ساحل ریشهر بوشهر ساحل پیر جنوب!

ساحل ریشهر بوشهر

ساحل ریشهر بوشهر در ریشهر و  در بخش مرکزی بندر بوشهر، یکی از آثار تاریخی و از جاذبه های گردشگری استان بوشهر می باشد که قدمت آن به هزاره سوم تا هزاره اول قبل از میلاد مسیح می رسد.

نام این شهر در هزاره دوم لیان بوده است، که از مطالعه آجر نوشته های عیلامی مشخص شده است. ریشهر یکی از حلقه های ارتباطی تمدن های شرق و غرب روزگاران گذشته بوده، چرا که مرزهای جنوبی ایران به ساکنان جزیره ی هند امکان برقراری ارتباط تجاری را فراهم می‌کرد و میتوان ساحل ریشهر بوشهر را به عنوان یک جاذبه گردشگری موفق در این منطقه نام برد.

ساحل ریشهر بوشهر

از مشاهیر ریشهر

در باب مشاهیر این شهر تاریخی میتوان از میرزا حسین معتقد ریشهری یاد کرد. مرحوم روحانی بزرگوار معتقد ریشهری، معروف به فاضل اهرمی و متخلص به اهرمی از فقهای دوسده ی اخیر می باشند.

از آثار این بزرگوار میتوان به نمونه های زیر اشاره کرد؛

جواهر الزواهر

دلایل الظهور و علائم الحضور

و کتابی به که به شکل کشکول با نام مجموعه اللطائف نوشته شده است.

معماری بی همتا

با توجه به این که این شهر مربوط به دوران ساسانی است، بناهای موجود باقی مانده از آن دوره، بوی کمی از تمدن دوره‌ی ساسانی به مشام میرساند.

یکی از آثار باقی مانده از آن دوره در این شهر زیبا و گرم باقی مانده خرابه هایی است که تداعی گر مسجدی مربوط به آن دوره است. نام این بنا شاه نشین می باشد و در جنوب ریشهر واقع شده است.

ساحل ریشهر بوشهر

بندر بوشهر کجا برویم؟

سوغات ماندگار

سوغات این شهر هم مانند شهرهای دیگر بوشهر خرما و پنیر نخل می باشد از دیگر سوغات این شهر میتوان به صنایع دستی آن اشاره کرد که شامل زنبیل، حصیر و کلاه می باشد.

ساحل ریشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی سوغاتی علاوه بر موارد گفته شده هم دارد همانند ماهی و میگو که از دریا گرفته می شود و در بازار های آن تازه به فروش می رسد.

ساحل ریشهر 

بوشهر شهری بندری در استانی با همین نام است که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آن زندگی می کنند، در جنوب این شهر دریای خلیج فارس قرار گرفته است. بندر بوشهر تنها ۱۸ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و آب و هوایی گرم و نیمه بیابانی دارد. مانند بسیاری از دیگر شهرهای ایران بوشهر نیز قدمتی دیرینه دارد و ساخت آن به سال ها پیش باز می‌گردد. ساحل ریشهر که امروز در جنوب بوشهر واقع شده ترکیبی از تاریخ، طبیعت و غروب بی نظیر دریای نیلگون خلیج فارس را پیش چشم شما نمودار می سازد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها