۵ شهر باستانی که در زمان گم شدند!

هیچ چیز تا ابد پایدار نیست؛ حتی مراکز تمدن باستان (شاید به جز روم باستان) .. شهرهای زیبای زیادی در طول زمان گم شدند و یا از بین رفتند و برخی از آنها درنهایت بازسازی شدند ولی بسیاری از آنها مخروبه باقی ماندند. با تاریخ ما همراه باشید تا لیستی از ۵ شهر باستانی که در زمان گم شدند! را به شما ارائه کنیم:

 

۱.مدائن ، عراق

مدائن از شهرهای باستانی بزرگ
مدائن از شهرهای باستانی بزرگ

مدائن یکی از بزرگترین شهرهای بین النهرین و بزرگترین شهر دنیا در قرن ششم بود. این شهر یک هدف نظامی مهم برای رومیان بود و حداقل ۵ بار توسط آنها تسخیر شد.این شهر الهام بخش شهر ایسبانیر در قصه هزار و یک شب هم بود. مدائن همچنین بزرگترین طاق های قوسی شکل آجری را دارد.


۲.زیمبابوه بزرگ، زیمباوه

زیمباوه بزرگ
زیمباوه از شهرهای باستانی بزرگ

شهر زیمباوه بزرگ یکی از میراث جهانی یونسکو ، در عصر آهن به عنوان مرکز قدرت سیاسی در اختیار کشور بود. این شهر حدودا در قرن پانزدهم به دلیل فرسودگی معادن طلا که منبع اصلی درآمد مردم بود،  ویران شد.


۳. لسیوداد پردیدا ، کلمبیا

لاسیه داد پردیدا، کلمبیا
لاسیه داد پردیدا از شهرهای باستانی بزرگ

کلمه “La Ciudad Perdida” یا سیرا نوادا در لغت به معنای “شهر گم شده” می باشد. این شهر در سال ۱۹۷۲ به طور کاملا تصادفی تاسیس شد و به دلیل شرایط سیاسی متشنج در منطقه، تا همین چند سال اخیر به عنوان یک مرکز گردشگری محبوب شناخته نشده بود. با این وجود، هر چند این شهر چند صد سال قدمت بیشتری نسبت به ماچو پیچو دارد، ولی هنوز جریان توریستی مورد انتظار را به خود جذب نکرده است.


۴.ماچو پیچو ، پرو

ماچو پیچو در پرو
ماچو پیچو از شهرهای باستانی بزرگ

این شهر گمشده، جواهری در تمدن اینکاس بوده، اگرچه تنها یک قرن پابرجا ماند. “Old Peak” اسرار بسیاری از اینکاس را پنهان می کند به طور مثال اینکه چگونه توانستند بدون هیچ پلتفرمی چنین امپراطوری بزرگی برپا کنند! شهرهایی که در لیست ما هستند، مراکز تجاری در زمان خودشان بوده اند ولی اقتصاد ماچو پیچو متفاوت بود و امیدواریم روزی دریابیم که چگونه اینقدر متفاوت عمل می کرد.


۵.پالنکه از شهرهای باستانی بزرگ در مکزیک

ویرانه های پالنکه
پالنکه، از شهرهای باستانی بزرگ

پالنکه یک شهر باستانی مربوط به تمدن مایا در مکزیک بود که از قرن ۷-۱۰ رونق گرفت و امروزه یکی از بزرگترین مکان های محافظت شده مایا و از میراث جهانی یونسکو می باشد. اگرچه نسبت به سایر مراکز تمدن مایا مثل تیکال کوچک تر بود، تا امروز به عنوان یکی از بهترین نمادهای تمدن مایا عمل کرده است. متاسفانه بیش از ۸۰ درصد این شهر باستانی در زیر جنگل ها مدفون شده که نشان میدهد شهر پلانکه در قرن دوازدهم از سوی مایاها متروکه شده بود.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها