تاریخچه لمینت دندان

تاریخچه لمینت دندان به چه زمانی برمی گردد؟

پیش از ذکر تاریخچه لمینت دندان بهتر است بدانید لمینت دندان روشی است که امروزه برای ترمیم برخی مشکلات دندانی اعم از پوسیدگی و شکستگی و..همچنین سبب زیباسازی دندان ها با سفید کردنشان می گردد.از آنجا که در این مقاله به دنبال شرح تاریخچه لمینت دندان هستیم باید اشاره کنیم از ابتدای شروع و گسترش خدمات دندانپزشکی لمینت دندان وجود نداشت و دندانپزشکان تنها به درمان مشکلات دندانی بیماران اعم از رفع پوسیدگی،کشیدن دندان ها و..اکتفا کرده بودند و به زیبا خواستن و سفید کردن دندان های بیماران مثل رفع زردی دندان ها؛حل کجی دندان ها و..نمی پرداختند.

لمینت دندان با نام دیگری هم نیز یعنی ونیر پرسلن شناخته می شود و با مواد رنگی متنوعی برای دندان های بیمار طراحی می شوند چنانچه این لمینت به عنوان روکشی بر سطح وردیف جلوی دندان ها چسبیده و سبب می شود فرم و رنگ و اندازه دندان ها تغییر کنند و زیباتر و درخشنده تر گردند.در ادامه تاریخچه لمینت دندان به اولین مخترع روکش های دندانی می پردازیم.. جالب است بدانید که با وجود این مزایای بی نظیر، لمینت دندان به صورت اقساط نیز امکان پذیر است 

اولین مخترع روکش های دندانی لمینتی در تاریخچه لمینت دندان:

در سال ۱۹۲۸ دندانپزشکی به نام چارلز پینکوس که اهل کالیفرنیا بود برای اولین بار روکش های دندانی را ساخت تا در یک فیلمبرداری ظاهر دندان های یک بازیگر را با استفاده از آن روکش های دندانی تغییر دهند.

تاریخچه ونیر(لمینت):

در راستای تاریخچه لمینت دندان نیز اشاره می کنیم ونیر یا لمینت به نوعی پوسته نازکی است که بر روی سطوح دندانی قرار گرفته و برای درخشان کردن رنگ دندان ها و همچنین اصلاح فرم دندان ها از مشکلاتی مثل در ردیف نبودن،زرد بودن و..به کار برده می شود.برای ساخت لمینت دندان مینای دندان را می تراشند تا به صورت دائمی بر روی دندان ها قرار گیرد و متناسب  با فرم دندان های بیمار باشد.

نگاهی بر تاریخچه لمینت دندان برای معرفی جنس لمینت:

در تاریخچه لمینت دندان لمینت ها به طور کل دارای ۴ جنس می باشند که هر یک از آن ها از مواد گوناگونی ساخته شده اند که در ادامه تاریخچه لمینت دندان به آنها می پردازیم..

  1. لمینت سرامیک توده ای
  2. لمینت سرامیک فشرده
  3. لمینت دی سیلیکات لیتیوم
  4. لمینت زیرکونیوم

تاریخچه لمینت دندان زیرکونیوم:

در تاریخچه لمینت دندان این جنس از لمینت زیبایی بسیاری دارد و همچنین از بالاترین کیفیت ممکن و مقاومت هم نیز برخوردار است..این نوع لمینت شفاف نمی باشد بنابراین اگر در لایه های زیرین دندان ها مشکل و خرابی وجود داشته باشد این خرابی دیده نمی شود.

مزایای لمینت زیرکونیوم:

  1. رفع فرم نامناسب دندان ها
  2. پر کردن حفره های خالی دندان ها
  3. سازگاری بالا با دهان
  4. عدم ایجاد بوی نامطلوب در دهان
  5. و..

در تاریخچه لمینت دندان چه کسانی می توانند کاشت لمینت دندان را انجام دهند؟:

پیش از پرداختن به این مسئله باید یاداور شویم حتما با دندانپزشک متخصص خود در خصوص کاشت لمینت مشورت نمائید و اجازه دهید وی با بررسی و معاینه دندان هایتان تشخیص قطعی را بر کاشت لمینت داده و آن را برای سلامت دندان هایتان مضر نمی داند..لمینت دندان برای این دسته افراد مناسب می باشد:

  1. افرادی که دندان های نامرتبی دارند
  2. افرادی که دندان هایشان فرم و شکل مناسبی ندارند
  3. افرادی که دندان هایشان تغییر رنگ داده و زرد شده است
  4. افرادی که در دندان هایشان لک وجود دارد

افرادی که فاصله کمی بین دندان هایشان وجود دارد و بدون انجام ارتودنسی می توان با لمینت این فاصله را از بین  برد در غیر این صورت با لمینت نمی توان مشکل را رفع نمود

و..

در تاریخچه لمینت دندان چه کسانی نمی توانند کاشت لمینت دندان را انجام دهند؟
  1. افرادی که در دندان هایشان ترک های با عمق زیاد دیده می شود
  2. افرادی که فرم فک هایشان در یک راستا نمی باشد(مشکلات فکی)
  3. افرادی که دندان های ضعیفی دارند(زود می شکند)
  4. افرادی که عادت به ساییدگی دندان هایشان(دندان قروچه)دارند
  5. افرادی که مینای دندان نازکی دارند
  6. افرادی که به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت نمی دهند
  7. افرادی که در سطوح دندانشان پوسیدگی های عمیقی وجود دارد
  8. افرادی که لثه هایشان دارای عفونت و..می باشد

و بسیاری موارد دیگر..

حال در ادامه تاریخچه لمینت دندان به سراغ  معرفی ونیر های گوناگون لمینت دندان می رویم..

ونیرهای لمینتی آنی:

از ونیرهای لمینتی آنی زمانی استفاده می شود که دندان ها از مشکل جدی ای برخوردار نبوده و تنها دغدغه برای آن پنهان ساختن مشکل می باشد..بنابراین باید بدانید که کاشت ونیر آنی بر روی دندان هایتان با تنها یک جلسه به اتمام می رسد و مشکل و خرابی هر یک از دندان های شما که به طور جداگانه دچار مشکل هستند تک تک پوشیده می شوند..پس دقت فرمائید زمانی که دندان هایتان مشکل کوچکی داشته باشد با تائید دندانپزشک متخصص می توانید این نوع لمینت را برای دندان هایتان انتخاب نمائید. تاریخچه لمینت دندان موضوع حائز اهمیتی در کاشت آن نیست 

ونیرهای لمینت دوراتین:

برای تاریخچه لمینت دندان توضیحاتی بر ونیر لمینت دوراتین را ذکر می کنیم باید بدانید ونیر لمینت دوراتین از قیمت مناسبی برخوردار است و به نوعی ارزان تر از دیگر انواع لمینت ها می باشد..این نوع لمینت نیازی به تراشیدن دندان ها(مینای دندان)ندارد و همچنین می توان این نوع لمینت را از روی سطوح دندان برداشت. ونیر لمینت دوراتین از جنس پرسلن فشرده(لمینت سرامیک فشرده)می باشد و ماندگاری مناسبی را در بر دارد.

ونیرهای لمینت سرک:

ونیر لمینت سرک در زمانی سریع با استفاده از طراحی به صورت سه بعدی ساخته می شود که این طراحی به صورت سه بعدی سبب می شود ونیر لمینت سرک به عنوان گران قیمت ترین ونیرهای لمینت دندان شناخته شود.

ونیرهای لمینت ایمپرس ایمکس در تاریحچه لمینت دندان :

این نوع ونیر لمینتی بسیار مستحکم می باشد و برای اصلاح ترتیب و مرتب بودن و فرم دندان ها همچنین رفع مشکلات دندان های بیماران بسیار مناسب می باشد.این نوع لمینت از ماندگاری بالایی نیز برخودار است و با استفاده از این نوع لمینت می توان مشکلات ظاهری دندان ها را رفع نمود و دندان ها را زیباتر کرد.حال به تاریخچه لمینت دندان در خصوص دوام لمینت می پردازیم..برای آگاهی از این موضوع با ما همراه باشید.

در تاریخچه لمینت دندان دوام و عمر مفید کاشت لمینت به چه عواملی بستگی دارد؟:

تا به اینجا متوجه شدیم لمینت دندان کاربردهای متنوعی در برطرف کردن عیوب دندانی دارد و پیشنهاد مناسبی برای افراد مود تائید برای کاشت لمینت می باشد..اما به هرحال لمینت دندان نیز با تمامی مزایا و کاربردهایش روزی نیازمند تعویض می باشد درست است که از ماندگاری خوبی برخوردار است اما این ماندگاری همیشگی نیست..

تاریخچه لمینت دندان در عصر امروز:

امروزه کلینیک های دندانپزشکی بسیاری به کاشت لمینت دندان می پردازند و تغییر و زیبایی خاصی را تقدیم دندان ها و چهره مراجعین خود می کنند..در عصر امروز این نوع روش زیبایی بسیار زبانزد بوده و از اهمیت آن در بین افراد جامعه نمی توان غافل بود..بنابراین برای کاشت لمینت دندان به کلینیک دندانپزشکی معتبری با تجربه درخشان مراجعه کنید که سلامت دندان هایتان بسیار مهم می باشد..

از همراهی شما تا انتهای مقاله تاریخچه لمینت دندان سپاسگزاریم..

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها