شیراز بریم یا اصفهان؟ نبرد دو غول گردشگری ایران

شیراز یا اصفهان؟ مقایسه ای کوتاه برای انتخاب مقصد موردنظر برای یک سفر رویایی انتخاب بین اصفهان و شیراز، دو نگین درخشان ایران، برای هر گردشگری چالش برانگیز است. هر شهر دنیایی منحصر به فرد از تاریخ، فرهنگ، هنر و جاذبه های طبیعی را به تصویر می کشد. در این مقاله به مقایسه این دو شهر زیبا می پردازم تا با شناخت بهتر، سفری به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

شیراز بریم یا اصفهان؟

اصفهان، نگین درخشان فلات مرکزی ایران است که با تاریخی غنی و معماری حیرت‌انگیزی که دارد، قلب هر گردشگری را به سمت خود می‌رباید. لقب «نصف جهان» که به این شهر داده‌اند گواه این موضوع است. با قدم زدن در کوچه‌های اصفهان و تماشای معماری حیرت‌انگیز بناهای تاریخی تجربه‌ای به یادماندنی در ذهن هر مسافری به جا خواهد گذاشت. و اما شیراز، شهر گل و بلبل، شهر شاعران و نگینی درخشان در جنوب غربی ایران که با عطر بهار نارنج هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. این شهر تاریخی که در طول تاریخ پایتخت حکومت‌های مختلفی بوده، گنجینه‌ای بی‌نظیر از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی است.

آشنایی با اصفهان

اصفهان که به نصف جهان مشهور است شهری گردشگرپذیر است که بناهای تاریخی زیادی دارد که بسیاری از آنها در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. اصفهان با توجه به آب و هوای معتدل و مراکز تفریحی و گردشگری بسیار به عنوان مرکز اقتصادی ایران شناخته شده است. اصفهان هنرمندانی با ذوق و سلیقه دارد که نسل به نسل هنرهای سنتی مانند قلمکاری، میناکاری، خاتم‌کاری را زنده نگه داشته‌اند.

آب و هوای اصفهان

اصفهان یک شهر نیمه کویری است که در مرکز ایران واقع شده است، شمال و شرق این استان آب و هوای کویری و جنوب آن کمی خنک تر است. بارش برف و باران در این شهر به نسبت کم است. بهترین زمان سفر به اصفهان فصل بهار و پاییز است، در این فصول هوا خنک تر است.

جاذبه های تفریحی اصفهان

جاذبه های طبیعی اصفهان

زاینده رود بزرگترین رود فلات مرکزی ایران که از کوه های بختیاری سرچشمه می گیرد و به باتلاق گاوخونی می ریزد در این شهر قرار گرفته است. کوه صفه یکی از پارک های ملی ایران در کنار این رود واقع شده است و جانوران زیادی در آن زندگی می کنند. با کمی فاصله از شهر می‌توانید به کویر مصر یکی از کویرهای اصفهان بروید و شکوه و عظمت را در آنجا مشاهده کنید. در این کویرها، امکانات تفریحی بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت وجود دارد.

جاذبه های تاریخی اصفهان

اصفهان پایتخت سابق ایران است که در طول قرن‌ها، پایتخت حکومت‌های مختلفی بوده و همین امر باعث شکل‌گیری مجموعه‌ای بی‌نظیر از بناهای تاریخی و هنری در این شهر شده است.

جاهای تاریخی اصفهان

جاهای تاریخی اصفهان

مراکز خرید اصفهان

در اصفهان علاوه بر قدم زدن در میدان نقش جهان، می‌توانید سری به بازار تاریخی اصفهان بزنید، بازاری با سقف‌های بلند و حجره‌های پر نقش و نگار که می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما باشد، در این بازار می‌توان هنرهای سنتی ایران را مشاهده کرد.

اقامت در اصفهان

همان طور که می دانید اصفهان شهر نسبتا بزرگی است که گردشگران زیادی از سراسر جهان برای بازدید از جاذبه های گردشگری به این استان سفر می کنند. بدون شک چنین شهری باید اقامتگاه ها و هتل های زیادی برای ارائه خدمت به مسافران داشته باشد.

هزینه سفر به اصفهان

در سفر به اصفهان هزینه ها به خود مسافر بستگی دارد، اینکه با چه وسیله ای به این شهر سفر می کنید یا در کجا اقامت دارید و یا چه خورد و خوراکی مصرف می کنید همگی می توانند روی هزینه های شما تاثیرگذار باشند.

آشنایی با شیراز

شیراز شهری فرهنگی است که با ادب و شعر عجین شده و از شهرهای مهم توریستی ایران است. این شهر آثار تاریخی بسیاری از دوران هخامنشیان در خود جای داده است. آرامگاه حافظ و سعدی که در کنار آن، مراسم سنتی نقالی و موسیقی سنتی شیراز که روح را نوازش می دهد، برگزار می‌شود.

آب و هوای شیراز

شیراز در فصل بهار و پاییز آب و هوایی مطبوع دارند و بهترین زمان سفر به این شهر محسوب می شوند. شیراز در اوایل بهار با آب و هوای معتدل و عطر شکوفه‌های نارنج بهترین مکان برای شیرازگردی در نوروز به شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به شیراز فصل بهار و پاییز است.

جاذبه های طبیعی شیراز

شیراز نیز از لحاظ جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر است و به عنوان شهر باغ ها شناخته می‌شود. باغ های شیراز از جمله؛ باغ های مجلل قصرالدشت و باغ دلگشا و همچنین دریاچه مهارلو با رنگ صورتی منحصر به فردش، پدیده‌ای طبیعی و جذاب در شیراز هستند.

جاذبه های تاریخی شیراز

شیراز مهد تمدن و فرهنگ ایران است که بناهای تاریخی متعددی در خود جای داده است که هر کدام در تاریخ و فرهنگ ایران جایگاه ویژه‌ای دارند.

جاهای تاریخی شیراز

  1. تخت جمشید
  2. حافظیه و سعدیه
  3. مسجد جامع عتیق
  4. مسجد شاهچراغ
  5. بازار وکیل
  6. حمام وکیل
  7. دروازه قرآن

مراکز خرید شیراز

بازار وکیل، یکی از بزرگترین بازارهای سنتی ایران در شیراز است که قدم زدن در راسته‌های آن و تماشای مغازه‌های پر رنگ و لعاب آن می‌تواند تجربه‌ای به یادماندنی از سفر به شیراز برای شما باشد.

بازار وکیل، یکی از بزرگترین بازارهای سنتی ایران در شیراز است.

اقامت در شیراز

شیراز از لحاظ زیرساخت‌های گردشگری غنی است. هتل‌های لوکس، هتل‌های میان رده و اقامتگاه‌های سنتی در این شهر به وفور یافت می شود، شما می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی از آنها را برای اقامت انتخاب کنید.

هزینه سفر به شیراز

هزینه سفر به شیراز کاملا به خود شخص بستگی دارد. انتخاب وسیله نقلیه موردنظر، اقامتگاه، خورد و خوراک همگی در هزینه سفر شما دخیل هستند. سفر در بعضی از فصل‌ها به صرفه‌تر است، ولی در بعضی از فصل‌ها مانند بهار و تابستان هزینه‌ها کمی بالا محاسبه می‌شوند. برای سفر به این شهر می توانید بلیط اتوبوس شیراز اصفهان را از سایت قاصدک ۲۴ تهیه کنید.

سوالات متداول درباره شیراز بریم یا اصفهان؟

سفر به شیراز و اصفهان در چه فصلی مناسب است؟ در فصل بهار و پاییز

جاذبه‌های طبیعی شیراز کدامند؟ باغ های قصرالدشت، دریاچه مهارلو، باغ دلگشا

جاذبه های طبیعی اصفهان کدامند؟ زاینده‌رود و کویر مصر

جاذبه های تاریخی اصفهان کجاست؟ میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، سی و سه پل، عالی قاپو

بزرگترین بازار شیراز کجاست؟ بازار وکیل

جمع بندی

در این مقاله ویژگی های دو شهر شیراز و اصفهان را به طور جداگانه بیان کردم. تا از سفر به این شهرها تجربه‌ای فراموش نشدنی برای شما رقم بخورد. اگر به دنبال سفری تاریخی و فرهنگی هستید، اصفهان گزینه‌ی بهتری است. اما اگر به دنبال سفری باطعم طبیعت و هنر هستید، شیراز را انتخاب کنید. در آخر اگر شهر مورد نظر خود را انتخاب کردید و نیاز به بلیط هواپیما داشتید می توانید به سایت قاصدک ۲۴ سر بزنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها