برجمی گرجستان

جاذبه های گردشگری برجمی گرجستان

برجمی گرجستان به واسطه داشتن آب‎های معدنی خود مشهور شده است. گرجستان یکی از کشورهای صادرکننده آب معدنی است. در این شهر زیبا حمام‎هایی باستانی وجود دارد که با سنگ درست شده‎اند که نشان دهنده این است که مردم این شهر از سالیان دراز از وجود این آب‎های معدنی با خبر بوده‌اند. این شهر زیبا سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با جاذبه های گردشگری برجمی گرجستان بیشتر آشنا کنیم.

پارک Mineral Water

یکی از بارزترین ویژگی‎های شهر برجمی گرجستان آب و هوای بی‎نظیر و طبیعت منحصر به فرد این شهر زیبا است. یکی از زیباترین جاذبه‎های این شهر پارک Mineral Water است که قدمت آن به دهه ۱۸۵۰ بازمی‎گردد. در این پارک زیبا می‎توانید به از آب‎های معدنی برجمی لذت ببرید و در طبیعت بکر آن به استراحت بپردازید. به وسیله ماشین‎های کابلی میتوانید به بلندترین نقطه این منطقه بروید.

برجمی گرجستان

قصر آبی رنگ Firuza

این قصر زیبا در ورودی پارک Mineral Water واقع شده است و یکی از بناهای تاریخی این شهر است. این بنای تاریخی در سال ۱۸۹۲ توسط کنسولگری ایران ساخته شده است. در ساخت این بنا از ویژگی های معماری اروپایی، ایرانی و گرجستانی استفاده شده است.

ماجراجویی در گرجستان

موزه Local Lore برجمی

این موزه زیبا که یکی از قدیمی نرین موزه‎های گرجستان است در سال ۱۹۲۶ بر روی عموم گشوده شد. در معماری این موزه زیبا از مصالح منحصر به فردی استفاده شده است.  امروزه در این موزه ۳۶.۰۰۰ قطعه اثر باستانی نگاهداری می‌شود. در این موزه اطلاعات کاملی در مورد شهر ، گیاهان و جانوران و حتی اسنادی دال بر قدرت پزشکی آب‌های معدنی برجمی در دسترس‌اند. همچنین بسیاری از صنایع دستی چوبی، شیشه‌ای، چینی و برنز قرن ۱۹ – ۱۸ که در این موزه نگاهداری می‌شوند متعلق به خانواده‌ی سلطنتی روسی است.

برجمی گرجستان

قلعه ی Gogia

این قلعه در شمال غرب برجمی واقع می‌باشد و حدودا در قرن چهاردهم ساخته شده است. Gogia متعلق به حاکمان برجمی، اربابان فئودالی Avalishvilis بوده و به همین دلیل هنوز هم با نام قلعه‌ی Gogia Avalishvili شناخته می شود.

قلعه Peter

قلعه‌ی قرون وسطایی Peter بر روی کوه سنگی در چند کیلومتری برجمی قرار دارد. در قرن شانزدهم پس از تسلط امپراتوری عثمانی بر منطقه Tori ( منطقه تاریخی گرجستان)، این قلعه به مرکز حکومت عثمانی ها تبدیل شد. در حال حاضر، بقایای محافظت شده ی قلعه از جمله خرابه های سالن اقامتگاه و انبار در میان دیواره های آن محفوظ مانده‌اند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها