چرا قفسه بندی هوشمند سبب کاهش هزینه تمام شده محصول می شود؟

با توجه به افزایش هزینه های مربوط به خرید و یا اجاره فضا، دیگر انبار کردن کالا به شکل سنتی مقرون به صرفه نیست. در سال ۲۰۱۶ و همگام با پیشرفت تکنولوژی روش جدیدی به نام قفسه ریلی هوشمند معرفی شد که در اروپا با استفبال بسیاری روبرو شد. این روش باعث کاهش چشمگیر هزینه های انبار داری در میان مدت و بلند مدت کمپانی ها شده است.

قبل از پرداخن به انواع قفسه بندی بهتر است که به انبار بپردایم تا در مورد کلمه انبار به توافق برسیم. انبار به محلی گفته می شود که مواد اولیه، کالا و… در آن قرار دارد. این محوطه می تواند سرباز، سرپوشیده، زیر زمین یا … باشد. انبار می تواند داخل کمپانی و یا کارخانه باشد و یا مکانی جدا از این دو باشد. اغلب کمپانی ها تلاش می کنند تا انبار های خود را نزدیک کارخانه یا کمپانی خود نگاه دارند تا دسترسی راحتتری به مواد اولیه و کالا داشته باشند و همچنین هزینه های حمل را تا حد ممکن کاهش دهند.

برای انبار کردن محصولات روش های متنوعی وجود دارد.  قفسه بندی های ثابت ساده –  فقسه بندی متحرک و قفسه بندی هوشمند.

سیستم قفسه بندی هوشمند انبار (چند طبقه) بیشتر برای انبار کردن اجناسی که به وسیله نیروی انسانی بارگزاری می گردد، مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش با توجه به حجم و وزن بالای کالای انبار شده، حرکت قفسه ها به صورت اتوماتیک و با استفاده از برق صورت می گیرد. قفسه انبار ریلی هوشمند با نام های قفسه بندی انبار ، قفسه ریلی، قفسه بندی راک، قفسه انبار ریلی، قفسه بندی انبار سبک و نیمه سنگین ریلی هوشمند، قفسه بندی صنعتی، قفسه ریلی هوشمند نیز رایج است.

قفسه بندی های هوشمند در چهارمدل پانل راک ثابت، پانل راک متحرک مکانیکی، پانل راک متحرک اتوماتیک و بالکی راک چند طبقه براساس نیاز طراحی و تولید می شوند.

بصورت کلی و در توضیح ساده عملکرد این قفسه بندی ها می توان اینگونه گفت: قفسه ها به روی ریل عقب و جلو می شوند که باعث می شود فضای بین قفسه ها از بین برود. به فرض داشتن ۱۰ ردیف قفسه، می توانیم ۸۰ درصد صرفه جویی در فضا داشته باشیم. همچنین با هم رسانی انبار با نرم افزار های انبارداری می توانیم حداکثر کارها را اتوماتیک کرده و زمان کمتری از اپراتور بگیریم ( و همچنین می توان احتمال خطای انسانی به صفر نزدیک کرد). همچنین می توان سیستم های امنیتی برای آن در نظر بگیریم تا هر شخص صرفا به قفسه های مشخصی دسترسی داشته باشد.

قفسه بندی های هوشمند دارای مزایایی نسبت به نوع سنتی قفسه بندی سنتی هستند به اختصار بیان خواهد شد:

  • صرفه جویی در فضا در حدود ۸۰ درصد نسبت به روش های سنتی
  • سهولت و سرعت در انجام عملیات انبار
  • امکان اجرا بصورت چند طبقه براساس نیاز مشتری به منظور استفاده از حداکثر فضا عمودی
  • ایجاد نظام انبارداری اصولی
  • مدیریت انبار و انبار گردانی آسان
  • قفسه ریلی هوشمند قابلیت نصب راهروبندی در ارتفاع یا مسقف کردن آن را دارد
  • قفسه بندی راک قابلیت نصب انواع بالا بر را دارد

این نوع قفسه بندی ها در مدل پانل راک ثابت، پانل راک متحرک مکانیکی، قفسه بندی پانل راک متحرک اتوماتیک وقفسه بندی بالکی راک چند طبقه تولید می گردد.

در انبار های پیشرفته برای مدیریت شفاف تر و ساده تر و مانیتورینگ راحتتر از ویدئو وال های صنعتی استفاده می شود. ویدئو وال به صورت بی وقفه قادر به کار کردن هستند و به علت بزرگ بودن آنها می توان تمام اطلاعات را در یک صفحه کنار هم دید که به مانیتورینگ دقیق تر و ساده تر منجر می شود.

با استفاده از قفسه بندی هوشمند علاوه بر صرفه جویی در فضا، در تعداد نیرو انسانی نیز می توان صرفه جویی کرد. همچنین با کاهش درصد خطاهای نیرو انسانی نیز مبالغ بسیاری صرفه جویی خواهد شد.  با حسابی سرانگشتی می توان دریافت که در میان مدت چه مقدار صرفه جویی مالی انفاق خواهد افتاد.

اوژن تلاش دارد تا به عنوان رهبر صنعت نگهداری اسناد و کالا در ایران بتواند جدیدترین محصولات خود را صادر و گامهای مؤثری را برای تبدیل شدن به یک برند جهانی بردارند. برای تحقق این مهم، در دهه هشتاد کارخانه جدیدی در شهرک صنعتی اشتهارد، به مساحت ده هزار متر مربع تاسیس و با مدرنترین ماشین آلات تولیدی از قبیل خط رولفرمینگ، برش لیزر فایبر، خمCNC  و خط رنگ پودری تمام رباتیک، آن را تجهیز کردند. اوژن پروژه های بزرگی مانند “دانشگاه صنعتی شریف”، بالاترین مرکز استاندارد ایران “سازمان ملی استاندارد” را اجرا کرده است. همچنین موفق به دریافت تندیس و لوح زرّین از معتبرترین مرکز انتخاب برترین محصول “HOFEX 2013″، “HOFEX 2015” و “HOFEX 2016″، “تندیس برترین در مشتری مداری”، “تندیس برترین چهره های ماندگار کیفیت ایران” از انجمن کیفیت ایران شده است.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها