پل معلق مشگن شهر

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر یکی از زیبا‌ترین ومهیج‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است که در سال ۹۴ افتتاح شد. این پل تقریبا دارای ارتفاعی قریب به ۸۰ متر، طول ۳۶۵ و عرضی ۲ متری است.  پل معلق مشگین شهر یکی از زیبا‌ترین و طولانی‌ترین پل‌های معلق خاورمیانه است که بر روی رودخانه‌ی زیبای خیاوچایی و پارک جنگلی مشگین شهر واقع شده است.  وجود رودخانه و پارگ جنگلی که در زیر این پل قرار دارند منظره‌ی چشم نوازی را برای تماشاگران تداعی کرده است.

یکی از ویژگی‌های جالب این پل قسمت شیشه‌ کاری شده‌ی کف آن است این شیشه‌ها از شفافیت خیره کننده‌ای برخوردار هستند. هنگامی که شما بر روی این پل می‌ایستید می‌توانید منظره‌ی پایین را به آسانی مشاهده کنید و حس میکنید بدون هیچ تیکه گاهی بر روی‌هوا معلق ایستاده‌اید.

پل معلق مشگین شهر

رودخانه خیاو چای

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم این پل زیبا بر فراز رودخانه‌ی خیاوچای قرار گرفته که از سرشاخه‌های مهم رودخانه قره سو است. این رودخانه از ارتفاعات هزار میخ، آیی قاری، دل آلی . جنوار داغی سرچشمه می‌گیرد و پس از طی کردن دره موئیل به قره سو می‌پیوندند. وجود ماهی‌های قزل آلای خال قرمز و انواع جانوران آبی دیگر که در این رودخانه زندگی می‌کنند زیبایی دوچندانی به این رود خروشان بخشیده است.

پل معلق ساخته‌ی چه کسانی است؟

این پل منحصر به فرد توسط دانش مهندسان ایرانی و کارشناسان بومی ایران ساخته شده است. ایده‌ی پل معلق مشگین شهر متعلق به مهندس دانش فریخته‌ی ما آقای گنجعلی بیگ بوده است. او با الهام گرفتن از پل کاپیلانوی ونکوور کانادا اقدام به طرح ریزی این پل کرد.  جالب است بدانید هزینه‌ی ساخت این پل تقریبا ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است و مدت ساخت این پل تقریبا ۹ ماه به طول انجامید.

زیپ لاین پل معلق مشگین شهر

اگر می‌خواهید هیجان بیشتری از قرار گرفتن بر روی پل را تجربه کنید کنار پل معلق، امکان تفریحی هیجان انگیز به نام زیپ لاین فراهم شده است. زیپ لاین که یک سرگرمی سرشار از هیجان است طرفداران زیادی در میان جوانان دارد. در این تفریح افراد برای رفتن از یک کوه یا تپه بزرگ به قسمتی بزرگ، از یک کابل آویزان می‌شوند و از روی دره‌ای عمیق عبور می‌کنند.

پل معلق مشگین شهر

تفریحات مهیج در دل اقیانوس

نتیجه گیری

پل زیبای مشگین شهر یکی از جاذبه‌های مفید و زیبای مشگین شهر است و وجود چشم انداز‌های طبیعی و سرسبز در کنار این پل زیبایی خاصی به آن بخشیده است. همچنین  مردم از تمام نقاط ایران برای دیدن این پل طویل کابی راهی اردبیل می‌شوند.

منبع نمناک
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها