با زیباترین ساحل های ایران آشنا شوید!

زیباترین ساحل های ایران

هیچ مکانی آرامش ساحل و دریا را ندارد و مکان برای اینکه حالمان خوب شود در کنار دریا است. در شمال و جنوب کشور ایران دریاهای بسیار زیبایی وجود دارد برای آشنایی زیباترین ساحل های ایران با ما همراه باشید.

ساحل چمخاله زیباترین ساحل ایران

یکی از ساحل‌های زیبا در کشورمان ایران ساحل چمخاله است. نام این ساحل نام یک شهر در استان گیلان است که در زمان حکومت نادر شاه افشار مردم برای اینکه آرامش داشته باشند به چمخاله سفر می‌کردند. دومین ساحل پرگردشگر در شمال کشورمان ساحل چمخاله است. در سال ۱۳۹۰ ساحل زیبا چمخاله توسط وزارت کشور به عنوان بهترین ساحل در گیلان انتخاب شده است.

زیباترین ساحل های ایران

ساحل چابهار

از دیگر ساحل های زیبا ایران ساحل چابهار است که سرشار از جاذبه گردشگری است. ساحل چابهار در جنوب شرق سیستان و بلوچستان قرار دارد که این ساحل در کرانه دریای عمان و اقیانوس هند می‌باشد. یکی از مواردی که باعث زیبایی این منطقه شده است صخره‌های زیبایی است که بر اثر سنگ‌های رسوبی به وجود آمده است. ناگفته نماند که این ساحل دارای غروب و طلوعی دیدنی می‌باشد.

ساحل چیکرود

ساحل چیکرود یکی دیگر از ساحل های زیبا ایران است که این ساحل دیدنی در استان مازندران قرار گرفته است و امکانات رفاهی بسیاری برای مسافران این ساحل فراهم شده است. مازندران با توجه به موقیعت جغرافیایی ، آب و هوای لذت بخش و مناطق سرسبزی که دارد در دسته استان‌های برتر کشور قرار گرفته است که هر ساله بیش از هزار گردشگر ایرانی و خارجی از آن دیدن می‌کنند.

زیباترین ساحل های ایران

بهترین سواحل آسیا

ساحل لاکپشت‌ها

یکی از ساحل های زیبا ایران که در قشم قرار دارد ساحل جذاب و دیدنی لاکپشت‌ها است که بهترین زمان برای بازدید از این ساحل اواخر اسفند ماه تا روزهای آخر خرداد ماه است. در زمان تخم گذاری لاکپشت‌ها لاکپشت‌های بسیاری برای تخم گذاری به این ساحل می‌آیند. که همین لاکپشت‌ها یکی از علت‌های زیبایی قشم می‌باشند.

ساحل منفق

ساحل منفق از زیباترین ساحل های ایران است که فاصله آن تا سواحل هرمز چهل کیلومتر است و اکثر افراد آن را به دلیل قرمزی خاکش می‌شناسند. رنگ خاک آن از ترکیب خاک با آبی دریا است که این ترکیب بسیار زیبا و دیدنی است که هیچ جای کشورمان خاکی به این زیبایی نمی‌یابیم.

جمع‌بندی

با زیباترین ساحل های ایران آشنا شدید با توجه به مطالب بالا می‌توان گفت با اینکه بیش‌تر قسمت‌های کشورمان ایران از مناطق گرمسیری و خشک است اما در قسمت‌هایی از آن سواحل زیبایی وجود دارد که در هیچ جتی دنیت سواحلی به این زیبایی وجود ندارد حیف است از این سواحل زیبا دیدن نکنیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها