برترین جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ

برترین جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ

روسیه بزرگترین کشور دنیا با مناطق گردشگرپذیر و توریستی خود، سالانه میلیون‌ها گردشگ را از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌کند. در بین این مناطق سنت پترزبوگ رتبه قابل ملاحضه‌ای دارد. برترین جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ را نمی‌توان نام برد. زیرا تعداد آن‌ها بسیار زیاد است و همچنین با گفتن و نوشتن نمی‌توان آن چیزی که در این شهر قرار است با آن روبه رو شوید را، مجسم کرد. در بین ده‌ها جاذبه گردشگری این شهر، به معرفی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه با سایت تاریخ ما همراه شوید تا با این جاذبه‌ها بیشتر آشنا شویم.

موزه ملی هرمیتاژ در قصر زمستانی  شهر

این موزه یکی از بزرگترین موزه‌های دنیا با بیش از سه میلیون شیء که دیدن آن‌ها با توجه به ظرفیت هر فرد و ساعات کار موزه، تقزیبا یک سال طول می‌کشد. پس حتما در این موزه به سراغ اشیایی بروید که علاقه‌مند به دیدن آن‌ها هستید. برای این کار می‌توانید از راهنمای موزه کمک بگیرید.

کلیسای رستاخیز

رسیدیم به یکی از برترین جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ به نام کلیسای رستاخیز که با نام منجی ستاخیز هم معروف است. این کلیسا یکی از نمادهای کشور روسیه هم به شمار می‌رود و در اکثر عکس‌ها و تیزرهای تبلیغاتی روس‌ها حضور دارد. قطعا مشاهده همچین بنایی خالی از لطف نیست.

مراکز خرید سن پترزبورگ

پارک پیترهوف

جذاب‌ترین پارک گردشگری روسیه و شاید هم جهان، پاک پیتر هوف می‌باشد. این پارک با مساحت ۱۰۰۰ هکتاری، ۵ قصر بزرگ، مجسمه‌های زیاد، باغ و درختان کنار آن، حوض‌های بزرگ و کوچک و … باعث شده تا این باغ به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا نیز، تبدیل شود.

جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ

کلیسای جامع نیروی دریایی در جزیره کرون استات سنت پترزبورگ روسیه

کلیسای جامع سنت نیکولاس سن پترزبورگ در جزیره کوتلین در خلیج فنلاند قرار دارد. کلیسا در واقع دژ دفاعی جزیره به حساب می آید. زمانی سنت نیکولاس پایگاه اصلی نظامی ناوگان دریایی بالتیک بود. در حال حاضر کلیسای سنت نیکولاس یک مرکز تازه ی توریستی با یک تاریخ نیروی دریایی قابل توجه است. سنت نیکولاس یک کلیسای برجسته با معماری سبک بیزانس است. یک سفر یک روزه به جزیره کوتلین برای کسانی که علاقه مند به دیدن مشهورترین بناهای تاریخی سن پترزبورگ هستند، خالی از لطف نخواهد بود.

قصر کاترین و پارک تزارسکو سنت پترزبورگ روسیه

قصر کاترین و پارک تزارسکو یک روستای معروف دوره امپراتوری در سن پترزبورگ است که واقعا ارزش دیدن دارد. در این روستای معروف قصر کاترین با اتاق بی نظیر کهربایی و پارک بزرگی پر از بناهای یادبود جالب و منحصر بفرد، مجسمه، آثار هنری و ساختمان های کوچک وجود دارد. مهم نیست که چه فصل از سال است، چشم اندازهای دیدنی و تماشایی پارک تزارسکو فراوان اند.

نتیجه گیری

در این مقاله با برترین جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ آشنا شدیم. این شه یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود. در لیست بهترین جاذبه‌های این شهر به پارک پیترهوف، کلیسای رستاخیز، کلیسای جامع نیروی دریایی، قصر کاترین و پارک تزارسکو و … اشاره کردیم. برای آشنایی بیشتر با این شهر و جاذبه‌های آن به صورت اختصاصی از سایت تاریخ ما دنبال کنید.

منبع لحظه آخری
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها