آلاشت مازندران جاذبه ای تاریخی و طبیعی

آلاشت مازندران جاذبه ای تاریخی و طبیعی

سر تا سر این مرز و بوم را مناطق طبیعی چشم نوازی فرا گرفته است؛ که ما از بسیاری از آن ها غافل هستیم. همه ما برای دوری از شلوغی شهر و برای جذب کمی آرامش سر به جنگل و طبیعت می‌گذاریم. مطمئنا آرامشی که در طبیعت وجود دارد را نمی‌توان در جای دیگری یافت. مکان های طبیعی آنقدر زیبا هستند که زبان ما از توصیف آن ها قاصر هستند. در ادامه همراه ما باشید تا با یک مکان بکر زیبا یعنی، آلاشت مازندران جاذبه ای تاریخی و طبیعی آشنا شوید.

آلاشت مازندران جاذبه ای تاریخی و طبیعی

آلاشت کجاست؟

این روستا زیبا بهترین انتخاب شما برای دور شدن از شلوغی و کمی آرامش است. این روستا حدود ۴ ساعت از تهران دور است و آب و هوای آن بسیار دلپذیر می‌باشد. اگر شما در شهری زندگی می‌کنید که دارای آب و هوایی گرم است، پیشنهاد ما به شما سفر به آلاشت است؛ زیرا آب و هوای این روستا در تابستان بی نظیر است. طبیعت سر سبز و زیبا آلاشت سفری خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این مکان بی نظیر آشنا شوید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری مازندران

آلاشت یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری در استان مازندران است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. روستا آلاشت در نزدیکی تهران و سواد کوه و پل ورسک قرار دارد. دلیل معروف بودن این روستا به خاطر جاذبه های توپوگرافیک و جغرافیایی و به دلیل طبیعت سر سبزش می‌باشد. این روستا در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد که جمعیتی حدود ۱۱۹۳ نفر را در خود جای داده است. البته جالب است بدانید که شاید آلاشت به روستا معروف باشد اما در سال ۱۳۵۱ از روستا به شهر تبدیل شد.

آلاشت مازندران جاذبه ای تاریخی و طبیعی

به صورت میانگین سالانه بارش در این منطقه مازندرانی ۷۱۰ میلی لیتر می‌باشد. آلاشت به صورت کلی از چندین محله تشکیل شده که معمولا نام های خانوادگی آنان پسوند و پیشوندی از آلاشت و اشاره آن دارد. از نکات جالبی که درباره مردم آلاشت می‌توانیم به شما بگوییم این است که مردم در این شهر مخصوصا در بازه های سنی بالا  در فصلی همچون فصل بهار، گیاهان دارویی و سبزیجاتی که بعدا می‌توان آن ها را خشک کرده و به عنوان ادویه های غذایی استفاده می‌شوند را جمع آوری نمایند.

یکی از جذابیت های آلاشت این است که درختانی مثل گیلاس، سیاه ریشه، گردو و فندق در آن بسیار رشد می‌کنند. درباره نام آلاشت اهالی این منطقه آن را به سه شکل آلاشت، اِلاشت و اَلاشت تلفظ می‌کنند. در مراورده و گفت و گو با اهالی این روستا از زبان آن ها اِلاشت را بیشتر می‌شنوید. اما هنگامی که مامورین ثبت و احوال، در شناسنامه های مردم نام آلاشت را ثبت کردند این نام رواج بیشتری یافت و سازمان جغرافیایی ارتش نیز این نام را ثبت کرد. اما بهتر است بدانید که این نام به چند دلیل که مهم ترین آن آشیانه عقاب است گرفته شده است و وجه تسمیه آن وجود عقاب های بسیار زیاد در این منطقه است.

آلاشت را اینگونه تصور کنید که…

قبل از این که بگوییم از کجا و چگونه این هدیه خداوند و طبیعت را بپیمایید، بیایید تا کمی از زیبایی های این منطقه برایتان بگوییم تا سفرتان به این منطقه حتمی شود! وقتی به سوی آلاشت مازندران پیش می‌روی احساس خواهید کرد که شاید این هم مانند سایر مناطق اطراف است اما رفته رفته به مقصد که نزدیک و نزدیک تر که می‌شوید و اندکی بالاتر از سطح جاده می‌روید خنکی بسیار هوا و اختلاف دما با چند دقیقه قبل را به طور محسوس احساس خواهید کرد و کم کم به سوی مه و ابری پیش خواهید رفت که غلیظ و غلیظ تر هم خواهد شد که آن قدر که حتی تا چند قدمی خود را نمی‌توانید ببینید!

آلاشت مازندران جاذبه ای تاریخی و طبیعی

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها