حقایق تمام و کمال درباره “حجر الاسود” کعبه!

حجر الاسود (سنگ سیاه) کعبه ، سنگی ست که در مرکز مسجد بزرگ مکه، عربستان سعودی  واقع شده است که به عنوان یک سرزمین اسلامی مورد احترام است. بر اساس اعتقاد مسلمانان، این سنگ توسط حضرت محمد در آنجا قرار داده شده است. ولی نظریه هایی در سراسر دنیا درباره این تاریخچه این سنگ وجود دارد. با تاریخ ما همراه باشید تا حقایق تمام و کمال درباره “حجر الاسود” کعبه! را بدانید..

 

حضرت محمد 

قدمت این سنگ در برخی روایات به دوران آدم و حوا باز می گردد_بر اساس روایات اسلامی این سنگ از بهشت آمده است. در برخی منابع گفته می شود قبل از اینکه حضرت محمد این سنگ را قرار دهد_ در جایی که امروزه یک مکان مقدس برای هزاران مسلمان به شمار می رود، حجر الاسود سفید بوده!ولی گناهان مردم در طول زمان باعث شد این سنگ رنگ سیاه به خود بگیرد. و باز طبق برخی نظریه های دیگر، این سنگ سفید به آدم داده شده_وقتی از بهشت اخراج شد_ تا گناهانش پاک شود و در نتیجه سنگ سیاه شده است.


منشا فرا زمینی

البته کسانی که در سایه دین مبین اسلام نیستند، نظریه های متفاوتی درباره منشا حجر الاسود کعبه دارند. هرچند این نظریه ها ممکن است اشتباه باشند ولی دانستنش خالی از لطف نیست… شاید باورش سخت باشد ولی برخی روایات میگویند این سنگ بهشتی حجر الاسود به طور ناگهانی از آسمان بر روی زمین افتاده است.


آیا حجر الاسود از شیشه ساخته شده است؟

دیدگاه های علمی و اعتقادی مختلفی در باره منشا سنگ سیاه کعبه وجود دارد. برخی معتقدند که  حجرالاسود از جنس سنگ نیست! بلکه از جنس شیشه های تراش خورده می باشد. برخی دیگر بر این باورند که این یک تکه سنگ آهک یا بازالت می باشد. چند سال پیش یک نظریه داده شد که این سنگ نمیتواند از جنس اهک باشد چرا که بر روی آب شناور می شود. این نظریه های علمی جایگاه خود را داشتند تا اینکه یک نظریه محبوب درباره منشا این سنگ سیاه در خارج از جامعه مسلمانان به وجود آمد:


نظریه شهاب سنگ

این نظریه که ممکن است سنگ سیاه کعبه یک شهاب سنگ است در سال ۱۸۵۰ منتشر شد. این محبوب ترین نظریه علمی درباره منشا حجرالاسود است که تابحال منتشر شده است. اغلب حامیان این نظریه بر این باورند که این یک تکه شهاب سنگ است که ۶۰۰۰ سال پیش روی زمین افتاده است.

نظریه شهاب سنگ تقریبا مشابه این باور است که حجرالاسود از آسمان به زمین افتاده است! البته اولی یک دلیل علمی ست و دومی یک باور.. البته هیچ شواهدی دال بر تایید یا رد هر یک از فرضیه های علمی و غیر علمی درباره فرازمینی بودن این سنگ سیاه وجود ندارد.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها