۵ نقاش معروف یونان باستان!

یونان باستان بهترین نقاشان دنیا را پرورش داد. نقاشی های آنها نمایشی از بدن انسان و ترکیبی منحصر به فرد از قهرمانی و زیبایی بود. بیشتر نقاشی های یونان باستان در طول زمان از بین رفت ولی تکنیک های نوآوارنه به نسل های بعد منتقل شد. با تاریخ ما همراه شوید تا ۵ نقاش معروف یونان باستان! را به شما معرفی کنیم..

 

۱.آگارتاخوس 

آگارتاخوس یک نقاش خود آموز بود که در قرن پنجم ق.م زندگی می کرد. او تکنیک پرسپکتیو و خیال پردازی را به دنیای هنر ارائه کرد. ایده قرار دادن اشیا در برابر خورشید و نشان دادن سایه آنها، توسط آگارتاخوس مطرح شد. آگارتاخوس اولین نقاش سرشناسی بود که پرسپکتیو واقعی را در اندازه های بزرگ در نقاشی هایش به تصویر کشید. سرعت و سهولت این کار برای او، نقاشان دیگر را در حیرت فرو برد.


۲.آپلس

آپلس یک نقاش معروف در یونان و روم باستان بود. او استعداد زیادی در ترسیم چهره انسان داشت و عاشق ترکیب تمثیل و شخصیت پردازی در نقاشی هایش بود. نقاشی های او داستانی را تعریف می کرد که بیننده را به مکانی دیگر می برد! آثار او در خانه ژولیوس سزار بود و با از بین رفتن خانه، ناپدید شد. آخرین اثر او آفرودیت بود که متاسفانه او قبل از اتمام نقاشی مرد و نقاشی نیمه تمام ماند.


۳.آپولودوروس

آپولودوروس یکی از تاثیرگذارترین نقاشان یونان در قرن ۵ ق.م بود. بیشتر نقاشی های او مضامین مشترک با نقاشان هم عصر خود داشت و در مورد خدایان و الهه های یونان بود. همچنین از شعرهای حماسی دوران خود الهام می گرفت. با وجود تم مشترک با نقاشان دیگر، ولی آثار او برجسته بود چرا که مهارت زیادی در سایه زدن داشت.


۴.پارهاسیوس

پارهاسیوس یکی از بزرگترین نقاشان یونان باستان بود. نقاشی تسئوس او، به عنوان تزیین در پایتخت روم استفاده شد. اشتیاق او برای نقاشی به قدری زیاد بود که سعی می کرد از روی اتفاقات واقعی نقاشی های خود را ترسیم و کند و احساسات را به تصویر بکشد. شایعه شده بود که او برای نشان دادن درد و رنج انسان، یک برده خرید و او را شکنجه کرد تا بتواند به خوبی این حس را انتقال دهد.


۵.پایوسیاس

پایوسیاس در مدرسه سیکیون تحصیل کرده بود. او روش نقاش سقف خانه را ابداع کرد روش نقاشی با موم داغ را معرفی کرد. پیوسیاس عاشق یک دختر گل فروش شد و مدت زیادی را برای کشیدن پرتره ای از او صرف کرد. دقتی و مهارتی که در کشیدن گل های دخترک داشت، باعث شد او را به عنوان یک نقاش ماهر در کشیدن گل و طبیعت بشناسند. پایوسیاس سرعت زیادی داشت و میتوانست یک اثر را در طول ۲۴ ساعت کامل کند.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها