دیدنی های جزیره قشم

دیدنی های جزیره قشم

دیدنی های جزیره قشم بسیار بیشتر از تعدادی هست که در این مقاله بیان میکنیم. از این رو بهتر است به این جزیره زیبا و دل فریب ایران سفر کنید و با چشم خودتان ایران زیبا را ببینید.

اولین چیزی که از قشم میخواهم به شما بگویم مجموعه ساحل طلایی آن است. در این مجموعه که بیشتر اقامتی است میتوانید تفریحات گوناگونی را امتحان کنید. تفریحاتی که میتواند برای جوانان، نوجوانان و یا حتی افراد مسن جالب و شگفت انگیز باشد.

دیدنی های جزیره قشم

مجموعه غار های خربس

مجموعه غار های خربس در نزدیکی شهر قشم از دیگر دیدنی های این شهر است. غار های خربس مجموعه غارهایی هستند که در اثر فرسایش طولانی مدت خاک ایجاد شده اند. بعدها بومیان این منطقه از این غار ها به عنوان پناهگاه استفاده کرده اند. به همین دلیل شکل این غارها در برخی مناطق طبیعی نیست و ساخته دست انسان میباشد.

در نزدیکی برکه خرف دره ای وجود دارد که به آن دره ستاره یا دره ستارگان میگویند. خاک این دره قدمتی در حدود ۲ میلیون سال دارد. بر طبق داستان های بومی در این دره شب ها صدای اجنه به گوش میرسد اما این داستان ها مبنای علمی ندارند. منشا این صدا ها تنها باد است که با فرسایش زیاد خاک همراه شده است.

مطالب مرتبط

همه چیز در مورد کیش

دیدنی های آبادان

 

جزایر ناز

جزایر ناز دو جزیره هستند که با اختلاف جزر و مد به قشم وصل یا از آن جدا میشوند. اگر به این جزایر رفتید و شب در آنجا گیر افتادید، باید منتظر مد بعدی باشید.

در اسکله شیب دراز میتوانید دلفین ها را ببینید که روی آب در حال شنا هستند. اگر مایلید شانستان برای دیدن دلفین ها بیشتر شود، میتوانید در ماه های خنک سال و حداکثر تا ۱۰ صبح به این اسکله بروید.

جنگل حرا

جنگل حرا محل زندگی جانوران بسیاری است که بسیاری از آنها بومی این منطقه هستند. برای دیدن این جنگل باید از روستای سهیلی بگذرید.

دیدنی های قشم بسیار زیبا و چشم نواز هستند. شما میتوانید با سفر به این جزیره زیبا به گردشگری و بالا رفتن تجربه خود کمک بسیاری بکنید.

دیدنی های جزیره قشم

آب وهوای قشم

قشم در گروه سرزمین های گرم و مرطوب قرار می گیرد و این در حالی است که رطوبت نسبی هوا در قشم بالاست. فشار هوا در قشم بین ۱۰۱۵ تا ۱۰۱۸ میلی بار جیوه است که در تابستان به دلیل گرمای زیاد، فشار هوا به کمتر از ۱۰۰۰ میلی بار می رسد. دمای متوسط سالیانه جزیره قشم حدود ۲۶ درجه سانتی گراد، با متوسط حداکثر و حداقل دمای روزانه به ترتیب ۳۳ و ۱۸ درجه سانتی گراد است. اختلاف درجه حرارت فصلی این جزیره بسیار زیاد است. گرم ترین زمان ها ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور و سردترین ماه ها دی و بهمن است. در جزیره قشم حداکثر و حداقل دمای مطلق ۴۶ و ۱۶ درجه سانتی گراد به ثبت رسیده است.

فرودگاه

فرودگاه بین‎الملی قشم مجهز به باند ۵ کیلومتری، ساختمان برج مراقبت، ترمینال‎های مسافری، ساختمان آتش‎نشانی و ایمنی، احداث حدود ۲۰.۰۰۰ مترمربع ساختمان اداری، ایجاد تأسیسات سوخت‎رسانی به هواپیماهای داخلی و خارجی و جایگاه بنزین‎گیری خودرو، از جمله فرودگاه‎های مجهز کشور به شمار می‎رود. در سال ۱۳۷۳ مورد بهره برداری قرار گرفته است و همه روزه پرواز های داخلی و خارجی در آن برقرار است.
منبع نمناک
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها