مهم ترین اتفاقات بیت کوین در سال ۲۰۲۱

در سال میلادی گذشته بیـت کوین اتفاقات بسیاری را تجربه کرد. این ارز دیجیتال که در سال ۲۰۰۹ توسط «ساتوشی ناکاموتو» به جهان معرفی شد، طی سال‌های گذشته اتفاقات خوب وبد بسیاری را پشت سر گذاشته است.

بیـت کوین محبوب ترین ارز دیجیتالی است که تاکنون در بازارارزهای دیجیتال وجود داشته است. به جرعت می‌توان گفت که بسیاری از افراد با شنیدن نام بیـت کوین با بازار ارزهای دیجیتال و سایر رمزارزها آشنا شده اند.

سال ۲۰۲۱ سالی بود که شاید برخی از اتفاقاتی که برای اولین رمزارز جهان پیش آمد، بسیار دور از ذهن‌ها بود. سالی که تسلا بیـت کوین خرید و السالوادور بیـت کوین را ارز رسمی اعلام کرد و پشتوانۀ کشورش را بر پایۀ این رمز ارز بنا نهاد. سالی که «SEC»  از ریپل شکایت کرد و جان مک‌آفی از دنیا رفت.

اتفاقات تلخ بـیت کوین در سال۲۰۲۱

اختلال در سولانا

سولانا رمز ارزی بود که تا قبل سال ۲۰۲۱ رشد خوبی را داشت و همچنین از زیرساخت‌های خوبه بهره‌مند بود. کمتر کسی فکرش را می‎‌کرد که در پروژۀ سولانا اختلال ایجاد شود.

در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ لایۀ اول سولانا با اختلال مواجه شد. هفده ساعتی که سبب شد در صرافی‌ها، IDOها و پروتکل‌ها اختلال و مشکلاتی پیش آید.

این اختلال موجب ریزش قیمت سولانا تا زیر قیمت ۱۳۰ دلار شد.

البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که سولانا با توجه به تیم خوب و قدرتمندی که داشت، سبب شد تا این اُفت قیمت دوباره جبران شود و سولانا هم اکنون با بیش از ۴۰۰ پروژۀ مختلفی که روی این اکوسیستم مشغول به فعالیت هستند، با قدرت به روند خود ادامه می‌دهد.

در زمان نگارش این مقاله در وب‌سایت راهبران فردا، سولانا ششمین ارز دیجیتال مطرح بازار است.

افزایش کارمزدهای اتریوم

کارمزدهای اتریوم در سال ۲۰۲۱ افزایش بسیار زیادی داشت. برای بسیاری این رخداد عجیب بود که در ماه مه سال ۲۰۲۱  یک تراکنش ساده در شبکۀ اتریوم، ۸۰ دلار هزینه داشت.

افزایش بی‌‌رویۀ این کارمزدها خصوصاً در تراکنش‌های دیفای و صرافی‌های غیر متمرکز سبب شد تا کاربران عادی توانایی فعالیت چندانی را در دیفای نداشته باشند.

پس‌از این رخداد توسعه‌دهندگان اتریوم به‌فکر چاره افتادند و برای کاهش کارمزدهای هنگفت، طرح‌های بهبوی (EIP) را ارائه کردند.

جان مک‌آفی مرد!

در سال ۲۰۲۱ بنیان‎‌گذار شرکت مک‌آفی که در زمینۀ امینت و نرم‌افزارهای ضدویروس فعالیت می‌کند، خود کشی کرد. مک‌آفی در ماه ژوئن و در حال سپری کردن محکومیت خود در یکی از زندان‌های اسپانیا بود که مرد.

جرم او فرار مالیاتی و پرداخت نکردن مالیات بود؛ جالب است بدانید که او قبل از خودکشی در توئیتی اعلام کرده بود که اگر خودکشی کردم، من نبودم! کله‌ام را زیر آب کردند!

کلاهبرداری و هک‌های بی‌شمار

در سال ۲۰۲۱ هک‌های زیادی صورت گرفت. از جملۀ این هک‌ها می‌توان به هک پنکیک بانی(PancakeBunny)، اسپارتان پروتکل (Spartan Protocol)، اورانیوم فایننس (Uranium Finance) و میرکات فایننس(Meerkat Finance) اشاره کرد.

هکرها به صرافی آفریکریپت هم رحم نکردند. پس‌از هک این صرافی توسط هکرها، دادگاه دارایی گردانندگان این صرافی را به سود مشتریان مصادره کرد.

اتفاقات شیرین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱

مقبولیت ارزهای دیجیتال

تا قبل‌از سال ۲۰۲۱ دولت‌ها با ارزهای دیجیتال به‌شدت مخالفت می‌کردند. در سال ۲۰۲۱ مقبولیت ارزهای دیجیتال افزایش چشم‌گیری داشت.

این پیشرفت‌ها شامل قانون‌گذاری برای ارزهای دیجیتال در کشورهای مطرح جهان و همچنین توجه نهادهای امنیتی به بهبود شرایط برای فعالیت ارزهای دیجیتال سبب شد این بازار، مقبولیت قابل توجهی پیدا کند.

اوج‌گیری توکن‌های غیرمثلی

در سال ۲۰۲۱، NFTها رشد چشم‌گیری داشتند و سال شکوفایی آن‌ها بود. سالی که «بیپل» به تیتر اول خبرگزاری‌ها تبدیل شد و اثر هنری او که «همه روزها: ۵۰۰۰ روز اول» نام داشت با قیمت ۶۹.۳ میلوین دلار به ‌فروش رسید.

در سال ۲۰۲۱، NFTها از نظر تعداد، قیمت و حجم معاملات افزایش بسیار زیادی داشتند.

وب 3 چیست؟

وب ۳.۰

نسل جدید اینترنت در سال ۲۰۲۰۱ به جهان معرفی شد. سال ۲۰۲۱ ثابت کرد که می توان بر بستر بلاک چـین پلتفرم‌های همه‌کاره مانند سولانا و پولکادات ایجاد کرد.

در این پلتفرم که در سایت راهبران فردا آن را به صورت کامل معرفی کرده‌ایم، وابستگی به سازوکار های سنتی از بین رفته و همه چیز به بستری غیر متمرکز کوچ می‌کند.

عرضۀ سهام کوین بیس

صرافی کوین بیس که بزرگترین صرافی ایالات متحده به‌شمار می‌رود، سهامش را در بازارهای عمومی ایالات متحده عرضه کرد.

ارزش هر سهم کوین بیس در روز عرضه ۳۲۸ دلار رسید. عرضه این سهام بدین دلیل دارای اهمیت است که سبب می‌شود تا شرکت‌های فعال در این حوزه، حضور جدی‌تری در بازارهای قانون‌گذاری داشته باشند.

به رسمیت شناختن بیـت کوین توسط السالوادور

السالوادور در ژوئن ۲۰۲۱ بیـت کوین را به‌عنوان پول قانونی به رسمیت شناخت. این پذیرش برای رئیس جمهور السالوادور، «نجیب ابوکیله» چندان ساده هم نبود. پس‌از پذیرش بیـت کوین به‌عنوان پول قانونی، انتقادهای بسیاری از این تصمیم به‌سمت او روانه شد. همچنین بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم را به رسمیت نمی‌شناسد.

کلام پایانی

ممنون که تا پایان این مقاله راهبران فردا همراه ما بودید. همانطور که می‌دانید امروزه بازار ارزهای دیجیتال، با استقبال بسیار گسترده‌ای مواجه شده است. شما نیز می‌توانید برای استفاده از دوره‌های آموزشی رایگان، مقدماتی و وی آی پی ارزهای دیجیتال استاد قدیریان، روی این لینک کلیک کنید.

دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال استاد قدیریان

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها