پادشاه جینجی

پادشاه جینجی:
کیم گوم ریون (فوت:۲۴ آگوست ۵۷۹) (حکومت:۵۷۶-۵۷۹) که نام او به عنوان پادشاه جینجی بود؛ بیست و پنجمین پادشاه از پادشاهی باستانی شیلا بود. همسر وی بانو جیدو از خاندان پارک بود.
در حقیقت گوم ریون (به عنوان دومین شاهزاده سلطنتی) حکومت را غصب کرده بود و به عنوان پادشاه جینجی از سپتامبر ۵۷۶ تا تا آگوست ۵۷۹ سلطنت نمود. او به وسیله ی ائتلافی از اشراف که توسط بانو میشیل (یک مقام رده بالا و صیغه ی سلطنتی خود وی) هدایت و یا نمایندگی شده بود؛ بر انداخته شد. بر اساس نظر میشیل و متحدینش؛ جانشین حقیقی انتخاب شده برای پادشاه جین هیونگ نوه ی وی؛ شاهزاده بک جونگ (فرزند اولین شاهزاده ی سلطنتی ؛ دونگ ریون) بود و این شاهزاده بعدها با عنوان پادشاه جین پیونگ از شیلا به تخت نشست.
پسر جینجی ؛ کیم یونگ سو ؛ با شاهزاده خانم چون میونگ که دختر جینپیونگ بود ازدواج نمود. پسر ارشد این دو (نوه ی جینجی) که همان کیم چونچو می باشد؛ سرانجام با عنوان پادشاه مویول از شیلا به پادشاهی رسید.

عضویت
اطلاع از
guest

12 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
علیرضا پورشامحمدی

سلام
در فیلم رویای فرمانروای بزرگ از فرمانروا جینجی بسیار
تعریف شده بود و گفته میشد که اون گوگوریو و بکجه رو شکست داده و دانگ هانسونگ(سئول) رو گرفته
اگه میشه اقدامات پادشاه جینجی رو هم بزارید

علیرضا پورشامحمدی

متأسفانه من بی دقتی کردم چون تو اون فیلم اسمی از جینجی نیومده بود بلکه گفته بودند پادشاه جین هیونگ

علیرضا پورشامحمدی

سرچ کردم و خوندم خیلی عالی بود

جانگ هی بین

لطفا از صیغه میشیل هم مطلب بذارین.

z

در مورد کیم بوبمین هم بزارین که چگونه پادشاهی بود ممنونم

۰۰۰

ببخشید پادشاه جینجی پسری به نا بی هیونگ نداشته که توی سریال رویای فرمانروای بزرگ بود؟

Ali
امتیاز :
     

سلام اقا ما نفهمیدیم بلاخره فیلم ملکه سئوندک بیشتر سمت حقیقت یا رویای فرمانروای بزرگ پ.ن:میدونم نباید به فیلم بعنوان منابع تاریخی نگاه کرد اما بنظر شما کدام یکی بیشتر تاریخ رو درست روایت کرده؟ تو فیلم ملکه سئوندک میگه بیدام عاشقش بوده و کیم یوشین هم همینطور و کیم‌یوشین هم مقداری ضعیف نشون دادن و چونچو هم تقریبا خنگ درصورتی که تو اون فیلم میگه بیدام تو یک قلعه مرزی بوده و برای شورش سرکوب اومده و همینطور میگه ملکه سادو جینجی رو با بی رحمی برکنار کردن و ی پسر به اسم بیونگ یا بیهونگ هم داشته اخرین… مطالعه بیشتر »