اختلاف ساعت ایران با کشورهای مختلف

اختلاف ساعت ایران با کشورهای مختلف

گاهی وقت‌ها برای شما این سوال پیش می‌آید که اکنون در کشورهای دور دست عقربه های ساعت چه ساعتی را نشان می دهند؟ یا مهم‌ترین دلیل اختلاف ساعت ایران با کشورهای مختلف در چیست؟ برای پاسخ به چنین سوالاتی باید گفت: چرخش زمین به دور خود و به دور خورشید باعث می‌شود در برخی نقاط زودتر و برخی دیرتر خورشید طلوع و غروب کند. همچنین تغییر ساعات اداری در کشورهای مختلف یکی دیگر از دلایل اختلاف ساعت در بین کشورهاست. حال تاریخ ما به بررسی دلیل اختلاف ساعت ایران و دیگر کشورها پرداخته برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در هنگام سفر به خارج از کشور و گرفتن بلیط هواپیما دانستن اختلاف ساعت ایران با کشورهای مختلف بسیار ضروری است. چرا که شما با کسب اطلاعات در این مورد می‌توانید طبق برنامه‌ریزی خود زمان مناسبی را برای حضور در فرودگاه مبدا و همچنین بهترین ساعت رسیدن به مقصد مورد نظر را انتخاب کنید.

دلیل اختلاف بین ساعت ایران و ساعت جهانی چیست؟

مهم‌ترین دلیلی که باعث به وجود آمدن اختلاف ساعت ایران با کشورهای مختلف می‌شود، حرکت چرخشی زمین به دور خورشید و همچنین به خودش است که موجب می‌شود طلوع و غروب آفتاب در ایران نسبت به برخی از کشورها زودتر و نسبت برخی دیگر دیرتر اتفاق بیفتد. بهتر است بدانید این اختلاف به صورت مستمر است و هیچگاه ثابت نمی‌ماند چرا که هر کشوری بر اساس تغییرات فصلی، ساعات شبانه‌روز را متناسب با ساعت اداری خود چند ماهی یک بار تغییر می‌دهند.

ساعت جهانی و ساعت گرینویچ

ساعت هماهنگ جهانی یا همان UTC در اصل یک ساعت جهانی استاندارد برای تعیین ساعت دقیق می باشد. این ساعت جهانی با پیشنهاد اتحادیه بین المللی مخابرات تعریف شده و بر اساس ساعت اتمی جهانی که دقیق ترین ساعت روی زمین است کار می کند. ساعت اتمی دقیق ترین ابزار ساخته شده به دست بشر است. ساعت جهانی به طور متوسط با ساعت گرینویچ حدود ۰٫۹ ثانیه اختلاف دارد. این میزان کم اختلاف را عموماً در کاربردهای عمومی نادیده می گیرند. بنابراین می توان این دو ساعت را یکی در نظر گرفت. ساعت جهانی و ساعت گرینویچ با ساعت فصلی متفاوت بوده و از آن پیروی نمی کنند.

اختلاف ساعت ایران با کشورهای مختلف

آسیای جنوب شرقی ؛ بهترین مقصد برای سفر های انفرادی

سخن پایانی…

در مطالب فوق در مورد اختلاف ساعت ایران با کشورهای دیگر مطالبی را ذکر کردیم. طبق این مطالب نه تنها ایران بلکه تمام کشورهای دنیا دارای یک ساعت داخلی معین هستند که با دیگر کشورها متفاوت است. تمام کشورها براساس تغییرات فصلی ساعات را تغییر می‌دهند. برای مثال در کشورمان ایران سالی دوبار ساعات شبانه روز، یک ساعت به جلو و یک ساعت عقب کشیده می‌شوند، همین عامل سبب شده تا اختلاف در ساعات کشورها ثابت نباشد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها