معرفی اقامتگاه ماجرای هرمز و علت شهرت آن

معرفی اقامتگاه ماجرای هرمز و علت شهرت آن

کمتر کسی پیدا می‌شود که به هنگام شنیدن نام جزیره هرمز به یاد جاذبه‌های تماشایی آن نیفتد. این جزیره‌ی بی‌نظیر هر ساله گردشگران بی‌شماری را به خود جذب می‌کند. مسئولین این جزیره توانسته‌اند با ایجاد اقامتگاه‌های با کیفیت بستری را برای رشد بیشتر این منطقه فراهم کنند و به امتیاز توریستی این منطقه بیافزایند. یکی از اقامتگاه‌هایی که اخیرا ساخته شده، اقامتگاه ماجرای هرمز است چه بسا افتتاح این اقامتگاه نقطه‌ی عطفی بود در سیاست گردشگری این منطقه.  پس با ما در ادامه همراه باشید تا با این استراحتگاه بیشتر آشنا شوید.

معرفی اقامتگاه ماجرای هرمز

اقامتگاه ماجرای هرمز جزو آن دسته از اقامتگاهایی است که به تازگی در جزیره هرمز بنا شده است این اقامتگاه به واسطه طراحی زیبا و شگفت انگیزاش جزو محبوب‌ترین استراحتگاه‌های این منطقه محسوب می‌شود. چراکه خانه‌های آن با طراحی خلاقانه‌ای به شکل گنبد ساخته شده که از این نظر جلوه‌ی زیبایی را به این اقامتگاه بخشیده است. طراحی جذاب این استراحتگاه باعث شده تا در سال‌های اخیر تعداد گردشگران این منطقه به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند. بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال یک سفر رویایی هستید به جزیره هرمز در جنوب ایران بروید و با توقف در اقامتگاه بی‌نظیر ماجرا سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

معرفی اقامتگاه ماجرای هرمز و علت شهرت آن

معماری اقامتگاه ماجرای هرمز

یکی از سوال‌هایی که ممکن است ذهن بسیاری از شما عزیزان را به خود مشغول کند آن است که ایده‌ی طرح ریزی سکونت‌گاه ماجرا از کجا بدست آمده است؟

در پاسخ به این پرسش باید این چنین گفت که اولاً ساکنین این جزیره در گذشته خانه‌های خود را به صورت گنبدی شکل می‌ساختند؛ بنابراین مهندسان این پروژه برای حفظ تاریخ این منطقه، سعی کردند تا با الهام گرفتن از سبک سنتی خانه‌های قدیم، یادآور فرهنگ و تاریخ مردم بومی این منطقه باشند. ثانیاً معماران با الهام از خاک این جزیره‌، به رنگ آمیزی خانه‌های اقامتگاه ماجرای هرمز پرداختند.

اهمیت اقامتگاه ماجرا در هرمز

اگر بخواهیم نگاهی به اهمیت اقامتگاه ماجرا بیندازیم باید گفت که در وهله اول این اقامتگاه باعث جذب گردشگر داخلی و خارجی می شود و همین موضوع می تواند به رشد اقتصاد جزیره‌ هرمز کمک کرده و باعث کسب درآمد مردم محلی این جزیره نیز شود.

معرفی اقامتگاه ماجرای هرمز و علت شهرت آن

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که افتتاح اقامتگاه ماجرا باعث می شود تا افراد بسیار زیادی با معماری و تاریخ جزیره ‌هرمز آشنا شده و ایجاد این اقامتگاه به فرهنگ و تاریخ مردم محلی هرمز کمک می کند و نمی گذارد که غبار فراموشی بر روی فرهنگ مردم هرمز بنشیند.

استفاده از نیروی کار محلی و همین طور مصالح ایرانی برای ساخت این اقامتگاه نیز باعث افزایش سرعت رشد اقتصادی ایران و جزیره هرمز شده است.

اگر نگاهی به افتخارات و جوایزی که این اقامتگاه کسب کرده بیاندازیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنده جایزه بین المللی طلایی مسابقه تیلدای تایوان در سال ۲۰۲۰
  • انتخاب شدن طرح اقامتگاه ماجرا در بخش طراحی فضاهای عمومی در مسابقه بین المللی شهرداری تایپه که با حمایت شورای بین ‌المللی طراحی، سازمان جهانی طراحی و فدراسیون بین المللی طراحان داخلی و معماران برگزار می شود.
منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها