جاهای دیدنی بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر

بابلسر شاید تا حدی فراتر از انتظار شما از یک شهر ساحلی باشد. این شهر علاوه بر آن که فاصله ی بسیار اندکی از ساحل دارد، دارای رودخانه ای زیبا نیز می باشد. روخانه ی بابل رود که درست از وسط شهر می گذرد و منظره ی بسیار زیبایی را به وجود آورده است. می توانید روز را در کنار ساحل دریا، و شب را کناره ی این رودخانه ی با صفا سپری کنید و اوقات خوشی را در شهر بابلسر داشته باشید. بابلسر با آن که از نظر جغرافیایی شهری دامنه ای محسوب می شود، اما دارای کوهستان های جنگلی نیست و در واقع با کوه فاصله ی زیادی دارد. این شهر مانند بسیاری شهرهای شمال مرطوب و شرجی است، اما در مقام مقایسه می توان آب و هوایش را شبیه شهرهای بزرگ گیلان مثل رشت دانست، نه شهرهای جنگلی ای رامسر و بسیاری دیگر از شهرهای مازندران. در ادامه به تعدادی از جاهای دیدنی بابلسر اشاره خواهیم کرد.

  • در بابلسر می توانید به باغ وحش بروید.

این شهر محلی به نام پارک وحش دارد که در آن حیوانات گوناگونی یافت می شوند. به عنوان نمونه می توان از شیر، خرس، گرگ، روباه، گوش سیاه و میمون نام برد. این پارک وحش جذابیت شهر بابلسر برای گردشگران را بیشتر کرده است.

  • بابلسر جنبه های مذهبی هم دارد.

در گذشته این شهر را با نام مشهد سر می شناختند. دلیل آن ماجرای امام زاده ابراهیم برادر امام رضا است که در این شهر دفن شده است. ساختمانی هشت ضلعی با گنبد عجیب و هرمی شکل که این بنا را مزین کرده است، تحت عنوان حرم امام زاده ابراهیم، باعث شده بابلسر توسط مخاطبان مذهبی و طرفداران معماری های متفاوت اسلامی، همزمان مورد بازدید قرار گیرد.

  • آثار باستانی ای همچون پل معلق، در بابلسر وجود دارد.

پل معلق بابلسر مربوط به دوره پهلوی اول است و در بابلسر، خیابان پاسداران، پل معلق بابلسر واقع شده و این اثر در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۶۷۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این پل فلزی معلق در سال ۱۳۱۳ ، قبل از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین و متخصصین آلمانی و سوئدی بر روی بابلرود احداث شد و از مهمترین آثار باستانی و از جاذبه های شهر می باشد که بر زیبایی بابلرود می افزاید. این پل اولین پل ماشین رو می باشد که قسمت شرقی و غربی بابلسر را بهم پیوند می دهد و راه ارتباطی بابلسر ، فریدونکنار و در مسیر شاهراه شرقی _ غربی استان می باشد و بسیار پرتردد است. طول ان ۸۰ متر ، عرض آن ۸ متر و ارتفاع آن ۱۶ متر می باشد.این پل به نوعی نماد شهر بابلسر محسوب می‌شود. جاهای دیدنی بابلسر

  • منطقه ی ساحلی میرود بابلسر، میعاد دوستداران دریاست.

منطقه نمونه گردشگری ۴۰۰ هکتاری میرود بهنمیر از توابع بابلسر دو کیلومتر از جاده اصلی بهنمیر فاصله دارد منطقه گردشگری میرود از جمله جاذبه های گردشگری و توریستی زیبا در استان مازندران است که فضای سرسبز و جنگلی همراه با پارک کودک در کنار دریا، زیبایی خاصی به این منطقه بکر داده است. بهنمیر که در شهرستان بابلسر واقع شده‌ است در چهار راهی قرار دارد که از یک سو به بابلسر، از سویی به بابل می رود. منطقه ی نمونه ی گردشگری میرود دارای آلاچیق، سرویس بهداشتی، پارک کودک، نمازخانه، و سکوهای مخصوص نصب چادر و رستوران می باشد. همه ساله در ایام تابستان برای شنای مسافران و استفاده آنها از آبهای ساحل و جلوگیری از بروز هرگونه حوادث، دو طرح دریا برای آقایان و خانم ها با حضور تعدادی غریق نجات در این منطقه گردشگری در نظر گرفته می شود.

 

منبع بیتوته
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها