برای مهمونی چی بخرم؟

برگزاری مهمانی می‌تواند یک تجربه شیرین و به‌یادماندنی باشد؛ اما برای اینکه مهمانی به‌خوبی پیش برود، نیاز است که از قبل برنامه‌ریزی دقیقی برای خرید مواد غذایی و سایر ملزومات داشته باشید. انتخاب درست مواد خوراکی، نوشیدنی‌ها و حتی لوازم تمیزکاری می‌تواند تضمین کند که مهمانان شما بهترین تجربه را از مهمانی‌تان خواهند داشت. از این رو، در این مطلب به بررسی تمام چیزهایی که باید برای مهمانی بخرید، می‌پردازیم.

نوشیدنی‌ها

یکی از مهم‌ترین اجزای پذیرایی در هر مهمانی، نوشیدنی‌ها هستند. باید توجه داشت که تنوع نوشیدنی‌ها بسته به سلیقه مهمانان و نوع مهمانی می‌تواند متفاوت باشد. برخی از نوشیدنی‌های رایج که برای دورهمی‌ها مناسب هستند عبارتند از:

  • چای و قهوه: چای یکی از نوشیدنی‌های اصلی در هر مهمانی ایرانی است. اگر مهمانان شما به قهوه علاقه دارند، سرو قهوه نیز می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

  • نوشیدنی‌های انرژی‌زا و دلستر: اگر می‌خواهید کمی تنوع ایجاد کنید، می‌توانید از نوشیدنی‌های انرژی‌زا و دلستر نیز استفاده کنید. این نوشیدنی‌ها به‌خصوص در مهمانی‌های غیررسمی بسیار محبوب هستند.

  • آب معدنی و نوشابه: حتما آب معدنی و نوشابه‌های مختلف را در لیست خرید خود قرار دهید؛ چراکه این دو، از اصلی‌ترین نوشیدنی‌ها در مهمانی‌ها محسوب می‌شوند.

  • شیرکاکائو و شیر قهوه: اگر بچه‌ها یا افرادی با ذائقه‌های خاص در مهمانی شما حضور دارند، اضافه کردن نوشیدنی‌هایی مانند شیرکاکائو و شیر قهوه می‌تواند جذاب باشد.

شیرینی‌جات و دسرها

Shape2

انواع شیرینی و دسر را نمی‌توان از دورهمی‌ها و مهمانی‌ها جدا کرد. با اینکه به‌طور معمول، شیرینی‌های با اندازه کوچک، سبک و خوشمزه همیشه مورد استقبال مهمانان قرار می‌گیرند، اما می‌توان در زمینه شیرینی‌جات، موارد زیادی را پیشنهاد کرد؛ در بخش زیر به محبوب‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بیسکوییت، دونات، کلوچه و کیک: این خوراکی‌ها به‌خصوص در مهمانی‌های غیررسمی بسیار محبوب بوده و می‌توانند به‌عنوان دسر یا میان‌وعده، همراه با چای و قهوه سرو شوند.

  • آب‌نبات، نقل، کاکائو، پاستیل و شکلات دو سر پیچ: انواع شکلات و کاکائو نیز همیشه بخشی از پذیرایی‌ها بوده‌اند؛ به‌طوریکه می‌توانند در کنار قند، مویز یا کشمش با چای سرو شوند.

  • گز، سوهان، باقلوا و کنجد عسلی: خوراکی‌هایی سنتی و بسیار خوشمزه به‌شمار می‌آیند، که از کودک تا بزرگسال همه و همه عاشق طعم بی‌نظیرشان هستند.

آجیل و تنقلات

Shape3

در هر مهمانی، داشتن تنقلات مناسب برای سنین مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در واقع، انتخاب تنقلات باید بر اساس سلیقه مهمانان و فضای مهمانی که مدنظر دارید باشد. در ادامه، برخی از تنقلات پرطرفدار که می‌توانید آن‌ها را برای مهمانی خود تهیه کنید، بیان کرده‌ایم:

  • ذرت بوداده، فرآورده‌های حجیمی، چیپس و پفک: این تنقلات همیشه مورد استقبال مهمانان قرار می‌گیرند و می‌توانند در کنار بستنی و برخی نوشیدنی‌های سرد و گرم، لذت گپ و گفت‌ها را دوچندان کنند.

  • آجیل و خشکبار: اگر می‌خواهید کمی سالم‌تر عمل کنید، انتخاب آجیل و خشکبار مانند پسته، بادام، فندق و گردو یک گزینه فوق‌العاده عالی خواهد بود.

  • میوه‌های خشک: با اینکه غالبا در مهمانی‌های ایرانی همیشه میوه‌های تازه را می‌توان یافت، اما اگر در کنار ظرف بیسکوییت یا آجیل خود، مقداری میوه خشک‌شده نیز داشته باشید، بر جذابیت پذیرایی شما افزوده می‌شود.

مواد غذایی برای پخت غذا

علاوه‌بر خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها، اگر قصد دارید مهمانان خود را برای یک وعده نهار یا شام نگه دارید، طبیعتا باید به فکر خرید انواع مواد اولیه تازه و مناسب باشید. علاوه‌بر آن، چاشنی‌ها و مواد غذایی جانبی نیز نقش مهمی در لذیذتر کردن غذاها و پذیرایی بهتر از مهمانان دارند. از این رو در بخش زیر، به برخی از مواد غذایی اصلی که برای تهیه غذاهای ایرانی و بین‌المللی ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید را یادآوری می‌کنیم:

  • روغن، برنج و زعفران: این سه ماده اصلی تقریبا پای ثابت تمام غذاهای ایرانی هستند؛ بنابراین از تهیه زعفران، روغن خوراکی و برنج باکیفیت گیلانی غافل نشوید.

  • نخود، لوبیا، لپه، عدس: برای تهیه غذاهای سنتی مانند عدس‌پلو، آش، آبگوشت، خورشت قرمه و قیمه و سایر خوراک‌ها، می‌بایست حبوبات لازم را داشته باشید.

  • رب گوجه‌فرنگی: تقریبا در نود درصد غذاهای ایرانی از رب گوجه‌فرنگی استفاده می‌شود؛ این چاشنی ارزشمند را از قلم نیندازید.

  • خیارشور، ماست، زیتون، ترشی: فرقی نمی‌کند غذای شما برنجی باشد یا نونی؛ در هر حالت تمام این غذاها با انواع ترشی و ماست دلچسب‌تر می‌شود.

  • کنسروها و غذاهای آماده: اگر زمان کافی برای پخت غذا ندارید، می‌توانید از کنسروها و غذاهای آماده مانند سالاد الویه، سالاد ماکارونی، مایه ماکارونی، انواع خورشت‌ها، تن ماهی، ذرت، نخودفرنگی و خوراک لوبیا استفاده کنید.

  • سس ها: انواع سس‌ها مانند سس کچاپ، سس مایونز، سس سزار، سس فرانسوی، سس آووکادو، سس‌های تند و سایر سس‌هایی که امروزه در فروشگاه‌ها می‌بینید، می‌توانند بر زیبایی و طعم غذاهای شما اضافه کنند.

  • آبلیمو، سرکه و ادویه‌ها: اگر تصمیم به درست کردن سالاد کاهو، سالاد سزار، سالاد پاستا، سالاد شیرازی یا هر نوع سالاد بین‌المللی دیگری دارید، مطمئن شوید که در کنار روغن زیتون، آبلیمو و سرکه بالزامیک و همچنین ادویه‌هایی چون فلفل پاپریکا و اورگانو را در خانه داشته باشید.

تمیزکاری قبل و بعد از مهمانی

بدیهی است که شست‌و‌شو و تمیزکاری برای مهمانی بسیار اهمیت دارد. برای این منظور، شما می‌توانید با استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده مناسب، فضای خانه را هم قبل از ورود مهمانان بسیار تمیز و مرتب کنید و هم بعد از مهمانی، راحت‌تر به امر نظافت بپردازید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را در منزل دارید:

  • جرم‌گیرها: برای تمیز کردن آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و دیگر بخش‌های خانه باید از جرم‌گیرهای مناسب استفاده کنید.

  • شوینده‌ها: برای شست‌و‌شو ظروف، سفره‌های پارچه‌ای، رومیزی‌ها و همچنین تمیز کردن سطوح، می‌بایست از انواع مایع شوینده مناسب هر بخش استفاده کنید.

  • دستمال مرطوب و حوله: دستمال مرطوب و حوله‌های مخصوص آشپزخانه برای پاک کردن ظروف و سطوح ضروری هستند.

خرید از فروشگاه اینترنتی هایکا

اکنون که می‌دانید برای برگزاری یک مهمانی چه چیزهایی باید بخرید، وقت آن است که شگفت‌زده‌تان کنیم! از این رو، اگر به دنبال کاهش هزینه‌های خرید خود برای مهمانی هستید، می‌توانید از فروشگاه اینترنتی هایکا استفاده کنید؛ چراکه این فروشگاه محبوب، مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و سایر اقلام مورد نیاز مانند مواد شوینده را به قیمت عمده عرضه می‌کند. در حقیقت، هایکا فروشگاهی مشتری‌مدار بوده و به شما در صرفه‌جویی هزینه‌هایتان کمک می‌کند؛ همچنین این امکان را فراهم می‌کند تا با خرید محصولات باکیفیت، اوقات خوش بیشتری را با دوستان و خانواده‌تان در مهمانی‌ها سپری کنید.

نتیجه‌گیری

همه ما وقتی تصمیم به برگزاری مهمانی می‌گیریم، اولین دغدغه‌ای که با آن مواجه می‌شویم، تهیه لیستی از مجموعه اقلام و مواد خوراکی موردنیاز است. از نوشیدنی‌ها، تنقلات و شیرینی‌ها گرفته تا مواد اولیه تازه برای تهیه غذاهای ایرانی و خارجی و همچنین مواد شوینده و جرم‌گیر، همه این‌ها باید در لیست خرید شما قرار گیرند. در آخر، باید بگوییم که خوشبختانه با وجود هایکا، قطعا شما می‌توانید یک مهمانی خاطر‌انگیز را برگزار کرده و اوقات بسیار خوشی را برای خود و مهمان‌هایتان رقم بزنید.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ