غارهای طاسیلی ناجر

طاسیلی ناجر سلسله کوه های صخره ایست که در جنوب شرقی کشور الجزائر در کنار مرز لیبی واقع شده. ارتفاع این صخره ها بیش از ۱۰۰۰ متر از سطح دریاست و.مساحت ان بیش از ۱۲۰۰۰ک م مربع است


این صخره ها با نیروی وزش باد بشکل بسیار عجیب و دیدنی تراشیده شده اند و منظره خیره کننده ای بوجود اورده اند .این محوطه که در چشم‌اندازی عجیب و رنگ پریده با جاذبه بالای زمین شناختی واقع شده، یکی از مهم‌ترین مجموعه غارنگاره‌های ماقبل تاریخی جهان را در خود جای داده است. بیش از ۱۵۰۰۰ طراحی و حکاکی متعلق به۲۵۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تا قرن اول میلادی اجازه می‌دهند تا تغییرات آب و هوایی، مهاجرت جانوران و تکامل زندگی بشری در سرحدات صحرا را در این منطقه را دنبال کنیم. صورت‌بندی زمین شناختی این منطقه به همراه ماسه سنگ‌‌‌هایش که بر اثر فرسایش «جنگل‌های صخره‌ای‌» ساخته‌اند، نمایانگر جاذبه‌ای استثنائی هستند.http://tarikhema.org/wp-content/uploads/2011/03/tassili9.jpg

غارهای طاسیلی که در بالای این صخره ها بشکلی عجبیبتر تشکیل شده اند حاوی نقاشیهای مرموزی است که نشان از وجود تمدن در حدود ۳۰۰۰۰سال می باشد.
کشف این غارها و رسیدن به انها به علت وجود در قلب صحرای جبارین و گرمای طاقت فرسای صحرا مشکل بود و عملا غیر ممکن بوده تا اینکه در سال ۱۹۳۸شخصی به نام برینان توانست وارد غارهای طاسیلی شود .حس کنج کاوی وی باعث شد در یکی از غارها به نقاشیهایی برخورد کند که خبر از کشفی عظیم می داد.
این غارها بزرگترین موزه نقاشیهای سنگی در جهان بشمار می رود که نشان از ایین های دینی و زندگی روزمره ساکنان این منطقه در زمانهای کهن دارد.
.
در این رسوم حیرت اور نقشی از موجودات شبیه انسان وجود دارد که می توانستند پرواز کنند و جامه ای همانند لباس فضا یی بر تن داشتند.
همچنین نقشهایی از سفینه های فضائی و فضا نوردان به چشم می خورد.
در این رسوم زنان و مردانی مشاهده می شود که لباسهایی بشکل امروزی به تن دارند و مشغول حمل شیئی استوانه ای شکل هستند.
در سال ۱۹۵۶ باستان شناس دیگری به اسم (هنری لوت ) برای برسی دقیقتر به منطقه سفر کرد او از تمام نقاشیهای غار طاسیلی عکسبرداری کرد و نقشها را مورد تجزیه و تحلیل و ازمایش قرار داد و مشخص شد که عمر این نقشها به حدود سی هزار سال قبل بر می گرده .
کشف این نقشهای مرموز نظریه های متفاوتی بین دانشمندان باستان شناس و زمین شناس مطرح کرده که برخی اعتقاد دارند غارهای طاسیلی بر روی قاره اتلانتیس واقع شده و یکی از ساکنان اتلانتیس مبادرت به رسم شیوه زندگی مردم اتلانتیس در سی هزار سال پیش کرده..
نظریه مطرح دوم اینست که مخلوقات فضائی زمانی بر زمین فرود امده اند و این نقشها دلیلست بر زندگی یوفوها بر روی زمین ..!

بانویی در غار طاسیلی – تقریبا ۳.۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح – الجزایر جنوبی


دو نقاشی عجیب در غارها

نقاشی مرد و چوپان گله دار – غارهای طاسیلی (تاسیلی) در الجزایر جنوبی

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آریا

اینو بگم یوفو اسم سفینه ی اون هاست نه اسم خودشون