بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی اسفراین

بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی اسفراین

کهن شهر اسفراین با تاریخی غنی داستان های زیادی برای گردشگران دارد. اولین آریایی هایی که پا به فلات ایران گذاشتند در اسفراین ساکن شدند. آثار تاریخی کشف شده از جیران تپه و شهر بلقیس نشان دهنده فرهنگ اصیل مردم بومی این منطقه است‌. به همین دلیل بسیاری از افراد برای بازدید از جاذبه های گردشگری اسفراین راهی خراسان شمالی میشوند. این جاذبه ها شامل آبشارها، رودها و بناهای تاریخی است. در ادامه شما را با بخشی از جاذبه های این شهر تاریخی آشنا خواهیم کرد‌.

شهر تاریخی بلقیس

اگر علاقمند به آشنایی با سبک زندگی گذشتگان هستید؛ حتما از شهر تاریخی بلقیس بازدید کنید. این شهر یکی از بزرگترین بناهای خشت و گلی ایران است. و با وجود گذشت ۴ هزار سال از ساخت آن هنوز هم پابرجاست. بازدید از قلعه ۱۲۰۰ ساله و ظروف سفالی باقی مانده از عهد قدیم برای تاریخ دوستان بسیار جذاب است. در حین بازدید از یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری اسفراین، با آداب و رسوم پیشینیان آشنا میشویم. به عنوان مثال یک تاس تخته نرد از جنس عاج نمایانگر تفریحات مردم در اوقات فراغتشان است. یا سکه هایی مربوط به حکومت نوح سامانی بیانگر شیوه داد و ستد در آن زمان است‌.

شهر تاریخی بلقیس

جاذبه های گردشگری سرخس ؛ دیار قومیت های متنوع ایرانی

بازدید از روستای شکوفه های گیلاس

بسیاری از ما از ماسوله و معماری منحصر به فرد آن بازدید کرده ایم. اما جالب است بدانید ماسوله تنها روستای پلکانی ایران نیست‌.روستای پلکانی رویین برای طبیعت گردان بسیار جذاب است. درختان چنار کهنسال در کنار رودخانه های دائمی و بافت قدیمی روستا برای بسیاری از طبیعت کردان جالب و دیدنی است. اما بیشترین ورود گردشگر در فصل بهار است. هنگامی که شکوفه های زیبای سیب، طبیعتی رویایی خلق میکند.

کشتی با چوخه تماشا کنید

بازدید از اسفراین یک سفر همه جانبه است. جاذبه های گردشگری اسفراین حیطه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی را در بر میگیرد.به عنوان مثال کشتی با چوخه یکی از مسابقات محلی است؛ که برای بومیان خراسان (کرمانج ها) بسیار پر اهمیت است. گود زینل‌خان اسفراین از مهم ترین مکان های برگزاری این مسابقات است.

پارک ملی سالوک

سالوک در شمال‌غربی اسفراین قرار دارد و در این منطقه دره‌های زاری، جوزی و چهار برج جنگل‌های پراکنده مشهود است. این منطقه زیستگاه پرندگان و حیوانات بسیاری همچون آهو، قوچ، میش و جاذبه‌های گیاهی مانند گلابی و آلوچه وحشی، زرشک، قره‌میغ، ریخوک، زالزالک، نسترن وحشی، افرا کرکو، گز انجیر و گردو است. دره «توی» سالوک با طول حدود ۱۵ کیلومتر دارای ۱۵ چشمه دائمی به صورت نهر است.

منبع ویکی پدیا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها