تاریخ شهر طرابلس

 

 

مدینه طرابلس بخشی از پایتخت لیبی است که در داخل دیواره های قدیمی شهر واقع شده است. این بخش شهر که به جرات می توان گفت جذاب ترین منطقه گردشگری طرابلس است از دریای مدیترانه فاصله دارد. در این مدینه می توانید از «مسجد گرجی» (Gurgi Mosque)، «طاق مارکوس اورلیوس»- که تنها بنای باقی مانده از دوران رومی ها در شهر است- دیدن کنید. ساختار اصلی کوچه های این مدینه قدیمی توسط رومی ها شکل گرفته و دیوارهای آن برای محافظت شهر از حملات خارجی ها برپا شده است. خوشبختانه مدینه طرابلس هنوز توسط گردشگران مورد هجوم واقع نشده اما هر سال بر تعداد گردشگران آن افزوده می شود. پس از لغو ترحیم های سازمان ملل در سال ۲۰۰۳ این منطقه توانست در زمینه گردشگری رشد پیدا کند.

 

در این بخش شهر شما می توانید از «موزه قلعه سرخ» دیدن کنید که مجموعه ای عظیم از آثار و مجسمه های دوران عثمانی را در خود جای داده است. مدینه طرابلس قلب پایتخت لیبی است و هنوز زندگی در آن جریان دارد. در شب های رمضان حس و حال این منطقه بسیار دیدنی است؛ جوان ها تا ساعاتی پس از شب در کافه ها دور هم جمع می شوند و شب زنده داری می کنند. همچنین شما می توانید عروس هایی را که با مادرشان به خرید آمده اند در بازار ببینید. بازار ماهی فروشان هم یکی دیگر از دیدنی های این منطقه است که چندصد متر ار دیواره های شهر فاصله دارد. حمام عثمانی هم یکی دیگر از دیدنی های این منطقه است؛ حمامی که برای بیش از ۵۰۰ سال مورد استفاده مردم بوده و امروز هم به عنوان یک حمام عمومی شناخته شده به کار خود ادامه می دهد.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
نوید

این شهر در زمان فریدون توسط کوش فرماندار ایرانی افریقا بنا گزاشته شد با ساختن قلعه ای در ان برای مقابله با سیاهان وحشی. رجوع شود به کوشنامه ص ۵۸۰