۷ نکته مهم که هنگام بازسازی خانه باید در نظر بگیرید

بازسازی و تخریب تو مسئله جدا از هم هستند. اگر قصد بازسازی خانه را دارید باید تمامی ایرادات ریز ساختمان یا واحد خود را برطرف کنید. گاهی لازم است دیوارهای غیرحامل را بریزید تا سبک داخلی دکوراسیون را به طور کلی تغییر دهید. این کار زمان و هزینه کمی نخواهد داشت. در صورت تمایل به بازسازی کل خانه نکاتی هست که قبل از بازسازی باید با آنها آشنا شوید. در طول بازسازی نیز باید با درنظر گرفتن هزینه های سربار و هزینه های اصلی به بهترین شکل مدیریت مالی بازسازی را انجام دهید. ما کنارتان هستیم تا در انجام این کار سربلند باشید.

  • محاسبه تمامی هزینه‌های سربار و غیر سربار

برای شروع بازسازی باید تمامی وسیله های خود را به طور کامل جمع آوری کنید. پس از این کار باید هزینه‌های خود را به درستی محاسبه کنید. منظور از هزینه سربار، هزینه‌هایی است که به صورت غیر مستقیم ایجاد می‌شود اما در هزینه کل محاسبه می‌گردد. شما باید تمامی لوازم خود را منتقل کنید. این یک هزینه سربار است. دریافت یک محل به صورت انبار و اجاره آن نیز یک هزینه سربار است. ابتدا باید تمامی هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم را براورد کنید و پس از آن اقدام به بازسازی خانه کنید. اگر در میانه بازسازی بدون محاسبه هزینه‌های سربار دچار کسری شوید احتمالا مشکلات زیادی برای شما به وجود خواهد آمد بنابراین در قدم اول تمامی هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم را جمع‌آوری کنید.

  • تراز کردن دیوارها، سقف و کف

پس از جمع‌آوری تمامی وسائل و انتقال آن به یک انبار و همچنین اجاره مکان مناسبی به صورت موقت زمان بازسازی خانه فرا رسیده. برای بازسازی صحیح منزل باید بتوانید ابتدا همانطور که گفته شد تمامی ایرادات منزل را برطرف کنید. به عنوان مثال در خانه‌های قدیمی که نیاز به بازسازی دارند عدم تراز دیوار، کف و سقف حالت خانه را کمی کج نشان خواهد داد. کج بودن فرم دیوار و کنج‌های خانه و حتی کف ایراد اساسی در خانه به حساب می‌آید. برای حل این مشکل دیوارها و سقف را به وسیله تراز لیزری بررسی کنید تا کوچکترین ناهمواری وجود نداشته باشد. در صورت وجود هرگونه ناهمواری اقدام به اصلاح قسمت‌های مورد نظر کنید. تراز‌های جیبی با روشن خاموش شدن یا آلارم صوتی باعث می‌شود تا متوجه عدم تراز بودن یک سازه شویم. برای خرید انواع تراز با قیمت مناسب از لینک کمک بگیرید.

  • دکوراسیون اتاق مطالعه

برای بازسازی اتاق مطالعه به یک کتابخانه دکوراتیو احتیاج دارید. می‌توانید طرح اولیه را خودتان روی کاغذ بکشید و از یک چوبکار بخواهید تا مدل مورد نظر را برای شما آماده و نصب کند. حتی اگر در کارهای فنی سررشته دارید می‌توانید با استفاده از یک دستگاه جی پی اس کوچک محل دقیق نصب کتابخانه خود را تعیین کنید و پس از طراحی و ساخت اقدام به نصب کتابخانه خود کنید. در قدم بعد به یک میز و صندلی مناسب جهت مطالعه احتیاج دارید. فراموش نکنید داشتن چراغ مطالعه اهمیت بسیار زیادی برای کسانی که مطالعه دائم دارند خواهد داشت. اگرچه شما چراغ اتاق خود را روشن نگه می‌دارید اما چراغ مطالعه تمرکز بیشتری روی تمام جملات کتاب به شما می‌دهد و این تمرکز موجب می‌شود آسیب کمتری به چشمان شما وارد شود.

  • دکوراسیون آشپزخانه

پس از تراز کردن داخلی منزل باید با استفاده از ملات مناسب کف، دیوار و سقف را صاف کنیم و پس از سوهان کشیدن اقدام به رنگ کردن یا کاغذ دیواری به عمل آید.

در ادامه به دکوراسیون آشپزخانه می‌پردازیم. همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد. دکوراسیون‌ها با تنوع بسیار بالا برای آشپزخانه و کل منزل وجود دارد. می‌توانید با استفاده از دکوراسیون مدرن و توکار کردن تمامی اقلام و استفاده از رنگ‌های روشن در کنار رنگ‌های تیره یک خانه‌ی مدرن و جذاب داشته باشید.

نوع دیگری از دکوراسیون که در حال حاضر بسیار پرطرفدار است دکوراسیون‌های کلاسیک و قدیمی است. این نوع دکوراسیون با استفاده از چوب‌های طراحی شده و کابینت‌های کلاسیک و همچنین استفاده از کاشی‌های رنگی برای دیوار فرم قدیمی و زیبایی به آشپزخانه شما خواهد داد. مدل‌های مختلف دیگری مانند دکوراسیون روستیک نیز وجود دارد که در آن استفاده از متریال خام مانند چوب‌های برش نخورده و الوار به عنوان میز ناهار خوری و قسمتی از دیوار‌ها به چشم می‌‌خورد. انتخاب با شماست و می‌توانید سلیقه خود را در طراحی دکوراسیون آشپزخانه دخیل کنید و یک دکوراسیون ترکیبی داشته باشید.

  • دکوراسیون نشیمن

برای نشیمن نیز می‌توانید دکوراسیون مورد علاقه خود را به کار ببرید. فرقی نمی‌کند و انتخاب با شماست که یک خانه مدرن یا مینیمال داشته باشید و یا دکوراسیون مجلل و گران قیمت را ترجیح دهید. استفاده از المان هایی مانند تابلوهای هندسی برای دکوراسیون مدرن و استفاده از رنگ های طلایی و درخشان در دکوراسیون های مجلل از مشخصه های اصلی هستند.

  • دکوراسیون اتاق خواب

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید ساخت یک دکوراسیون آرامش بخش برای بازسازی اتاق خواب است. اتاق خواب باید آرامش لازم برای استراحت شما را فراهم کند و این کار را خودتان با اصلاح دکوراسیون داخلی آن انجام می‌دهید. به کار بردن گیاهان سبز انرژی زیادی به اتاق خواب شما خواهد داد. هم چنین رنگ‌هایی مانند سفید، کرم، خاکستری کمرنگ و شیری احساس مثبت زیادی را به همراه آرامش لازم در هنگام خواب شما را تعمین می‌کند.

  • فضای تراس و بالکن

برای بازسازی فضای تراس و بالکن می‌توانید از چمن مصنوعی یا انواع گیاهان طبیعی استفاده کنید. اهمیت استفاده از نور و چراغ‌های زینتی برای تراس بسیار بالاست، بنابراین فانوس و چراغ هایی را انتخاب کنید که تا حد زیادی زیبایی فضای بالکن را تضمین کنند و بتوانید فضای آرامش بخشی برای عصرهای خود داشته باشید.

در بازسازی فضای منزل هزینه‌های سربار را تا حد امکان کاهش دهید تا بتوانید هزینه بیشتری صرف متریال مصرفی درجه یک کنید. شما نیاز به شیرآلات، سنگ‌های تزئینی، الوار باکیفیت و میز و صندلی‌های دکوراتیو دارید. حتی تابلوهای مینیمال از گزینه‌های پر اهمیت در زیباسازی فضای منزل شما خواهد بود. نهایت سلیقه را به خرج دهید اما تا حد امکان هزینه‌های خود را کاهش دهید تا نتیجه مطلوبی از این کار به دست آورید.

نویسنده: سارااقبالی

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها