کویر های زیبایی ایران

کویر های زیبایی ایران

هنگامی که اسم کویر به گوش می رسد ناخودآگاه یاد قدرت محسور کننده و سحر آمیز آن می افتیم. کویریکی از جاذبه های است که اخیرا مورد توجه واقع شده .کویر، توریست های داخلی و خارجی و گروه های گردشگری و گروهای رصد و ستاره شناسی را با سکوت رمز آلود خود به سوی خود فرا میخواند. گرمای کویر را میتوان استعاره از مهمان نوازی آن با آغوش گرم دانست. فصل رفتن به کویر (به دلیل شرایط جوی آن) پاییز و زمستان است. یک چهارم از مساحت کشور را کویر ها در بر گرفته اند که خود دلیلی موجه است که بدون شک و با جرات می توان گفت زیبا ترین کویرها متعلق به ایران است.

کویر های زیبایی ایران

اکنون به معرفی تعدادی از کویر های ایران میپردازیم:

  • کویر خور و بیابانک دراصفهان
  • کویر مرنجاب در اصفهان
  • کویر مصر در اصفهان
  • کویر ورزنه در اصفهان
  • کلوت شهداد در کرمان
  • کویر حلوان طبس در خراسان جنوبی
  • کویر کاراکال در یزد
  • کویر متین آباد در اصفهان
  • کویر زرین در یزد
  • کویر دروازه قرآن در یزد.

کویر مصر

کویر مصر واقع شده در استان اصفهان-دهستان جندق-در روستای مصر، که از شهرت خاصی برای تفریح و گشت وگذار و خوش گذرانی برخوردار است. دل گرمی به ماسه های آفتاب خورده، تماشا و رصد ستارگان و اجرام آسمانی در شب، شتر سواری، موتور سواری(موتور های چهار چرخ)بر روی ماسه ها و راه رفتن بر رمل های شنی  از جاذبه های گردشگری در کویر مصر است. قرار گیری کویر مصر در روستای مصر اقامت را برای گردشگران آسان کرده است.

این کویر واقع شده در شهرستان آران و بید گل در استان اصفهان است.

یکی از زیبا ترین کویر ها با جاذبه های دیدنی و ملموس و خاص است. وجود کاروانسراهای متعددی در این کویر، که مربوط به دوران شاه صفوی است و در گذشته محل عبور و مرور کاروان های بسیار بوده.در مسیر سفر به کویر مرنجاب میتوانید از شهر زیر زمینی نوش آباد بازدید داشته باشید. شب مانی در کویر و نمایان شدن ستارگان و اجرام آسمانی در خفتگی شب، سفر را دلپذیر تر میکند.

کویر مصر

عجیب ترین جاهای دیدنی ایران

کویرحلوان طبس

کویر حلوان طبس واقع شده در استان خراسان جنوبی است.به نظر می رسد این نام تکراری، و بسیار آشنا است. کویر حلوان در بخش های مختلف خود دارای باتلاق های رسی و نمکی و ریگزار است.

وجود معادن فراوان دلیل موجه ی بر دسترسی آسان این منطقه است. جاده ی خور از این مسیر میگذرد که، یکی از راه های دسترسی به این کویر همین جاده است.

کویر ریگ جن

نامی نا آشنا حتی در نقشه ی جغرافیایی ، این کویر واقع شده در جنوب شرق گرمسار است. یک کویر که فاقد حیات و آب و ابادی برای هر جانداری است.  مسیر این کویر سخت و صعب العبور است،و معروف به مثلث برمودای ایران است. کویری که به گفته ی محلی ها نفرین شده است این صفات واقعا رعب برانگیز و دلهره آور است .محلی های محله میگویند هرکس تا کنون به این کویر رفته دیگر برنگشته،کویری که راه رفت دارد اما برگشتی در کار نیست.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها