آشنایی با مراکز تفریحی همدان

مراکز تفریحی همدان

در این مقاله از تاریخ ما، تعدادی از بهترین مراکز تفریحی همدان را به شما معرفی می‌کنیم. همدان از قدیمی ترین شهرهای ایران به شمار می رود که در منطقه غربی و کوهستانی کشور واقع شده است. این شهر تاریخی اولین پایتخت شاهنشاهی ایران در زمان مادها بوده و در روزگار هخامنشیان، اشکانیان، آل بویه، سلجوقیان و ساسانیان نیز از پایتخت های کشور به شمار رفته است. نخستین نام این شهر امدانه بوده که در حدود ۱۱۰۰ سال پیش از میلاد برای آن انتخاب شده بود؛ اما طی سال ها نام های مختلفی از قبیل هگمتانه، اکباتان و آنادانا نیز برای این شهر به کار برده شد و سرانجام با نام همدان به ثبت رسید.

شهر همدان با توجه به پیشینه تاریخی  و جاذبه های گردشگری و مراکز تفریحی بسیاری که دارد، به عنوان یکی از پنج شهر گردشگری و تاریخی ایران شناخته شده است. از جمله مراکز تفریحی/گردشگری همدان میتوان به غار علیصدر، تله کابین هگمتانه، دریاچه سد اکباتان و… اشاره کرد، که در ادامه این مطلب میتوانید با تعداد بیشتری از این جاذبه‌ها آشنا شوید.

غار علیصدر

از مراکز تفریحی همدان می توان به غار علیصدر اشاره کرد که در روستای علیصدر شهرستان کبودراهنگ واقع شده است. این روستا در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال غربی همدان قرار دارد. این غار زیبا از ترکیب آب باران، گاز و دی اکسید کربن به وجود آمده است، که یکی از بزرگ ترین غارهای تالابی ایران است و طولانی ترین مسیر قایق رانی درون غار در جهان را دارد. شگفتی ها و زیبایی هایی که در این غار وجود دارد سبب جذب بیشماری از گردشگرهای خارجی و داخلی شده است، که به طور سالانه ۸۰۰ هزار نفر از این جاذبه‌ی تفریحی گردشگری دیدن میکنند و از دیدن شگفتی هایی همچون سقف، دیواره ها و قایق رانی در غار لذت میبرند.

وصف زیبایی بیکران غار علیصدر در نوشتن عاجز است، زیرا لذتی که در ورود به غار حس می کنید، همانند احساس ترس همراه با شور و اشتیاق است که در رفتن به داخل غار شما را دچار تردید میکند، ولی هنگام ورود به غار به دلیل احساس خوب و شوق و اشتیاق بسیاری که به شما القا میشود، خاطره های خوبی را برایتان رقم می‌زند.

مراکز تفریحی همدان

تله کابین گنجنامه

در سفر به شهر زیبای همدان و در بازدید از مکان های تفریحی آن، پیشنهاد میکنیم حتما سری به تله کابین گنجنامه بزنید. این تله کابین در مجاورت مجموعه گردشگری کتیبه گنجنامه قرار دارد و به عنوان اولین تله کابین فراز و فرود دار در ایران شناخته شده است و شما با خیال راحت می توانید نهایت لذت را در این مکان تفریحی ببرید، چرا که در فضایی امن و ایمن و به کمک سیستم دبل چک، ایمنی کامل برای مسافران فراهم آمده است.

مدت زمان جابجایی مسافران در تله کابین گنجنامه بین ۷ تا ۱۵ دقیقه است که در ایستگاه آخر شما به دشت زیبای میشان میرسید و میتوانید لحظات خوشی را هم در این دشت سرسبز سپری کنید. مجموع کابین های تله کابین گنجنامه ۳۵ عدد و به علاوه دارای کابین های وی آی پی است که شما میتوانید با استفاده از آنها تجربه ای متفاوت و لذت بخش داشته باشید.

تمامی مراکز تفریحی همدان از چشم اندازی زیبا و شگفت انگیز برخوردار هستند، اما برای کسب تجربه ای متفاوت و مهیج، بازدید از تله کابین گنجنامه را حتما در برنامه خود قرار دهید.

معرفی مراکز تفریحی و گردشگری مشهد

سد اکباتان

دریاچه اکباتان یا همان یلفان که در گذشته با نام شهناز شناخته شده بود، امروزه جزوه یکی از بهترین سدهای استان همدان است. این دریاچه بالغ بر نیم قرن عمر دارد و میتوان گفت از قدیمی ترین دریاچه/سدهای همدان است، که امروزه باتوجه به ویژگی هایی که داراست توانسته گردشگرهای زیادی را به خود جذب کند

این مکان تاریخی/گردشگری به دلیل داشتن امکانات منحصر به فرد، آب و هوای خوب، وسعت زیاد و زیبا بودن سد سبب جذب گردشگر شده است. همچنین این سد فضایی را برای علاقه مندان به ورزش هایی همچون اسکی، قایق رانی، ماهیگیری و …را فراهم کرده است.

به افرادی که اهل سفر هستند و به بازدید از جاذبه های منحصر به فرد علاقه مندند، بازدید از  این در یاچه را توصیه میکنیم، چرا که بزرگی و عظمت دریاچه اکباتان  آرامش و حس خاصی را به گردشگران منتقل میکند. فضای دریاچه اکباتان  در ترکیبی از کوه های سر به فلک کشیده و درختان اطراف دریاچه و صدای دلنشین پرندگان هر بیننده ای را مجذوب خود کرده و شور و شعف خاصی را در آنها ایجاد میکند.

آبشار گنجنامه

یکی دیگر از مراکز تفریحی همدان که بسیار خاص و منحصر به فرد است، آبشار گنجنامه واقع در ۵ کیلو متری غرب استان همدان است.  از جذابیت های این آبشار میتوان به چهار فصل بودن آن اشاره کرد که میتوانید در هر فصلی برای بازدید از آن به استان همدان سفر کنید. جذابیتی که آبشارگنجنامه در زمستان دارد، میتوان گفت که در هیچ کجای ایران نمیتوان مانندش را پیدا کرد، چرا که هنگام زمستان به دلیل یخ بستن آبشار، قندیل های زیبایی تشکیل میشوند که بسیار دیدنی هستند.

در کنار بازدید از آبشار گنجنامه، کوه های بلند اطراف آن نیز این فضا را فراهم آورده اند تا کوه نوردان، ساعاتی را در ارتفاعات سپری کنند. به علاوه تمامی امکانات و جذابیت های این مکان تفریحی، خوب است که در  پارک اطراف آبشار قدمی بزنید و در آنجا برای صرف صبحانه  یا ناهار ساعاتی را سپری کنید.

مراکز تفریحی همدان

و در آخر…

استان همدان دارای مراکز تفریحی بیشماری است، که ما در این مقاله تعدادی از  آنها را به شما معرفی کردیم.  هر کدام از ابن جاذبه ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که در بازدید اول شما را مجذوب خود میکنند. در کنار بازدید از جاذبه های گردشگری همدان، خوب است که با  فرهنگ غذایی و هنر  دستی مردم همدان  نیز آشنا شوید تا در سفر به همدان، تجربه های متفاوتی کسب کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها