روستا مصر

روستا مصر

این روستا در استان اصفهان، و در شهر خور و بیابنک قرار دارد. همچنین این روستا در بین گردشگران و طبیعت گردان به نام دریای شنی کویر مصر معروف است. این منطقه از مهم ترین مناطق گردشگری در سراسر ایران است. از نام های دیگر این روستا می‌توان چاه دراز، مزرعه یوسف و کلاته یوسف را نام برد. این روستا ما بین جاده دامغان به نائین و اصفهان واقع شده است. در کنار این روستا دو روستا دیگر به نام های امیر آباد و فرحزاد وجود دارد. از این روستا حتی در سینما برای فیلم خیلی دور و خیلی نزدیک استفاده شده است. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این روستا آشنا شوید.

روستا مصر

مسیر دسترسی به روستا مصر

برای سفر به این روستا می‌توانید از تهران به سمت سمنان بروید، سپس وارد شهر اصفهان شوید و از روستا مصر دیدن کنید. میزان فاصله تهران تا روستا مصر ۶۳۰ کیلومتر می‌باشد.

اگر از مازندران می‌خواهید به این روستا بروید، باید آمل به تهران و سپس به سمنان بروید، که بعد به روستا مصر می‌رسید. مسیر این راه حدود ۸۳۰ کیلومتر است.

روستا مصر

بهترین زمان سفر به روستا مصر

این مکان به دلیل آب و هوای گرم و کویری بهتر است از ماه آبان تا اردیبشهت به آن سفر کنید، زیرا در این زمان آب و هوای این روستا بسیار دلپذیر و مطلوب می‌باشد.

دیدنی های روستا مصر

از زیبایی های این روستا می‌توان به چاه عمیق، سرسبز بودن منطقه کویری و همچنین کاشت درخت های گز برای جا به جا نشدن شن ها استفاده کرد. همچنین وجود خانه های روستایی برای اقامت که سفری  دلپذیر برای شما رقم می‌زند، از جاذبه های این روستا می‌باشد. از گزینه های تفریحی در این روستا می‌توان شتر سواری و موتور سواری را نام برد. همچنین وجود تپه های شنی در این کویر یکی از گزینه های جذب گردشگر می‌باشد.

روستا مصر

آسمان این منطقه چشم نوازی بسیار زیبایی دارد، که به این صوت است که شما احساس می‌کنید می‌توانید آسمان را در دستانتان بگیرید. همچنین ستاره شناسان ایرانی و خارجی به دلیل صاف بودن آسمان این روستا از آن برای رصد ستارگان و سیارات استفاده می‌کنند. همچنین این روستا یکی از مکان های بسیار مناسب برای عکاسی، برای عکاسان است. از زیبایی های دیگر این مکان می‌توان دریاچه نمک خورظ، کوره گز و ریگ کله را نام برد. مهم ترین جاذبه دیدنی در روستا مصر رمل ها هستند، که زیبایی بی نظیری را به این روستا بخشیده اند.

در اصفهان کجا برویم؟

توضیحی در مورد روستا

در این روستا فقط یک مغازه وجود دارد که دارای خط تلفن است، که مردم محلی یا گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند. در اول ورود به روستا دو عدد تاق رو به رو هم قرار بنا شده است، که این دو تاق در داخل ژنراتور قرار دارد که برق این روستا و روستا فرحزاد از این ژنراتور تهیه می‌شود.

پیشینه روستا

در قدیم فرد سرمایه داری این روستا را بنیانگذاری کرد. نام این مرد یوسف بود که کار آن در روستا پرورش گوسفند بوده، که مردم محلی به همین دلیل نام این روستا را مزرعه یوسف نام گذاری کردند. پس گذشت چندین سال آب این روستا خشک شد و بنیانگذار این روستا چاهی را حفر کرد، اما بعد چند سال این چاه ها فرو نشست کرد، و یوسف چاه عمیق تری را حفر کرد که به همین دلیل نام روستا از مزرعه یوسف به روستا چاه دراز تغییر کرد. اما یوسف علاقه ای به این نام نداشت، مردم محلی به دلیل اینکه نام بنیانگذار روستا یوسف بود، و یوسف پیامبر در مصر زندگی می‌کرد به همین دلیل نام روستا را مصر نام گذاری کردند.

جمعیت روستا مصر

روستا مصر در دهستان جندق واقع شده است، و حدود ۱۳۸ نفر یا ۴۱ خانوار جمعیت دارد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها