شهر بردسکن مهد میوه های بهشتی و برج های تاریخی

مهد میوه های بهشتی و برج های تاریخی

اگر هوس سفر به یک شهر تاریخی با طبیعت بی نظیر را دارید؛ بی شک شهر بردسکن میتواند گزینه بسیار خوبی باشد. سابقه تاریخی چند هزار ساله این شهر بسیار مورد توجه است. و یادگاری های زیادی از دوران حکومت سلجوقیان و ایلخانیان دارد‌. هر چند به دلیل آب و هوای معتدل میوه های فراوانی نظیر انگور، انار و انجیر می روید. و به همین دلیل است که آن را شهر میوه های بهشتی نامیده اند. برای بازدید از این شهر باید به خراسان رضوی سفر کنید. در ادامه شما را برای سفر به این شهر راهنمایی خواهیم کرد.

رباط کبودان

روستای کبودان در ده کیلومتری بردسکن قرار دارد. و زیبایی های منحصر به فرد طبیعی با معماری بی نظیر رباط کبودان پیوند خورده است. این بنا توسط حاج میری کاشمری وقف شد. و به سبک قاجاری ساخته شده است. برای ساخت ۱۲ اتاق، حیاط مرکزی، ایوان ها و سایر بخش ها تنها از سنگ استفاده شده است. اگر علاقمند به معماری ایرانی اسلامی هستید از این بنا بازدید کنید.

رباط کبودان

آبشار درونه

اطراف شهر بردسکن جاذبه های طبیعی زیادی وجود دارد. به عنوان مثال اگر ۵۵ کیلومتر از مرکز شهر فاصله بگیرید؛به روستای درونه میرسید. این روستای گردشگری به دلیل قرار گرفتن در دل زرد کوه و آب و هوای بی نظیرش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. آبشار درونه یکی از زیبایی های طبیعی منحصر به فرد این منطقه است. و در مجاورت آن قلعه گورا را میبینیم.

زیباترین آبشارهای جهان

پناهگاه حیوانات وحشی دشت لاغری

هر چند بسیاری از حیوانات در معرض خطر انقراض هستند، اما بردسکن مامن امنی برای این حیوانات است. حیواناتی نظیر گورخر و آهو در این دشت برای پرورش و زاد آوری رها شده اند. پرندگان خاصی نظیر هوبره، سنگ چشم، تیهو و غیره در این دشت زندگی می کنند. هر چند حیوانات خاصی نظیر پلنگ نیز در دشت دیده میشوند.

برج علی آباد کشمر

شهر بردسکن

برج علی آباد کشمر در شهر بردسکن یکی از بناهای تاریخی سدهٔ هفت ه‍. ق است. این برج با زیبایی تمام در این منطقه خودنمایی می کند که روایات زیادی در مورد آن حکایت شده است، از مقبره شخصی گرفته تا یادبود زرتشت پیامبر و طغرل سلجوقی. سرگذشت سرو کشمر را نیز احتمالا شنیده ‌اید، سروی که روایت بود پیامبر باستانی ایران، اشو زرتشت آن را با دست خود از بهشت آورده و در زمین کشمر کاشت ولی توسط متوکل عباسی قطع گردید. این سرو نیز در همین منطقه بوده است که نشانگر قدمت و اهمیت تاریخی کشمر است.

منبع تریپ یار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها