بورس قطعات صنعتی

در بخش صنعت نفت و گاز ، پتروشیمی و شیمیایی تامین قطعات و تجهیزات استاندارد و باکیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برندهای معروف داخلی و خارجی هر کدام محصولاتشان را با شرایط مختلفی قیمت گذاری می کنند. از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بخش قیمت می توان به کشور تولید کننده، شرکت سازنده، مدل و سایز محصول و در نهایت جنس آن اشاره کرد.

در کنار توجه به کیفیت و اصالت کالا ، محل تامین تجهیزات صنعتی نیز اهمیت ویژه ای دارد. با توجه به مقایسه صورت گرفته و بررسی خدمات، به عنوان پیشنهاد فروشگاه ولوسند را معرفی میکنیم. تهیه و تامین لوله های بدون درز در جنس های مختلف، عرضه انواع شیر فلکه در مدل های گوناگون صنعتی در کنار اتصالات مختلف نمونه ای از محصولات این فروشگاه می باشد. از مزایای این مجموعه می توان به عرضه محصولات برندهای معتبر و استاندارد در کنار قیمت بصرفه اشاره کرد.

در ادامه قصد داریم به معرفی بخشی از محصولات این فروشگاه بپردازیم.

انواع شیرآلات

شیرآلات در بخش صنعت انواع مختلفی دارد. هرکدام با توجه به شرایط و محل استفاده بکار گرفته می شود. شیرآلات صنعتی به دلیل عبور مواد بسیار پرفشار و با حرارت بالا ، طی یک پروسه خاص تولید می شوند. این شیرها عمدتا از جنس چدن ، فولاد و استیل می باشند. در سایزهای مختلف تولید شده و هرکدام ویژگی خاص خود را دارند.

شیر مدل یک طرفه

از این شیر برای جلوگیری از بازگشت سیال بدرون سیستم بکار گرفته می شود. این شیر نیازی به اپراتور ندارد و جریان از یک طرف آن وارد شده و از طرف دیگر خارج خواهد شد. با توجه به فلش حک شده بروی شیر ، می بایست نصب شود. چدن ، برنج ، فولاد و استیل از جمله موادی هستند که برای ساخت بدنه شیر بکار گرفته می شوند.

شیر مدل سماوری

شیر های سماوری در بخش صنعت با نام پلاگین نیز شناخته می شود. داخل این شیر یک نوع قطعه به نام پلاگ وجود دارد که با چرخش آن سبب قطع و وصل کردن جریان خواهد شد. این مدل برای کنترل جریان کاربرد ندارد. پلاگ داخل شیر بصورت مستقیم بروی کارایی آن تاثیرگذار است. پلاگ به دو دسته توپی مخروطی و توپی استوانه ای تقسیم می شود. در هنگام خرید حتما به سایز و کلاس شیر دقت نمایید.

شیر مدل توپی

شیرهای توپی با نام بال ولو نیز شناخته می شوند. علت نام گذاری این شیر وجود قطعه ای کـره ای بصورت توپ می باشد که با چرخش آن سبب قطع و وصل شدن جریان خواهد شد. داخل توپ سوراخی وجود دارد که در صورت هم راستا شدن با مسیر لوله ، جریان برقرار خواهد شد و با چرخش آن سبب انسداد می شود. این حرکت بصورت ۹۰ درجه انجام میگیرد. عمل باز و بسته شدن این شیرآلات ممکن است بصورت دستی و یا خودکار باشد. تحمل فشار و درجه حرارت بالا ، نصب آسان و استفاده راحت از جمله نکات مثبت آن بشمار می رود.

انواع لوله ها

لوله ها انواع بسیار مختلفی از نظر جنس بدنه و کاربرد دارند. شیوه ساخت لوله ها بطور کلی به ۲ صورت می باشد. نوع اول لوله های درزدار نام دارند. علت نام گذاری آنها وجود جوش بروی بدنه است. در واقع با خم کردن ورقه های آماده شده و جوش دادن دو سر آن به یکدیگر ، این مدل لوله ایجاد خواهد شد.

نوع دیگر با نام لوله بدون درز شناخته می شود. این مدل با تکنولوژی خاصی تولید می شود. در واقع جای هیچ گونه اتصال و جوشی وجود نخواهد داشت. شمش های آماده شده بروش ویژه ای از درون سوراخ شده و پس از گذارندن مراحل متعدد بصورت لوله درخواهند آمد.

این لوله ها به نسبت مدل اول ، تحمل فشار و دمای بیشتری را دارند. در ادامه به معرفی سایر لوله ها از نظر جنس بدنه خواهیم پرداخت.

مدل های مختلف لوله

لوله های API ، گالوانیزه ، استیل و لوله های مبلی از جمله پر استفاده ترین مدل ها به حساب می آیند. در هنگام خرید می بایست به جنس و کاربرد لوله ، سایز و رده آن توجه کنید.

اما قطعاتی که می تواند لوله ها را به یکدیگر وصل نماید و یا آنها را به انواع شیرآلات مرتبط سازد ، اهمیت بسیاری دارد. از این رو برای اتصال لوله به شیر از انواع مختلف فلنج بکار گرفته خواهد شد. همینطور برای اتصال دو لوله به هم می توان از اتصالات جوشی استفاده کرد.

خرید قطعات

برای خرید انواع تجهیزات مرتبط با صنایع پتروشیمی ، کشاورزی و قطعات نیروگاه و پالایشگاه می توانید با فروشگاه ولوسند که یکی از مهمترین بورس تامین قطعات صنعتی می باشد تماس بگیرید. به همین منظور آدرس وب سایت و شماره تماس این مجموعه را در این بخش ذکر کرده ایم. شماره تماس ۰۲۱-۶۶۳۱۸۳۳۱ و نشانی وب سایت valvesend.com می باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها