آموزش پیانو فراتر از نت ها

معمولا در مسیر آموزش به نوآموزان پیانو که مشغول یادگیری یک قطعه جدید هستند، تاکید زیادی بر یادگیری نت ها و ریتم صحیح می شود. البته این دو جزء موسیقی مهم و ستون فقرات موسیقی شما هستند. با این حال، فراتر از اینکه چه چیزی و چه زمانی آن را بازی کنیم، چیزهای بیشتری برای فکر کردن وجود دارد. نحوه نواختن آن نت ها به همان اندازه مهم است که چه زمانی یا چه چیزی باید پخش شود. برخلاف تصور عموم که فکر میکنند پیانو فقط عهده دار نواختن نت های آرام است و ارگها بهترین گزینه برای آهنگ های شوتی معروف اینستا هستند، باید گفت که در برخی از این نوع آهنگ ها آوا های پیانو به گوش میرسد…

جالب اینجاست که بسیاری از پیانیست‌ها متوجه می‌شوند که وقتی موسیقی خود را با تأکید بیشتر بر سبک تا مکانیک نزدیک می‌کنند، نت‌ها و ریتم‌ها راحت‌تر در جای خود قرار می‌گیرند. در اینجا چند راه برای فکر کردن فراتر از نت ها و ریتم ها در اولین یادگیری موسیقی خود آورده شده است.

به موسیقی که یاد می گیرید گوش دهید

گوش دادن به موسیقی که در حال یادگیری آن هستید بخش بسیار مهمی از فرآیند یادگیری است و بسیاری از افراد از آن صرف نظر می کنند. وقتی به موسیقی گوش می دهید، مشاهدات ناخودآگاه زیادی در مورد نحوه صدای موسیقی انجام می دهید. بسیاری از این جزئیات خود را در بازی خود شما نشان می دهند. برای شنیدن تفاسیر مختلف از موسیقی، گوش دادن به چندین قطعه ضبط شده مفید است. سپس، می‌توانید درباره نحوه تفسیر موسیقی تصمیم بگیرید.

ضرب و ریتم موسیقی خود را درونی کنید

اگر نمی توانید نبض موسیقی خود را در بدن خود احساس کنید، بسیار دشوار است که موسیقی به درستی روی پیانو پخش شود. ضرب آهنگ و ریتم موسیقی شما مانند یک موتور است. آن‌ها موسیقی شما را به جلو می‌برند، به آن شتاب می‌دهند و آن را زنده می‌کنند. این حرکت رو به جلو چیزی است که موسیقی را از سایر اشکال هنری متمایز می کند. موسیقی در زمان حرکت می کند. اگر آن را نادیده بگیریم، موسیقی ما به راحتی می تواند واقعاً راکد یا مکانیکی به نظر برسد.

به پای خود ضربه بزنید یا هر قسمت از بدن خود را همراه با ضربان حرکت دهید تا به شما در درونی کردن آن کمک کند. اگر با ریتم‌های پیچیده برخورد کردید، برای کمک به حس کردن آن‌ها دست بزنید یا ضربه بزنید. از کلمات توصیفی برای برنامه ریزی آنـچه که می خواهید موسیقی شما شبیه به نظر برسد استفاده کنید. گوش دادن به آهنگ های بیس دار عربی نیز برای لمس ضرب و ریتم ها خالی از لطف نیست .

قبل از شروع یادگیری یک قطعه، تعداد انگشت شماری از کلمات توصیفی را انتخاب کنید که نحوه برخورد شما با موسیقی و کیفیت صداهایی را که می خواهید تولید کنید، شکل دهد. به عنوان مثال، قطعه ای با ضرب آهنگ قوی ممکن است پرانرژی، ضربه ای و سرزنده به نظر برسد. هنگامی که برای یادگیری هر یک از این نوع قطعات می نشینید، می خواهید طرز فکر و قصد متفاوتی را در مورد نحوه تمرین آنها ایجاد کنید.  شروع با این هدف از همان ابتدا، نحوه پیشرفت موسیقی شما را در حین یادگیری به شدت بهبود می بخشد.

این به شما این امکان را می دهد که به جای یادگیری مجدد موسیقی برای انتقال احساس صحیح، مهمترین ویژگی های موسیقی را در طول زمان اصلاح کنید

به عبارات موسیقی فکر کن

در بسیاری از نت‌های موسیقی، نحوه قرار گرفتن موسیقی در صفحه نسبتاً دلخواه است. یک خط یا یک صفحه موسیقی ممکن است حاوی یک ایده موسیقایی کامل یا یک بخش منطقی از موسیقی باشد یا نباشد. وقتی به موسیقی نزدیک می شویم، یافتن عبارات موسیقی مهم است. اگر مطمئن نیستید که یک عبارت موسیقی چیست، در اینجا چند راه برای فکر کردن در مورد آن وجود دارد. یک عبارت موسیقایی منعکس کننده عبارتی در گفتار است که یک ایده را بیان می کند.

عبارات موسیقایی به تعداد زوج مانند ۲، ۴ یا ۸ می افتند. با این حال، هیچ قانونی در مورد اینکه یک عبارت چقدر باید باشد وجود ندارد. شما به راحتی می توانید ۳ یا ۵ عبارت اندازه گیری را نیز پیدا کنید. یک عبارت اغلب به یک آهنگ یا نیم آهنگ ختم می شود. آهنگ آهنگ آکوردی است که به نظر نهایی می رسد، در حالی که نیم آهنگ همچنان نقطه توقف است، اما کمتر پایانی به نظر می رسد. شما می توانید آهنگ را به عنوان جمله ای در نظر بگیرید که با نقطه یا علامت تعجب ختم می شود. کامل به نظر می رسد. در حالی که نیم آهنگ مانند پرسیدن یک سوال و انتظار پاسخ است. کامل است، اما می‌دانید که چیزهای بیشتری دنبال خواهد شد. امیدوارم این مقاله شما را درکسب دانش و آگاهی در حیطه لمس موسیقی و نت های پیانو شمارا یاری کرده باشد . شما همچنین میتوانید با پیوستن به سایت ما از آرشیو گلچین آهنگ های عربی معروف اینستا لذت ببرید…

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها