سفره ۴ روزه کجا برویم

سفر ۴ روزه کجا برویم ؟

سفر ۴ روزه کجا بریم ؟ اگر در این فصل خوب آب و هوایی قصد دارید سفر داشته باشید توصیه می کنیم به شهر های جنوبی ایران سفری داشته باشید، شما در طول مدت زمان ۴ روز می توانید بسیاری از جاذبه های داخلی را مشاهده کنید و یا از جاذبه های تفریحی  آن نهایت لذت را ببرید.

پس اگر قصد دارید تا درباره ایران و یا جاذبه های گردشگری ایران اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه این مقاله همراه سایت ما باشید.

 

سفر ۴ روزه در ایران

شما در مدت زمان ۴ روز به سادگی می توانید به بسیاری شهرهای ایران سفری داشته باشید، معمولا شهر های شمالی در فصل های تابستان از رطوبت بالایی برخوردار می باشند و ماه فروردین یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این نقاط می باشد.

از آنجا که کشور ایران از ۴ فصل مختلف شکل گرفته است پس شما می توانید در فصل های مختلف به قسمت های مختلف کشور سفر داشته باشید، بطور کلی در این مقاله قصد داریم شهر های مختلف را با فصل های مختلف به شما معرفی کنیم تا در هنگام سفر به این شهر ها به مشکل آب و هوایی برخورد نکنید.

 

سفر در ایران: فصل بهار

با فرار رسیدن سال نو و تازه شدن طبیعت بسیاری از شهر ها می توانند میزبان شما برای سفر باشند ولی شما در این مدت زمان می توانید به اکثر شهر سفر داشته باشید.

آب و هوای مناطق شمالی کشور نسبت به مناطق جنوبی خنک تر می باشد. در فصل بهار به ویژه ماه فروردین که سفر های نوروزی آغاز می شود شهر های حاشیه دریای خزر می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

شهر های غربی کشور نیز از آب و هوایی مطلوب برخوردار می باشند، بطور مثال شهر هایی همانند کرمانشاه، همدان و شهر های مشابه می توانند گزینه های مناسب در غرب کشور به حساب آیند.

همانطور که می دانید شهری همچون همدان از جاذبه های توریستی و تاریخی زیادی برخوردار می باشند که شما می توانید با گذشته کشور خود بیشتر آشنا شوید.

قسمت های جنوبی کشور به دلیل داشتن رطوبت زیاد در این فصل مناسب نمی باشند، پس اگر قصد دارید به شهر های جنوبی سفر داشته باشید در اواخر سال به  شهر های جنوبی سفر داشته باشید و یا در نوروز به جنوب کشور سفر کنید.

سفر 4 روزه کجا بریم

سفر در ایران: فصل تابستان

گرم ترین فصل سال همیشه تابستان بوده است و ایران به دلیل داشتن یک موقعیت بیابانی و قرار گرفتن در کمربند بیابانی تابستان های گرم و سختی دارد. شهر های جنوبی در این فصل مناسب سفر نمی باشند و از سفر به این شهر ها در این فصل پرهیز کنید.

توجه داشته باشید که شهر های جنوبی ایران به دلیل مستقر شدن در مرکز این کمربند نسبت به دیگر نقاط کشور گرم تر و خشک تر به حساب می آیند. شهر های حاشیه دریا نیز در این فصل مناسب سفر نمی باشند، پس ما به کدام نقطه می توانیم سفر داشته باشیم؟

یکی از بهترین گزینه های سفر مناطق سرد سیر ایران یعنی قسمت های شمال غربی کشور می باشد.

شهر های اردیبل و آذربایجان های غربی و شرقی می توانند بهترین گزینه برای سفر باشند، اگر تاکنون به این نقطه از ایران سفر نداشته اید توصیه ما به شما این است که هرچه زودتر از این شهر بازدید نمایید تا با جاذبه های تاریخی و جذاب این شهر ها بیشتر آشنا شوید.

سفر در ایران: فصل پاییز

یکی از زیبا ترین فصل هایی که می توانیم در آن زیبایی طبیعت را مشاهده کنیم پاییز می باشد. این فصل در میانه یک فصل گرم و سرد قرار گرفته است پس هوای این فصل بهترین نوع آب و هوایی به حساب می آید که می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید.

به دلیل خنک شدن هوا شما می توانید به بسیاری از شهر های کشور سفر داشته باشید، بطور مثال شهر های اصفهان، شیراز، مازندران و … از شهر هایی می باشند که از آب و هوایی مطلوب در این فصل برخوردار می باشند.

اغلب شهر هایی که دارای باغ هستند در این فصل از سال بسیار دیدنی می باشند، برگ های زرد شده و فروریخته طبیعت بهترین قاب تصویر را می تواند در خاطره های شما به یاد بگذارد.

سفر 4 روزه کجا بریم

سفر در ایران: فصل زمستان

مشکلی که در اکثر کشور ها وجود دارد نداشتن یک منطقه گرم سیر در فصل زمستان می باشد، کشور ایران به دلیل داشتن آب و هوایی متفاوت می تواند توریست ها و بازدید کنندگان زیادی را در فصول مختلف به داخل کشور جذب کند.

از آنجا که شهر های شمالی سرد شده و همچنین بارش در این شهر ها شروع شده است شهر های جنوبی کشور خنک تر شده و در نتیجه یکی از بهترین آب و هوای را می توانید در این شهرها تنفس کنید.

استان های زیبایی همچون هرمزگان، سیستان بلوچستان و … می توانند گزینه های اصلی شما برای سفر در این فصل سرد از سال باشند.

سفر 4 روزه کجا بریم

جاذبه های گردشگری

در قسمت های قبلی شما با آب و هوای ایران آشنایی لازم را پیدا کرده اید و می دانید که در چه زمانی می توان به چه قسمت از کشور سفر کرد. اما حالا می خواهیم درباره جاذبه های گردشگری ایران بحث کنیم.

کشور ایران با توجه به داشتن قدمتی بالا از جاذبه های تاریخی زیادی برخوردار می باشد و علاقه مندان به تاریخ می توانند با مراجعه به بخش  ها و شهر های مختلف از تمامی این اماکن تاریخی بازدید نمایند.

اگر به دنبال جاذبه های تفریحی در ایران می گردید بهترین آنها در جزایر کیش و جزایر همسایه آن قرار گرفته است، اما قابل ذکر است که شما در شهر های مختلف ایران می توانید تفریحات دیگر را همچون کارتینگ و امثال آنرا را پیدا کنید.

در ادامه شما را تنها با چند جاذبه گردشگری و تفریحی آشنا می کنیم.

سفر 4 روزه کجا بریم

جاذبه های تفریحی ایران

جاذبه های تفریحی ایران اغلب مواردی مثل شهر های بازی، اوتومبیل رانی، موتور سواری، کشتی سواری و .. قرار است.

اما جالب است بدانید که بیشتر این جاذبه های تفریحی در شهر های بزرگ ایران یعنی تهران، مشهد و اصفهان واقع شده است، و در دیگر شهر ها شما می توانید از جاذبه های طبیعی و گردشگری آنها بهره ببرید.

جزیره کیش یکی از اصلی ترین و توریستی ترین شهر های ایران به حساب می آید که در آن می توانید از پارک های دلفین و پارک های مشابه آن بازدید کنید.

جاذبه های طبیعی ایران

ایران یکی از زیبا ترین کشور های جهان به حساب می آید که جنگل ها یکی از عوامل شکل دهنده این زیبایی می باشد.

ما در نقاط مختلف کشور می توانیم از جاذبه های مختلف نام ببریم، اما از مهم ترین جاذبه های طبیعی کشور می توان به جاده حیران اشاره داشته باشیم که در فصل پاییز یکی از زیبا ترین نما ها را نمایان می کند.

این جاده راه ارتباطی آستارا و اردبیل را بهم وصل می کند، پس اگر سفری در این منطقه داشتید می توانید سری به این جاده زده و از آب و هوای مطلوب این منطقه نهایت لذت را ببرید.

لاله های واگون

 

جاذبه های تاریخی ایران

سفر ۴ روزه کجا بریم ؟ همانطور که در قسمت های قبلی گفته شد کشور ایران از جاذبه های متعددی از جمله تاریخی برخوردار می باشد که اغلب آنها در قالب موزه برای بازدید عموم مردم ارائه می شود.

شهر هایی همچون اصفهان، شیراز، همدان و ری از قدیمی ترین شهر های ایران به حساب می آیند که شما در این بخش ها می توانید از جاذبه های گردشگری زیادی بازدید نمایید.

قابل ذکر است که بیشتر این جاذبه ها بصورت موزه ارائه می شوند اما شما می توانید اغلب آنها را در قالب های اماکن تاریخی ببینید

هزینه سفر در ایران

اگر به دنبال یک سفر کاملا به صرفه هستید و قصد دارید از سفر خود نهایت لذت را ببرید، سفر های داخلی بهترین گزینه برای شما به حساب می آیند.

اگر بخواهیم تنها یک مقایسه کوچک با سفر های خارجی داشته باشیم می توانیم تمامی هزینه های داخلی را برابر با ورود و خروج به یک کشور خارجی بدانیم و بدون شک بعد از وارد شدن به این شهرهای خارجی هزینه های زیادی پیش روی شما خواهد بود.

رزرو هتل یکی دیگر از مشکلات سفر های خارجه می باشد، اما در سفر های داخلی به راحتی می توان در کمپ ها استقرار پیدا کرد و در صورت نیاز با مراجعه سریع و راحت می توان بهترین هتل را با کمترین قیمت نسبت به هتل های خارجی رزرو کرد.

 

چرا سفر به شهر های ایران ؟

سفر ۴ روزه کجا بریم ؟ با توجه به توضیحات داده شده بهترین و کم خرج ترین سفر در مدت زمان ۴ روز سفر های داخل ایران می باشد، از نگاهی دیگر شما با موقعیت آب و هوایی و منطقه ای این کشور آشنایی بیشتری دارید و می توانید به سادگی از تمامی چالش های سخت سفر عبور کنید.

اگر قصد دارید تا به شهر های مختلف سفر داشته باشید، می توانید با سرچ شهر مورد نظر خود در مجله گردشگری تاریخ ما اطلاعات بیشتری بدست آورید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها