آشنایی با بهترین شهرهای ساحلی ترکیه

بهترین شهرهای ساحلی ترکیه

ترکیه یکی از ده کشور برتر دنیا در حوزه‌ی صنعت گردشگری می‌باشد. عمده بار گدشگری بر روی شهر‌های ساحلی ترکیه می‌باشد. ترکیه با ساحلی به طول ۷۲۰۰ کیلومتر، و هم مرزی با چهار دریای سیاه، اژه، مرمره و عروس دریا‌ها، مدیترانه، بهشت گردشگران می‌باشد. طبیعی است با وجود چند هزار کیلومتر خط ساحلی، شهر‌های مهم و زیبایی در این مناطق باشد که سفر به آن‌ها، نشاط و شادابی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در ادامه با ما همراه باشید تا با شهرهای ساحلی ترکیه آشنا شویم.

استانبول

تنها شهر جهان که در دو قاره حضور دارد. و به نام‌های استانبول بخش آسیایی و بخش اروپایی، توسط تنگه بسفر تقسیم شده است. شهر زیبای استانبول در کنا دریای مرمره قرار دارد. زیبایی‌ها و دیدنی‌های استانبول تمامی ندارد و درصد بزرگی از چند ده میلیون گردشگر ترکیه، از عاشقان این شهر هستند.

شهرهای ساحلی ترکیه

ازمیر

سومین شهر بزرگ ترک‌ها و از بزرگترین شهر‌های ساحلی ترکیه می‌باشد. این شهر در کنار دریای اژه قرار دارد و مرکز خوبی برای خرید و لذت بردن از ساحل می‌باشد.

آنتالیا

آنتالیا، شهری که نمی‌خوابد. شهری پر از شور و هیجان در کنار دریای مدیترانه، هتل‌های لوکس، پارک‌های آبی، موسیقی‌های شبانه و … که باعث شده این شهر از جذاب‌ترین شهر های ساحلی ترکیه باشد.

مارماریس

اگر به دنبال آرامشی بی نهایت، در محیطی با زیبایی کم نظیر می‌گردید، بهشت ماماریس آماده پذیرایی از شما می‌باشد. از ویژگی‌های مارماریس می‌توان به تداخل جنگل و دریا اشاره کرد که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

بدروم

شهر تاریخی بدروم، آرامگاه هالیکارناسوس یکی از عجایب هفتگانه جهان را در دل خود جای داده است. سازه ای که حدود ۳۵۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شد. از سال ۱۹۴۰ گردشگران این مورد از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه را کشف کرده اند و هر روز بر تعدادشان افزوده می شود. همین امر باعث شده که هتل های زیاد با ستاره های مختلفی در شهر ساخته شود.

برفی ترین مناطق دنیا

کشتی های بزرگ و قایقرانی در سواحل شهر تردد می کنند و خود اهالی ترکیه برای سپری کردن تعطیلاتشان این جا می آیند. اگرچه زمان شنا کردن تنها بین خرداد تا اوایل شهریور ماه است اما در تمام طول سال هوای معتدلی دارد و سفر به آن خالی از لطف نیست.

شهرهای ساحلی ترکیه

اگر بخواهید در کنار استراحت در ساحل و بازدید از بناهای تاریخی خرید هم بکنید می توانید به مراکز خرید شهر سری بزنید. مراکز خرید بزرگی که قطعا در سفری ۷ یا ۸ روز فرصت نمی کنید در همه شان خرید کنید.

نتیجه گیری

ترکیه یکی از زیبا‌ترین کشور‌های دنیا می‌باشد. مردم ترکیه از لحاظ فرهنگی و تاریخی اشتراکات زیادی با ایرانیان دارند. سفر به شهر های ساحلی ترکیه بسیار لذت بخش می‌باشد. در بین شهر های ساحلی آنتالیا و ازمیر بیشتر از همه‌ی شهر‌های دیگر رضایت گردشگران ایرانی را جذب کرده‌اند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها