فونتا دی تروی ، بازگشت به رم فقط با یک سکه

فواره تروی، فونتانا دی تروی ایتالیایی، فواره ای در رم که شاهکاری به سبک باروک است که مسلماً شناخته شده ترین آبنما در بین فواره های متعدد شهر است. این فواره توسط نیکولا سالوی طراحی شد و توسط جوزپه پاننینی در سال ۱۷۶۲ تکمیل شد.جالب توجه است که نام تروی از Tre Vie (سه راه) گرفته شده، زیرا فواره تقاطع سه خیابان است.


این فواره در منطقه تروی رم و در مجاورت کاخ پولی قرار دارد. فواره قبلی در این مکان در قرن هفدهم تخریب شد و مسابقه ای برای طراحی فواره ای جدید برگذار شد که نیکولا سالوی در سال ۱۷۳۲ برنده آن شد. خلقت او یک منظره شگفت انگیز بود. ایده ترکیب جلوی کاخ و فواره از پروژه ای توسط پیترو دا کورتونا نشأت گرفته بود، اما شکوه و عظمت طاق نصرت مرکزی فواره با چهره های اساطیری و تمثیلی، صخره های طبیعی و آب جوشان آن متعلق به سالوی بود. ساخت فواره تروی حدود ۳۰ سال طول کشید و پس از مرگ سالوی در سال ۱۷۵۱، جوزپه پانینی با اندکی تغییر در طراحی اولیه، در سال ۱۷۶۲‌ آن را تکمیل کرد.


این فواره عظیم حدود ۸۵ فوت (۲۶ متر) ارتفاع و تقریباً ۱۶۰ فوت (۴۹ متر) عرض دارد. در مرکز آن مجسمه پیترو براچی از اقیانوسوس(خدای مولد در یونان باستان) قرار دارد که بالای ارابه ای ایستاده است که توسط اسب های دریایی کشیده می شود و تریتون ها همراه او هستند. این فواره همچنین دارای مجسمه های فراوانی و سلامتی است. آب آن، از قنات باستانی به نام Acqua Vergine، برای مدت طولانی ذلال ترین و خوش طعم ترین آب رم به حساب می‌آمد تامین می شد و برای قرن ها، هر هفته بشکه هایی از آن به واتیکان برده می شد. با این حال، آب در حال حاضر غیر قابل شرب است.

شاید برای شما هم جالب باشد که آمار سالانه به دست آمده نشان می دهد که تقریباً یک میلیون یورو سکه از این فواره جمع آوری می شود و از سال ۲۰۰۷ این پول برای حمایت از اهداف خوب استفاده می شود.

Rome, Italy – June 11 2019: Trevi Fountain -Fontana di Trevi-, famous fountain in the Trevi district of Rome. Unidentified crowd of people taking selfies.


افسانه عشاق فواره تروی

این افسانه که در سال ۱۹۵۴ با فیلمسه سکه در چشمه” سرچشمه گرفت، به شرح زیر است:

اگر یک سکه پرتاب کنید: به رم باز می گردید.

اگر دو سکه پرتاب کنید: عاشق یک ایتالیایی جذاب خواهید شد.

اگر سه سکه پرتاب کنید: با فردی که ملاقات کرده اید ازدواج خواهید کرد.

برای رسیدن به اثر دلخواه باید سکه را با دست راست از روی شانه چپ خود بیندازید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها