۱۰ جای خطرناک ایران

۱۰ جای خطرناک ایران

رفتن به بعضی جاها دیوانگی‌ست ولی گاهی انسان مجبور است یا فکر می‌کند به خطرش می‌ارزد. امروز در مجله گردشگری تاریخ ما می‌خواهیم ۱۰ جای خطرناک ایران را معرفی کنیم:

جهنم دره

دره‌ای در نزدیکی روستای قریسِ آذربایجان غربی که به دلیل شیب تند و عمق زیادش تا به حال قربانیان زیادی گرفته‌است.

10 جای خطرناک ایران

غار قاتل پراو

غاری عمودی در کرمانشاه که حداقل پنج غارنورد جانشان را برای کشفش از دست داده‌اند. برای ورود به این غار باید سه‌هزار متر از کوه بالا بروید.

10 جای خطرناک ایران

ریگ‌جن

دشتی در جنوب سمنان که حتی طبیعت‌بانان جرئت عبور از آن را ندارند. این کویر به برمودای ایران مشهور است و زنده بیرون آمدن از آن به معجزه شباهت دارد. این منطقه که یکی از داغ‌ترین نقاط روی زمین است، پوشیده از تپه‌های شنی و باتلاق‌های نمک است که آن را به یکی از صعب‌العبورترین نواحی جهان تبدیل کرده است. در طول قرن‌ها، هرگز کسی موفق به گذر از این ناحیه نشده و هیچ جانوری نیز در آن زندگی نمی‌کند. به دلیل وقوع اتفاقات بی‌پاسخ و بدون‌منطق فراوان در این منطقه، عنوان «مثلث برمودای ایران» را به آن داده‌اند.

قلعۀ جنیان

بنایی در کیش که بومیان معتقدند محل سکونت جن‌هاست و در شب اتفاقات عجیبی در آن رخ می‌دهد. در ساعاتی که خورشید از جزیره دور می‌شود و تاریکی حکم فرما می‌شود، این قلعه به محیطی وهم‌انگیز تبدیل می‌شود. صداهای چاه آبی نزدیک به قلعه و وزش باد، بر ترسناکی این محیط افزوده است.

آشنایی با آثار تاریخی عجیب ایران

دریاچۀ گنج

دریاچه‌ای در تکاب که می‌گویند گنجی در اعماقش مدفون است. این دریاچه جان ماجراجویان زیادی را گرفته‌است بدون آنکه جنازه‌هایشان یافته‌شود. گنجی که در دوران مختلف، افراد جسور و ماجراجوی زیادی را برای جست و جویش به دریاچه کشانده و دریاچه همه آنها را بلعیده و حتی جسد آنها نیز به خشکی بازنگشته است. افسانه‌ها و باورهای محلی شنیدنی و جالب زیاد دیگری نیز درباره این دریاچه وجود دارد. عده‌ای دیگر از مردم نیز بر این باور هستند که این دریاچه محل تولد «زرتشت پیامبر» است

10 جای خطرناک ایران

کلبۀ وحشت

کلبه‌ای در صومعه‌سرا که بنا به اعتقاد روستاییان اگر تنها بتوانید شب را در آن به‌سر ببرید، ثروتمند خواهید شد. اما چون چندین نفر در این خانه مرده‌اند؛ ورود به آن ممنوع است.

آشنایی با ۱۰ جای عجیب دنیا

تنگ رغز

دره‌ای زیبا در فارس که به خاطر صعب‌العبور بودن یکی از خطرناک‌ترین جاهایی‌ست که می‌توان یافت.

جادۀ چالوس

این جاده یکی از مرگبارترین نقاط کشور است. ماهی نمی‌گذرد مگر آنکه چند نفر در این جاده کشته شوند.

تا اواخر دوره قاجار، جاده‌ای بین کرج – چالوس وجود نداشته و تنها یک مسیر خاکی و مالرو، راه دسترسی به روستاهای این منطقه را تشکیل می‌داده اما به گونه‌ای نبود که ارتباط دهنده شمال و جنوب کشور باشد. این جاده در دوران پادشاهی رضاشاه و با دستور وی در سال ۱۳۱۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

از این زمان به بعد، انواع رستوران‌ها و واحدهای اقامتی و پذیرایی در کنار این جاده شکل گرفت و با ساخت سد امیر کبیر (سد کرج) در سال ۱۳۴۰ به جاذبه‌ها و زیبایی‌های این جاده افزوده شد و در اندک زمانی این جاده به یکی از تفریحگاه‌های مهم گردشگری ایران تبدیل شد. به نقل از گفته‌های شفاهی از مردم قدیم، کارگران را برای کندن این تونل در دل کوه (چون کندن تونل کندوان آنهم بدون تجهیزات کار بسیار سخت و دشواری بود) با یک سکه پنج ریالی که در آن زمان ارزشمند بود تشویق می‌کردند و گفته می‌شود به ازای هر کلنگ پول داده می‌شده‌است.

ساخت تونل کندوان از اردیبهشت ماه سال ۱۳۱۴ آغاز شد و ساخت در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۱۷ به پایان رسید، طول تونل به مسافت یک هزار و ۸۸۶ متر و عرض پنج الی هفت و ارتفاع شش متر است، باین تونل ۱۳ کیلومتر از مسیر مرکز کرج به چالوس کاسته شد چون پیش از این برای طی این مسیر باید کوه دور زده می‌شد. این جاده در دامنه سلسله جبال البرز مرکزی از دوره گذشته ساخته شده‌است و امکانات و تأسیسات و اماکن گردشگری تفریحی و ورزشی که در حاشیه آن ساخته شده پس از این دوره بوده‌است که بعدها نیز عنوان چهارمین جاده زیبای جهان را کسب کرد.

10 جای خطرناک ایران

دشت بریان

کویری در استان کرمان که به عنوان گرم‌ترین نقطۀ ایران شناخته می‌شود. گرما به حدی‌ست که حتی باکتری‌ها در آن توانایی رشد ندارند.

10 جای خطرناک ایران

جادۀ جن

جاده‌ای متروک در لرستان که بنا بر روایت محلی، شب‌ها اجنه در مسیر دیده می‌شوند. بنابراین افراد محلی هرگز شما را راهنمایی نخواهند کرد.

الان ده گزینه دارید و تصمیم با شماست. شاید مقداری هیجان حالتان را جا بیاورد ولی شاید آخرین هیجان عمرتان باشد.

منبع کجا رو ویکی پدیا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها