معرفی غذاهای تایوانی (قسمت دوم)

غذاهای تایوانی

کشور زیبای تایوان جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد به طوری که از این کشور به عنوان مهد تمدن و تاریخ یاد می‌شود. اما می‌توان هیجان‌انگیز‌ترین و خوشمزه‌ترین چیز درباره‌ی این کشور را غذا‌های آن نامید که به علت طعم لذیذ و دلچسبی که دارند افراد زیادی را مجذوب خود کرده است.  آوازه و شهرت غذاهای لذیذ این کشور در همه جا پیچیده به طوری که می‌توان گفت هیچ سفری بدون چشیدن مزه‌ی فوق العاده‌ی این غذا‌ها تکمیل نخواهد شد با تاریخ ما همراه باشید تا با همراهی هم در این مقاله به معرفی غذاهای تایوانی بپردازیم.

غذاهای تایوانی

گائوژا

گائوژا یکی از محبوب‌ترین غذا‌های این کشور است که گاها آن را همراه سس چیلی میل می‌کنند این غذای لذیذ از ته نشین شدن سوپ‌ مرغ  که با سیب زمینی فراوان و نشاسته پخت می‌شود به دست می‌آید. سرآشپزان زبده‌ی تایوانی این ماده‌ی ژله‌ای مانند را با طرح‌های مختلف که اکثرا به شکل مستطیل برش می‌دهند و در روغن‌ فراوان سرخ می‌کنند که در نهایت مکعب‌های ترد طلایی رنگی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

غذاهای تایوانی

توفو

توفو یکی دیگر از پرطرفدارترین غذا‌ های تایوانی است که به خاطر داشتن  بافت نرمش طعم لذیذ آن دو چندان شده است.  این غذای خوش طعم از ترکیب پوره‌ی سیب زمینی، لوبیا، انواع میوه‌های تازه به علاوه‌ی آب به دست می‌آید و یک حالت خمیری به خود می‌گیرد که در تایوان از این ترکیب به عنوان جایگزینی برای دسر و یا گوشت استفاده می‌کنند.

سوپ رشته اوستر

این سوپ در بین غذا های تایوانی بسیار محبوب و مشهور است و خواهان زیادی در بین مشتریان خیابانی تایوانی و گردشگران دارد. بافت این سوپ برای بسیاری از کسانی که علاقه مندند غذایشان را در محیط های خانوادگی سرو کنند، بسیار راحت و آشنا است. این غذا را در رستوران های خیابانی تایوان امتحان کنید، مزه اش صد بابر بهتر از چیزی است که فکر می کنید. دراین غذا از رشته های ورمیشل، گوشت، صدف، سرکه ی سیاه، سیر خرد شده و گرده ی سرخ شده ی گل سرخ استفاده می کنند.

سمبوسه بی گانگ

این سمبوسه نسخه ی آسیایی چیپوتل، غذای مکزیکی است. این غذا را می توانید با چاشنی های مختلف درست کنید و با نان سفید میل کنید. گوشت، خردل، سیر، فلفل یا کاری، جوانه لوبیا، کلم، توفوی سفت، نیمرو و بادام زمینی خورد شده، اجزای درست کننده ی این غذا هستند. این غذا برای کسانی که می خواهند نوع خاصی از گوشت را مصرف کنند این مزیت را دارد که می توانند نوع آن را خودشان انتخاب کنند.

جاذبه های گردشگری لبنان

نتیجه گیری

تاریخ ما به شما پیشنها می‌کند اگر به کشور زیبای تایوان سفر کردید حتما غذا‌های خوش طعم و لذید این کشور امتحان کنید. چرا که غذا‌ های تایوانی حاصل ترکیب ماهرانه‌ی  مواد غذایی و سبزیجات معطری است که هر کسی آرزوی خوردی این غذاها را دارد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها