آشنایی با بنای استون هنج

بنای استون هنج

استون هنج اروپا یکی از مکان‌هایی است که هنوزم که هنوز است سؤالات بسیاری درباره آن مطرح است. به نوعی می‌توان گفت یکی از بناهای اسرارآمیز اروپا به شمار می‌رود. این بنا مربوط به عصر نوسنگی و مفرغ می‌باشد. یعنی چیزی نزدیک به سه هزار و صد سال پیش.

غول‌هایی باستانی

سنگ‌های غول‌پیکر استون هنج در دشت سالزبری و توسط مردم باستانی اروپا قرار داده شده‌اند. آنچه عجیب جلوه می‌کند ارتفاع بیشتر از ۶ متری سنگ‌ها و وزن پنجاه تنی آنها می‌باشد. حرکت دادن این سنگ‌ها آن هم در آن زمان بسیار سخت و غیرممکن است. بااین‌حال باید بدانید این سنگ‌ها به شکل دایره‌ای متحدالمرکز قرار گرفته‌اند. مطالعه که در این باره انجام شده نشان می‌دهد هزار نفر، در طول سه هفته باید به‌سختی کار می‌کردند تا می‌توانستند فقط یکی از این سنگ‌ها را حمل کنند.

استون هنج

استون هنج و مهم‌ترین سؤال

باستانیان اصلاً چرا این بنا را ساختند؟ این سؤالی است که هنوز هم پاسخ‌های متفاوتی به آن داده می‌شود و یک پاسخ علمی دقیق به آن داده نشده است. برخی معتقدند این بنا برای عبادت به کار برده می‌شده است. برخی نیز می‌گویند این بنا خاصیت درمانی داشته است. به این معنی که بیماران به آنجا به عنوان بیمارستان نگاه می‌کردند. همچنین یکی دیگر از پاسخ‌ها می‌گوید از این بنا برای کارهای نجومی استفاده می‌شود.

آشنایی با جاذبه های گردشگری اروپا

سؤال بعدی این است که این سنگ‌ها چطور به این مکان آورده شده‌اند؟ تحقیقات نشان می‌دهد نزدیک‌ترین مکان که این سنگ‌ها را بتوان آنجا پیدا کرد؛ مالبرو داون است. انتقال این سنگ‌ها به این مکان باید حداقل ۶۰۰ مرد قوی‌هیکل سال‌ها زمان خود را برای این کار بگذارند.

پروژه‌ها و پیش‌بینی‌ها در این باره

یکی از پروژه‌هایی که منجر به پخش حقایقی از استون هنج در انگلستان شد، پروژه‌ی عکس‌برداری زیرزمینی بود که از این سازه شد و در آن مشخص شد که این سنگ‌ها قبلاً قسمتی از یک ساختمان پیچیده‌تر بوده‌اند، مثلاً جایی برای برگزاری مراسم‌های آیینی، سکونتگاه‌هایی رازآلود و ناشناخته و… البته باز هم این تصاویر چیز زیادی نشان نمی‌دهند و مشخص‌شده است که این موضوع بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که دانشمندان فکرش را می‌کردند.

استون هنج

استون هنج یکی از عجیب‌ترین بناهای دنیا است. می‌توان آن را هم ردیف بناهایی همچون اهرام ثلاثه دانست. نکته مهم بعدی این است که باید به این رازها پی برد. رازهایی که شگفت‌انگیز و کمی ترسناک که می‌تواند سؤالات بسیاری از ما را پاسخ دهد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها