آشنایی با جزیره های جنوب ایران

جزیره های جنوب ایران

کشور زیبای چهار فصل ایران دارای سواحل آبی و جزایر بی مانندی است، از جمله‌ی این جزایر می‌توان به جزیره‌ های جنوب ایران اشاره کرد که با وجودشان زیبایی کشورمان را تکمیل کرده‌اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در شمال ایران تنها یک جزیره با نام آشوراده وجود دارد درصورتی که در قسمت جنوبی ایران بیش از ۳۰ جزیره‌ی زیبا و متنوع وجود دارد که این جزایر به دو دسته‌ی مسکونی و غیر مسکونی تقسیم شده‌‌اند.با همراهی شما عزیزان با جزیره های جنوب ایران بیشتر آشنا شوید.

جزیره کیش

جزیره‌ی زیبای کیش از جمله جزیره‌ های جنوب ایران محسوب می‌شود این جزیره در بین جزایر جنوبی ایران از معروفیت و محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار است. جزیره‌ی زیبا کیش دارای وسعتی قریب به ۹۱ کیلومتر است،. شما می‌توانید برای رفتن به این جزیره و رقم زدن یک خاطره‌ی منحصر به فرد راه‌های زمینی و یا هوایی را انتخاب کنید البته ناگفته نماند که انتخاب هر کدام از این مسیر‌ها از زیبای و جذابیت خاص خود برخوردار است.

جزیره های جنوب ایران

بهترین مناطق جنوب تهران

جزیره‌ی قشم

بعد از جزیره‌ی با صفای کیش جزیره‌ی قشم طرفداران زیادی دارد چرا که وجود سواحل و طبیعت قشم از زیبایی‌های منحصر به فرد خود برخوردار است، قشم زیبای ما علاوه بر دارا بودن طبیعت بکر و بی نظیرش دارای آثار باستانی، بازار‌های سنتی و سواحل آبی متحیر کننده‌ای است این جزیره‌ی زیبا با مساحت ۱۵۰۰ کیلومتری خود جزء بزرگترین سواحل جنوبی ایران بشمار می‌آید ما به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد مسافرت به قسمت جنوبی ایران را دارید دیدن از جزیره‌ی قشم و کیش را در حتما در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید.

جزیره‌ی ناز

به جرعت می‌توان گفت جزیره‌ی زیبای ناز متفاوت ترین جزیره‌ی جنوبی ایران است متفاوت بودن این جزیره‌ی به خاطر وجود سه صخره‌ی زیبایی است که سر از آب بیرون آورده‌اند، همچنین وجود شن‌های طلایی این جزیره زیبایی خاصی به آن بخشیده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید جزیره‌ی ناز جزء ژئوپارک جزیره‌ی قشم است و در گذشته از این محل به عنوان استراحت گاهی برای ماهی گیران استفاده می‌شد.

جزیره های جنوب ایران

جزیره هرمز

سرزمین خاک‌ های رنگی جایی که قرمزی خاک و آبی دریا با هم یکی می‌ شوند. جزیره‌ ای که می‌ گویند یکی از جاهاییست که قبل از مرگ حتما باید دید. از جزیره قشم یا بندرعباس با استفاده از لنج و قایق می توانید به جزیره هرمز بروید. پیشنهاد می کنیم که سفرتان را در نزدیکی طلوع آفتاب شروع کنید تا هم فرصت کافی داشته باشید و هم در طول مسیر تابش مستقیم آفتاب کمتر شما را کلافه کند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها