ژنرال کیم جونگ سو

ژنرال کیم جونگ سو (۱۳۸۳- ۱۰ نوامبر ۱۴۵۳) ژنرالی مشهور بود که توسط پادشاه سجونگ کبیر برای نابودی مانچوها در سال ۱۴۳۳ به شمال فرستاده شد. لشکر کشی نظامی کیم باعث تصرف چندین قلعه، به عقب راندن دشمن به سمت شمال و احیای قلمرو کره شد که تقریبا مرز امروزی کره شمالی و چین را شامل می شد.

 

 

بعد از مرگ پادشاه سجونگ، برادر بیمار شاهزاده بزرگ سویانگ یعنی مونجونگ قدرت را در دست گرفت ولی به زودی فوت نمود. پادشاهی به پسر دوازده ساله ی وی یعنی دانجونگ رسید. پادشاه جدید برای حکمرانی بر کشور بسیار جوان بود و تمام روندهای سیاسی کشور توسط نخست وزیر هوانگ بو این و ژنرال کیم جونگ سو کنترل می شد.

به دلیل اینکه کیم جونگ سو و حزبش از این فرصت برای گسترش قدرت مقامات دربار در برابر بسیاری از اعضای خانواده سلطنتی استفاده می کردند، بحران بین کیم و سویانگ به شدت رو به فزونی نهاد. نه فقط سویانگ، بلکه شاهزاده بزرگ آنپیونگ نیز در جستجوی فرصتی برای کنترل پادشاهی بود.

سویانگ خود را با متحدین قابل اعتماد از جمله مشاور مشهور وی هان میونگ هوی احاطه کرده بود. هان به سویانگ توصیه نمود تا کنترل دولت را با یک کودتا در دست بگیرد و در اکتبر سال ۱۴۵۳، او کیم جونگسو و اعضای حزبش را کشته و به این ترتیب کنترل زمام قدرت را در دستانش گرفت. بعد از کودتا او برادرش آن پیونگ را کشته، ابتدا او را به تبعید فرستاد و سپس وی را به مرگ محکوم کرد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها