معرفی غذاهای تایوانی (قسمت اول)

غذاهای تایوانی

در این مقاله به اتفاق هم به معرفی مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای تایوانی خواهیم پرداخت. غذاهای خیابانی تایوان از چنان اهمیتی در بین مردم آنجا برخوردار است که می‌توان غذا‌هایشان را نمادی از تاریخ، تمدن و فرهنگ آن کشور بشمار آورد. این کشور زیبای توریست پذیر با وجود جاذبه‌های گردشگری بسیاری که دارد اما چیزی متفاوت در این کشور وجود دارد که توجه همه را به سوی خود جلب کرده است که آن هم  چیزی نیست جز غذا‌های لذیذ و خوش طعم آن که در ادامه‌ی مطلب به ذکر چند مورد از خوشمزه‌ترین این غذا‌ها خواهیم پرداخت.

سوپ نودل گوشت گوساله

این غذای لذیذ و خوشمزه یکی از اصیل‌ترین غذا‌های تایوان است که از قدیم الایام تاکنون نام آن در زمره‌ی بهترین غذا‌های تایوانی قرا گرفته است. سوپ نودل مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی آن تیکه‌های مرغوب گوشت گوساله و نودل می‌باشد و از این رو یک غذای کامل برای یک روز سخت کاری می‌باشد و خوردن این غذای مقوی برای تمام رده‌های سنی بخصوص کودکان، سالمندان و ورزشکان توصیه می‌شود.

غذاهای تایوانی

کوفته شکم پر

کوفته شکم یکی دیگر از غذا های تایوانی است و طرفداران پروپاقرصی در اقصی نقاط این کشور دارد. در تایوان شهر هسینچو به کوفته‌های لذیذی که در آن پخت می‌شود معروف است که بیشتر در رستوران‌های خیابانی این شهر می‌توان این غذای فوق العاده لذیذ را یافت.

توپ ماهی در سوپ

این غذا در رستوران های خیابان جیشان در شهر جیوفن، بیشتر سرو می شود و این سوپ را به همراه قارچ بو داده میل می کنند.اکثر غذا های تایوانی با استفاده از ماهی درون سوپ های خود، جذب انواع پروتئین و ویتامین را در بدن و غذاهایشان بالا می برند. دراین سوپ از میگو هم می توان جای ماهی استفاده کرد. برای تهیه ی این غذا به سیر، برنج، آب پرتقال، تره فرنگی، ماهی و یا میگو، شوید، روغن زیتون و ادویه های معمول، نیاز دارید.

تفریحات رایگان استانبول

برنج روغنی

برنج چسبناک یکی از غذا های تایوانی است که محبوب و متداول کشورهای آسیای شرقی است و با خوراک های مختلفی سرو می شوند. برنج روغنی از، برنج چسبناک با قارچ، میگوی خشک شده، انواع ماهی های دیگر، بادام زمینی و برش هایی از گوشت شامل و میل سرو می شود. در هنگام میل کردن این غذا از سس های چیلی هم می توانید استفاده کنید. بادام زمینی هم به مقداری اضافه کنید که مطبوع ذائقه ی شما است.

غذاهای تایوانی

 نتیجه گیری

کشور زیبای تایوان با وجود غذا‌های خوش طعم و متنوعی که در آن طبخ می‌شود از اهمیت ویژه‌ای در بین مردم  برخوردار است غذا‌های خیابانی تایوان به علت محبوبیتی که در بین مردم دارد به عاملی مهم برای شلوغ بودن خیابان‌های شهرش در تمام ساعت شب و روز شده است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها