سوم این مجسمه ها و مقبره ها در مرز پارک باستانی سن آگوستین واقع شدند.

این مجسمه های نمادین در سایزهای متنوعی از نیم متر تا ۷ متر می باشند. با توجه به دوره ای که در آن ساخته شده اند، سبک متفاوتی هم دارند. برخی از آنها انتزاعی هستند و چهره های افسانه ای را نمایش می دهند و برخی دیگر کاملا واقع گرایانه ساخته شدند و چهره سربازان و مادران را به تصویر می کشند. راز واقعی سن آگوستین در پس هویت افراد ماهری نهفته است که این مجسمه های بی نظیر و مقبره ها را ساختند. اینکه مردمان باستانی چگونه به چنین مهارتی دست یافته اند ، چیزی ست که این مکان را به مکانی باستانی و اسرار آمیز تبدیل کرده است.

به گفته باستان شناسان و انسان شناسان، قدمت اولین بازمانده ها از فرهنگ آنها به ۳۳۰۰ ق.م باز می گردد و این مکان باستانی در حدود ۱۳۵۰ ب.م متروکه شد. آنها در قرن های ۱۸ و ۱۹ کشف شدند و بیشتر مقبره ها ، در جستجوی گنج و طلا، غارت شدند. (که البته طلای زیادی در اینجا پیدا نشده و این نشان می دهد که مردمانش طلا نداشتند).

پس اطلاعات کمی درباره مردمان سن آگوستین و فرهنگ آنها وجود دارد، آنها زبان مکتوبی نداشتند و چندین قرن قبل از اینکه اروپایی ها به این منطقه برسند، ناپدید شدند. ولی با وجود اینکه اطلاعات زیادی از آنها نداریم، میراث آنها پابرجاست. این رمز و راز دیر یا زود حل می شود ولی بازدید از سن آگوستین جدای از مرموز بودن آن، میتواند تجربه شگفت انگیزی از مکانی باستانی در آمریکای جنوبی به شمار رود.

 

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها