مکان های دیدنی محلات

مکان های دیدنی محلات

اگر قصد سفر به محلات را دارید، و می‌خواهید با امکان های دیدنی چشم نواز محلات آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. بازدید از مکان های دیدنی محلات سفری خاطر انگیز برای شما رقم خواهد زد.

سرچشمه محلات

این مکان بی نظیر از پرطرفدار ترین و مهم ترین مکان های دیدنی محلات است، که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این چشمه در بالا ترین نقطه شهرستان محلات قرار دارد، و آبی زلال و زیادی در آن جاری است. از آب سر چشمه محلات برای کشاورزی و آب شرب استفاده می‌کنند، که به همین دلیل مورد توجه مردم شهر محلات قرار گرفته است. وجود پارکی زیبا، آب نما، درختان متعدد چنار و صخره ها زیبایی این سر چشمه را چندین برابر می‌کند. در سفرتان به محلات بازدید از این مکان دیدنی را فراموش نکنید.

مکان های دیدنی محلات
مکان های دیدنی محلات

آتشکده روستا آتشکوه

قدمت این آتشکده به دوره ساسانیان بر می‌گردد، که در روستا بسیار زیبای آتشکوه شهر محلات واقع شده است. معماری این بنا به صورت چارتاقی نیم ور بوده، همچنین این آتشکده شامل تالار اصلی شرقی و غربی و راهرو می‌باشد. مسافران و گردشگرانی که به محلات سفر می‌کنند، از این آتشکده حتما دیدن می‌کنند.

مکان های دیدنی محلات

پل تاریخی باقر آباد

در روستا زیبا باقر آباد، در شهر محلات پلی تاریخی و زیبا وجود دارد، که قدمت آن به دوره حکومت قاجار بر می‌گردد. برای ساخت این پل از سنگ استفاده شده، که این پل در زمان حمله روس ها به ایران بنا شده که در حال حاضر آن را به یک بنا تاریخی تبدیل کرده است. این پل پس از آسیب دیدن از سیلاب، مورد مرمت قرار گرفت.

در اراک کجا برویم؟

چنار دو هزار ساله

این درخت بی نظیر تاریخی بودن شهر محلات را به تصویر می‌کشد، که قدمت آن به دو هزار سال می‌رسد و در مرکز شهر محلات قرار دارد. این درخت تنه ای بسیار پهن دارد، که زیبایی آن را چند برابر کرده و توجه مسافران را به خود جلب می‌کند.

سد باستانی نیم ور

از دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان محلات، سد باستانی نیم ور است که به بند نیم ور شهرت یافته و یکی از قدیمی ترین سازه های ایجاد شده جهت ذخیره کردن آب در شهرستان است. بنایی که دارای پیشینه ای به قدمت حکومت ساسانیان است به دلیل برخورداری از منظره ای بسیار زیبا و بکر در پیرامون خود، به یکی از تفرجگاه های محبوب مردم تبدیل شده است.

مکان های دیدنی محلات

قلعه جمشیدیه

قلعه جمشیدیه یکی دیگر از آثار تاریخی بر جای مانده از ایران کهن است که با توجه به امنیت بالا و مقاومت قابل توجه در برابر حملات و نفوذ دشمنان، در بین سایر قلعه های تاریخی، ممتاز و نمونه است. جالب است بدانید که برخی از مورخان، معتقدند که وجود این قلعه ارزشمند، هنگام یورش آزادخان افغانی به نیم ور، باعث نجات مردم این منطقه از کشور شده که به داخل آن پناه برده بودند. احداث تلاری روی دوازه قلعه، امکان حضور ۲۰ نفر تیرانداز را در جهات مختلف فراهم کرده و نیز وسایل ضد حریق منحصربه فرد و قابل توجهی که برای حفاظت از این دروازه چوبی، در نظر گرفته شده است، از ویژگی های معماری انجام شده در این اثر تاریخی است.

آشنایی با موزه چهار فصل اراک

روستا خورهه

در شمال شرق شهر محلات و در حد فاصل روستا های ورین، دودهک و آب گرم محلات، منطقه ای زیبا و کهن قرار گرفته که در بین اهالی به خورهه شهرت یافته است. خورهه به معنی محل بر آمدن خورشید است. همچنین کلمه خور در کتاب اوستا به معنی منطقه ییلاقی است که با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی این منطقه، این روستا به خورهه شناخته می‌شود. با توجه به حضور آثار تاریخی در خورهه، به نظر می‌رسد که تمدن بشری از هزاره دوم پیش از میلاد در آن وجود داشته است.

 

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها