همه چیز در مورد کشور لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ همانند لبنان است. با وجود اینکه کشوری کوچک و با جمعیت کم است اما به شکل فوق‌العاده‌ای دیدنی و زیباست. پایتخت این کشور نیز به همین نام خوانده می‌شود. در این مقاله از مجموعه مقالات گردشگری تاریخ ما سفر کوتاهی به این کشور شگفت‌انگیز خواهیم داشت. با ما همراه بمانید.

کشور لوکزامبورگ

افتخارات

تنها بازمانده دوک‌نشینی در دنیا، لوکزامبورگ در اروپا است. این کشور جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود. در آمار سازمان امنیت ملی آمریکا سیا، در سال ۲۰۰۷ لوکزامبورگ بیشترین میزان تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر را داشته است. این کشور همچنین از پایه‌گذاران اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد به شمار می‌رود. ناتو نیز توسط این کشور پایه‌گذاری شده است.

مهم‌ترین اطلاعات عمومی

جمعیت این کشور ۴۸۶ هزار نفر است. میانگین سنی این جمعیت نیز ۳۹ سال است. میزان امید به زندگی برای زنان نیز ۸۳ سال و مردان ۷۶ سال می‌باشد. حدود ۴۰ درصد از افرادی که در این منطقه هستند نیز بومی نیستند. بیشتر مردم این کشور مسیحیان کاتولیک هستند اما در میان آنها می‌توان دیگر اقوام مسیحی را نیز یافت. واحد پولی لوکزامبورگ یورو است و مردم آن به زبان‌های آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی صحبت می‌کنند. در کل می‌توان گفت این کشور یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت به شمار می‌رود.

فستیوال های خاص و جذاب کشور فرانسه

مهم‌ترین مکان‌های گردشگری

ربع قدیمی The Old Quarter

این منطقه که در سال ۱۹۹۴ به‌عنوان میراث گردشگری یونسکو به ثبت جهانی رسید، برج و باروی باستانی شهر اینجا را به یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری در اروپا تبدیل کرده است. این استحکامات چنان رسوخ ناپذیر ساخته شده‌اند که آن را «جبل‌الطارق شمال» نام نهاده‌اند.

موزه‌ی ملی تاریخ و هنرNational Museum of History and Art

در ناحیه‌ی تاریخی بازار ماهی‌فروشان (مرکز قدیمی شهر) اشیاء هنری، یافته‌های باستان‌شناسی، اسباب و اثاثیه، ابزارآلات، سکه، سلاح و اسنادی را در خود جای‌داده‌اند که با تاریخ این کشور درآمیخته شده و در یک بنای نوساز و جذاب گرد آمده است.

کشور لوکزامبورگ

 باک و روزنه‌های شهر | The Bock and the City Casements

یک شبکه‌ی ۲۱ کیلومتری از گذرگاه‌ها و دالان‌های زیرزمینی که در داخل کوهِ سنگی تراشیده شده‌اند. این روزنه‌ها که قادر به جای دادن هزاران سرباز، تجهیزات، اسب‌ها، کارگاه‌ها، آشپزخانه‌ها و قصابی‌ها بوده است.

دیوارهای کورنیش | The Walls of the Corniche

دیوارهای باشکوه کورنیش در شهر لوکزامبورگ را «زیباترین بالکن اروپا» می‌نامند که گرداگرد شهر قدیمی را در دره‌ی رودخانه‌ی پایین‌دست فرا گرفته است.

کشور لوکزامبورگ یکی از بهترین کشورهای اروپا برای مهاجرت و گردشگری به شمار می‌رود. این کشور دارای اقتصاد فوق‌العاده‌ای است که در این مقاله به آن اشاره کردیم.

منبع ایوار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها