روستای تنگ در چابهار

یکی از شهر های مهم بندری و گردشگری است، که با وسعت ۹۷۳۹ کیلومتر مربع در ارتفاع ۷ متری از سطح دریا واقع شده.این شهر در سیستان و بلوچستان قرار گرفته،  و دارای روستاهای زیبایی در دل خود است، وهمه ساله گردشگران زیادی را مجذوب جاذبه های خود میکند.سفر امروز ما به روستایی تنگ در ۸۰ کیلومتری شهر کنارک است همراه ما باشید.

روستای تنگ در چابهار

روستای زیبای که در ۸۰ کیلومتری شهر کنارک واقع شده است. محل تلاقی کویر و دریا، یکی از جاذبه های محسور کننده ی این روستا است که باعث شده همه ساله گردشگران و توریست های زیادی به این منطقه جذب شوندروستای تنگ در چابهار

آشنایی با ۷ دیدنی برتر چابهار

جاذبه های روستای تنگ

تپه های گل افشان:گل افشان یا بولوبولو به معنی سرازیر شدن گل از دهانه تپه است. این تپه های شگفت انگیز و شاخص، اولین مقصد هر توریستی است که به تنگ وارد میشود در این منطقه ۳ تپه ی گل افشان وجود دارد که فقط یکی ار آنها فعالیت دارد.

به خاطر ساختار درونی گل ها که متشکل شده از موادی چون؛ متان، نیتروژن، مونوکسید کربن، دی اکسید کربن هستند.عده ای معتقداند که این گل ها از خواص درمانی بسیاری برخوردار هستند، خواص درمانی همانند:  درمان درد مفاصل، ستون فقرات، تنگی عروق، و…

ماهیگیری:ماهیگیری که یکی از تفریحات لذت بخش محسوب میشود، در این منطقه شغل بسیاری از مردمان را تشکل داده، که امرار معاششان هم نیز از این طریق است.ماهیگیری  و صیادی در این روستا تبدیل به یک صنعت شده، و همین دلیلی موجه به ساخت اسکله ی در این روستا شد.

ساحل روستای تنگ:روستای تنگ واقع شده در ساحل دریای عمان است،که خود یک جاذبه برای گردشگران میباشد، ساحلی بکر و دست نخورده که سواحل صدفی و ماسه ای و… را در برگرفته .که متاسفانه عدم امکانات رفاهی و گردشگری در منطقه بسیار ملموس بوده

درختان انجیر معابد، تلاقی بیابان و دریا، و جود دلفین ها در این دریا، جنگل های حرا از دیگر جاذبه های این منطقه هستند.

روستای تنگ در چابهار

موقعیت جغرافیایی

روستای تنگ از لحاظ جغرافیایی در ۸۰ کیلومتری شهر کنارک قرار گرفته و به منظور رسیدن به این روستا می بایست از جاده بندر جاسک تقریبا ۵۰ کیلومتر در سمت چپ جاده فرعی بندر تنگ بروید تا به یکی از عجایب طبیعی منطقه گل افشان برسید. یکی از عجایب طبیعی این منطقه که گل ‌فشان‌ نام دارد نیز در این جاده فرعی است و قطعا تابلوی راهنمای آن را خواهید دید. با این حال برای رسیدن به خود روستای بندر تنگ، نیاز دارید تا جاده را تا انتها بپیمایید تا به ساحل دریای عمان و بندر صیادی تنگ برسید.

تپه های گل فشان

شاخص ترین جاذبه ی گردشگری که در روستای تنگ در چابهار وجود دارد گل فشان است که در مسیر جاده فرعی به سمت بندر تنگ قرار دارد. تپه گلی در سمت راست این جاده ی فرعی قرار دارد که در دشتی وسیع با فاصله از یکدیگر قرار گرفته اند. قطعا با کوه های آتش فشان آشنا هستید و از نحوه ی عملکرد آن نیز باخبرید نکته ی جالبی در این منطقه وجود دارد این است که این تپه ها عملکردی مشابه با کوه های آتش فشان دارند و از دهانه آن ها در فاصله های زمانی مختلف گل خاکستری رنگ بیرون می آید و به همین دلیل به آن ها گل افشان گفته می شود. البته در حال حاضر، فقط یکی از این تپه‌ها فعال هستند و دو تپه دیگر گل‌افشانی نمی‌کنند. به گفته اهالی این منطقه آن دو تپه از گل پرانی خسته شده اند و خود را بازنشسته کرده اند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها