آثار تاریخی مسجد سلیمان

آثار تاریخی مسجد سلیمان

اگر قصد سفر به مسجد سلیمان را دارید، و می‌خواهید با آثار تاریخی چشم نواز مسجد سلیمان آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. بازدید از آثار تاریخی مسجد سلیمان سفری خاطر انگیز برای شما رقم خواهد زد.

تپه قله کهنه

قدمت این بنای تاریخی بی نظیر به دوران پس از اسلام بر می‌گردد، که در شهر مسجد سلیمان و در شمال روستا سربازار قرار دارد. تپه قلعه کهنه جز آثار ملی ایران محسوب می‌شود و به ثبت رسیده است. در سفرتان به مسجد سلیمان از این اثر تاریخی دیدن کنید.

آثار تاریخی مسجد سلیمان

پل آلی کون

قدمت این بنا به دو دوره قاجار و صفوی بر می‌گردد، که زیبایی آن چشم هر بیننده ای را به خود جذب می‌کند. این پل در روستا چلوار بخش اندیکا شهر مسجد سلیمان قرار دارد. همچنین این بنا در سال ۱۳۸۴ جز آثار ملی ایران ثبت شد.

عمارت بنه وار

این عمارت بی نظیر مربوط خوانین آسترکی می‌باشد که در روستا بنه وار، مسجد سلیمان قرار دارد. این عمارت زیبا در سال ۱۳۸۲ جز آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آثار تاریخی مسجد سلیمان

مساجد تاریخی شهر تبریز

قلعه خانی

قدمت قلعه خانی به دوران حکومت قاجار بر می‌گردد، که جزآثار ملی ایران محسوب می‌شود. قلعه خانی در خیابان آیت الله غفاری، محله چهاربیشه مسجد سلیمان بنا شده است.

آثار تاریخی مسجد سلیمان

محوطه چال شیخ احمد

قدمت این محوطه به اواخر دوران پس از اسلام بر می‌گردد، که در غرب روستا چال شیخ احمد بنا شده و جز آثار ملی ایران محسوب می‌شود.

تپه تاریخی کلگه

این اثر جز آثار بنا شده در سده ۲ پیش ازمیلاد می‌باشد، که جز آثار ملی کشور محسوب می‌شود. این تپه چشم نواز در چهار راه بهربرداری، اداره میراث فرهنگی شهر مسجد سلیمان قرار دارد. این تپه به دلیل قرار گیری در مرکز شهر گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

محوطه بنه حیدر

محوطه بنه حیدر مربوط به دوره اشکانیان-سده های میانه دوران تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان مسجد سلیمان، بخش اندیکا، دهستان قلعه خواجه، ۲ کیلومتری جنوب روستا گلالک واقع شده است و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۵۹۶۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

محوطه چال دیره

محوطه چال دیره مربوط به دوره هخامنشی-سده های میانه و متاخر دوران های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان مسجد سلیمان، بخش اندیکا، دهستان للر کتک، ۶ کیلومتری جنوب شرقی روستا کتک واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۵۹۹۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بازار تمبی

بازار تمبی مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان مسجد سلیمان، بخش مرکزی، دهستان جهانگیری، روستا تمبی واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۵۹۶۷ به عنوان یکی از اثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بردگوری های باغات کتک

بردگوری های باغات کتک در شهرستان مسجد سلیمان، بخش اندیکا، دهستان للر  و کتک، ۲ کیلومتری شمال غربی روستا کتک، در دامنه کوه واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۵۹۹۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسجد شاه اصفهان

برگودی موری

برگودی موری در شهرستان مسجد سلیمان، بخش اندیکا، دهستان چلو، ۱.۵ کیلومتری شرق روستا موری واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۵۹۹۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهر قدیمی چال شهر گریوه

شهر قدیمی چال شهر گریوه مربوط به سده ۷ ه.ق است و در شهرستان مسجد سلیمان، بخش لالی، روستا هار کله واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۹۲۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

منبع ویکی پدیا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها