معرفی شهر یکاترینبورگ

معرفی شهر یکاترینبورگ ( Yekaterinburg )

تاریخ ما در این مطلب به معرفی شهر یکاترینبورگ  میپردازد. این شهر یکی از شهرهایی است که در حق آن اجحاف شده است. این شهر باید بسیار بیشتر ازآنچه که تابه‌حال می‌شناختید شناسانده می‌شد. این شهر ازنظر صنعت برای کشور روسیه از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین یکی از شهرهایی بود که در جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۸ میزبان تماشاگران این شهر بود. همچنین این شهر چهارمین شهر بزرگ روسیه است. این شهر ازنظر تاریخی نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود. این شهر در مواقع مختلف شاهد بسیاری از اتفاقات گوناگون بوده است. به‌طور مثال این شهر همان شهری بود که آخرین تزار روسیه زمانی که تبعید شد به آنجا رفت و در آنجا تیرباران شد.

جمعیت‌شناسی

بر طبق نتایج سرشماری‌های انجام شده از گذشته تا کنون، جمعیت این شهر از تنها ۴۰۰۰ نفر در سال ۱۷۲۴ میلادی به ۱٬۳۴۹٬۷۷۲ نفر در سال ۲۰۱۰ میلادی رسیده که روند رو به رشد آن را نشان می‌دهد:

  • ۱۹۳۳ میلادی: ۴۶۲٬۶۰۰
  • ۱۹۵۶ میلادی: ۷۰۷٬۰۰۰
  • ۱۹۶۲ میلادی: ۸۵۳٬۰۰۰
  • ۱۹۸۹ میلادی: ۱٬۳۶۴٬۶۲۱
  • ۲۰۰۲ میلادی: ۱٬۲۹۳٬۵۳۷
  • ۲۰۰۷ میلادی: ۱٬۳۱۵٬۱۰۰
  • ۲۰۱۰ میلادی: ۱٬۳۴۹٬۷۷۲

معرفی شهر یکاترینبورگ

قصر تاریخی راستورگالیف خاریتونوف  (Rastorguyev-Kharitonov Palace)

قصر تاریخی راستورگالیف خاریتونوف  (Rastorguyev-Kharitonov Palace) یکی از بهترین بناهایی است که می‌توانید زمانی که به این شهر رفتید ببینید. یکی از خانواده‌های ثروتمند و معروف شهر راستورگالیف است. این قصر نیز جزو ملک‌های شخصی این خانواده بود که در آن اقامت داشتند. معماری این ساختمان نئوکلاسیک است. در اطراف این قصر می‌توان هتل‌ها و مراکز خرید بسیاری را یافت که سوغاتی‌های خوبی را نیز به فروش گذاشته‌اند. این قصر از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ساعت ۱۱ شب به روی بازدیدکنندگان باز می‌باشد.

بهترین مناطق جهان

کلیسای تاریخی وژنیسینیا  (Khram Vozneseniya Gospodnya)

کلیسای تاریخی وژنیسینیا  (Khram Vozneseniya Gospodnya) این کلیسا همانند دیگر کلیساهای این کشور بسیار زیبا و با طراحی‌های شگفت‌انگیز است. نام این کلیسا در زبان محلی یعنی معراج به‌سوی خدا. این کلیسا جزو قدیمی‌ترین کلیساهایی است که می‌توانید در یکاترینبورگ پیدا کنید. همچنین این کلیسا یک پیشنهاد عالی برای بازدیدکنندگان قصر تاریخی راستورگالیف خاریتونوف  است. به این دلیل که این دو مکان بسیار نزدیک به هم هستند. همچنین یک رستوران فوق‌العاده در آن نزدیکی وجود دارد که می‌تواند بهترین پیشنهاد برای یک ناهار خوش‌طعم باشد.

آخرین پیشنهاد ما نیز یک کلیسا است. کلیسای خونین  (Church on the Blood)

آخرین پیشنهاد ما نیز یک کلیسا است. کلیسای خونین  (Church on the Blood)کلیسایی است که از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب آماده پذیرایی از شماست. معماری این کلیسا بیزانسی است.

معرفی شهر یکاترینبورگ

روسیه کشوری است که در بیشتر تاریخ خود مسیحی بوده است. با این حال می توان جاذبه های کوچکی را نیز یافت که به بخش مسلمان آن اشاره دارد. در این شهر اما جاذبه های تاریخی تفریحی شهر های روسیه طوری نمایان شده اند که این شهر را کاملا مسیحی نشان دهند.

منبع ویکی پدیا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها